Cara Atasi Rambut Gugur Supaya Rambut Kembali Tebal & Kuat Semula

  • Friday, September 06, 2019
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Lebih 10 juta sel kulit kita mati setiap hari dan untuk tumbuh semula ia perlukan protein sebab protein adalah asas untuk kulit kuku dan rambut kita.

Sebab tu lah rambut yang gugur perlu ambil ZINC PLUS dan B COMPLEX berserta ESP SHAKLEE. Nutrient yang membantu mengatasi masalah rambut gugur yang teruk.

Walaupun kita makan protein setiap hari tapi keperluan penting yang badan kita perlukan tidak memadai seperti mana yang kita ambil dalam diet harian kita

Kalau kita biasa check label apabila membeli makanan segera, nutrient yang diperlukan adalah lebih daripada apa yang label makanan beritahu kita. 

Mungkin lebih dua kali ganda dari apa yang kita patut makan.

Jumlah protein yang disyorkan bagi orang dewasa yang tidak aktif berumur 18 tahun ke atas adalah 0.8 gram per kilogram berat badan. 

(Jumlah yang disyorkan untuk kanak-kanak adalah lebih tinggi, pada 1.5 gram protein per kilogram berat badan). Ini bermakna seseorang yang beratnya 70kg memerlukan 60 gram protein setiap hari. 

Tetapi ini tidak bermakna jumlah protein tersebut yang perlu anda makan. Bagi orang yang aktif, atlet, dan orang tua, garis panduan ini dianggap oleh kebanyakan pakar terlalu rendah.

Pakar nutrisi dan pemakanan mengesyorkan pengambilan sebanyak 1.4 gram protein pada setiap kilogram berat badan untuk semua orang, atau 0.6 gram per paun. Untuk orang yang beratnya 150 paun(68 kg), itu bersamaan dengan 90 gram sehari. 

Ini tidak bermaksud kita perlu makan jumlah yang disyorkan dalam satu hidangan kerana ia akan mengakibatkan sakit perut. Atas sebab ini, pakar mengesyorkan memakannya dalam beberapa hidangan yang mengandungi sekurang-kurangnya 20-30 gram, 40 gram paling maksimum. 


Kalau nak follow exactly dengan kekangan waktu yang ada agaklah sukar kita nak buatkan...kalau ada cara yang lebih mudah yang dah tersedia untuk kita why not kita gunakan yang mudahkan.

So, part protein tu tadi boleh mulakan dengan ESP SHAKLEE sebab saintis Shaklee dah buat elok dah keperluan protein untuk kita.

Meh tengok ringkas kebaikkan 3 nutrient yang badan perlukan ni.

ZINC PLUS


Termasuk ke folikel rambut. Sedangkan zinc juga membantu mengatasi kerusakan sel, termasuk sel rambut. Kelenjar minyak di sekitar folikel rambut akan distimulasi, sehingga dapat menumbuhkan rambut yang sehat dan indah. Jadi usahakan untuk makan makanan yang mengandung zinc secukupnya.

ESP 


Sumber protein yang terbaik boleh anda dapatkan dari saya kerana ianya membantu pertumbuhan sel rambut yang sihat.

B COMPLEX

berdasarkan peneliti dari University of Maryland Medical Center mengungkapkan bahwa vitamin B baik untuk kesehatan kulit dan rambut. Vitamin B-12, biotin, dan niacin dapat menguatkan serta menjaga kondisi rambut. Tidak hanya untuk rambut saja, vitamin B kompleks diperlukan untuk mengatur metabolisme dan menjaga sistem saraf pusat.

Macam mana nak order vitamin untuk rambut gugur ni?

Boleh terus contact saya Rose di link whatsapp ini

http://TanyaSayaTentangShaklee.wasap.my



You Might Also Like

0 comments