Apa itu PARABEN?



 Program Organik Kebangsaan melarang pengawet kimia dalam produk yang dilabel "organik." Jadi apakah yang bahan pengawet kimia seperti metil, propyl, butil dan etil parabens lakukan dalam produk penjagaan peribadi yang dilabel "organik?"

Terdapat banyak makanan organik menarik yang tidak mengandungi bahan pengawet. Baca label pada madu organik, sirap maple, cuka, minyak zaitun, gula, kismis, mentega kacang dan wain. Makanan ini dianggap oleh FDA untuk menjadi "pemeliharaan sendiri" dan tidak mengandungi bahan pengawet. Ini bermakna bahawa, kerana ciri-ciri tertentu yang wujud, makanan ini adalah semulajadi yang stabil dan tidak terlalu terdedah kepada pencemaran daripada bakteria.Organik tinctures herba perubatan yang dibuat dari herba berkualiti tinggi organik dan alkohol bijirin organik rak-stabil selama kira-kira dua hingga tiga tahun. Benar Castile sabun, cecair atau bar, mempunyai cemerlang rak-hidup sehingga lapan belas bulan atau lebih dan tidak memerlukan pengawet. Tidakkah anda lebih suka produk penjagaan badan yang segar (seperti makanan yang anda makan) bukannya berusia beberapa tahun?


Seorang diri dipelihara 100% pelembab organik badan minyak yang diperbuat daripada minyak bunga matahari organik, mentega koko organik, minyak kelapa organik, minyak pudina organik dan minyak spermin organik boleh mempunyai rak-hidup sehingga 18 bulan.Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat (EPA) dalam laporan mereka "Farmaseutikal dan Produk Penjagaan Peribadi dalam Persekitaran: Ejen Perubahan Halus?" melaporkan bahawa bahan pengawet kimia yang dipanggil parabens-metil, propyl, butil dan etil (alkil-p-hydroxybenzoates) dipaparkan aktiviti estrogenik dalam beberapa ujian.


 Ini bermakna bahawa bahan kimia ini meniru hormon badan anda sendiri dan boleh mempunyai endokrin mengganggu tindakan apabila mereka disapu ke dalam badan anda atau dibasuh ke longkang ke dalam air minuman anda. Ini disruptors mengganggu sistem endokrin badan anda: hipotalamus anda, ovari, tiroid anda hampir setiap sistem dalam badan anda. EPA juga menyatakan bahawa "pengenalan berterusan benzoates ini (parabens) ke dalam sistem rawatan kumbahan dan terus ke perairan rekreasi daripada kulit membawa kepada soalan risiko kepada organisma akuatik." Saintis di Eropah mendapati endokrin mengganggu kimia penjagaan badan dalam badan ikan yang manusia makan, dan dalam susu ibu manusia.

Dr Elizabeth Smith telah menulis bahawa "Ia adalah satu fakta yang diketahui perubatan bahawa estrogen merangsang kanser payudara" dan bahawa "apa-apa jua yang diserap melalui kulit mungkin setinggi 10 kali kepekatan dos lisan." (Fikirkan tentang bagaimana patch nikotin dan kawalan kelahiran / hormon kerja-bahan kimia yang diserap melalui kulit!) Beliau juga melaporkan bahawa, dalam satu kajian, paraben telah disuntik di bawah kulit dan telah didapati mempunyai tindak balas "estrogenik pada tisu rahim " Saintis memerhatikan kesan-kesan berbahaya pada rahim mengatakan bahawa "ia mencadangkan bahawa keselamatan dalam penggunaan bahan kimia ini perlu dinilai semula."


Endokrin disruptors yang diangkut ke dalam badan, setiap hari, melalui penyerapan melalui kulit dan folikel rambut apabila menggunakan produk penjagaan diri. Sekarang kita tahu bahawa kita menyerap toksin melalui kulit kita, ia tidak penting bahawa produk-produk penjagaan badan yang mendakwa organik harus sebagai tulen sebagai makanan organik yang kita makan?


Berubahlah sekarang  ke produk organic @ bebas segala bahan yang boleh menjejaskan masalah kesihatan kita utk kesihatan lebih baik.

The Truth about Parabens


You Might Also Like

0 comments