Kebaikkan Omegaguard Untuk Kawal Keradangan Respon Tubuh Untuk Jangkitan

Asid lemak Omega-3 adalah blok binaan kepada eicosanoids yg mana merupakan super hormon yg mempunyai pelbagai fungsi, antaranya ialah anti-radang. Suplemen Shaklee yang terbaik bagi membantu mengawal keradangan adalah Omegaguard.

Keradangan adalah usaha tubuh untuk perlindungan diri, tujuan die untuk hilangkan rangsangan berbahaya, termasuk sel-sel yang rosak, iritasi, atau patogen dan memulakan proses penyembuhan. 

Radang ni menunjuk sebahgian respon kepada kekebalan tubuh kita, menunjukkan bahawa badan sedang usaha untuk menyembuhkan dirinya sendiri. 

Keradangan tu bukan lah jangkitan ye. ia ketika jangkitan menyebabkan keradangan. Jangkitan ni disebabkan oleh bakteria, virus atau kulat, sedangkan keradangan tu adalah respon tubuh untuk jangkitan tu.

Keradangan yang kita nak sentuh adalah keradangan kronik, keradangan yang melibatkan penyakit jantung, astham, stroke kancer, kencing manis, sakit lutut dan macam-macam lagi. 


Bagaimana Omegaguard membantu mengawal keradangan!?


Minyak ikan mempunyai sifat anti-inflammatory ataupun anti-radang untuk membantu mengawal dan mengurangkan kesakitan dan bengkak.

Omegaguard minyak ikan terbaik dunia mempunyai asid lemak Omega-3 




Keupayaan adalah untuk mengurangkan dengan ketara risiko kematian jantung secara tiba-tiba - sebanyak 45 peratus - telah ditunjukkan dalam kajian Gissi Pencegahan, di mana lebih daripada sebelas ribu pesakit mengambil bahagian. 

Satu kajian baru-baru ini penggunaan omega-3 asid lemak dalam rawatan tekanan darah tinggi mendapati bahawa, 

Omega-3 melindungi daripada strok dan mengesahkan bahawa,

Manfaat cardioprotective asid omega-3 asid lemak yang berkaitan dengan kemampuan ia untuk meningkatkan tekanan darah, fungsi vaskular, metabolisme lipid, keradangan, dan fungsi jantung.

Tetapi kita kita ingat ye...kandungan omega 3 ni dari ikan..ikan ni mengandungi merkuri yang tinggi menjadikan ia berpotensi lebih berbahaya kepada kesihatan kita daripada manfaat yang disediakan oleh omega-3 itu sendiri

Jadi periksa kandungan Omega 3 yang kawan- kawan beli...berhati-hati dan hanya membeli dari syarikat yang dipercayai yang boleh menunjukkan tahap merkuri yang rendah melalui kajian klinikal.


Apa Sumber Omega Yang Terbaik!?


Tentulah saya syor kan OMEGA SHAKLEE..khasiat Omeganye dari ikan laut dalam yang bebas dengan pencemaran..

So kualiti Omega 3 dipelihara dengan baik & uniknye lagi..minyak omega 3 Shaklee ni kandungan die EPA & DHA lebih banyak dari produk lain bukan setakat minyak ikan semata-mata.

Eh bulan ni ada PROMOSI AUG 2017 OMEGAGUARD yeee😃


Okeh..Nak minyak ikan yang boleh perbaiki keradangan ni!? Whatsapp 'Nak Omega" ke (klik no.) 0197731060




You Might Also Like

0 comments