Cara Hilangkan Kebas Hujung Jari & Tapak Tangan Supaya Dapat Buat Kerja Semula Dengan Selesa

Setiap anggota badan yang kita guna dengan kerap untuk tempoh masa yang lama, contohnya tangan. Boleh beri kesan pada masalah kesihatan saraf ataupun otot kita.

Macam orang yang bersukan kesan sakitnya akan berlaku pada bahagian otot kan..

Entry kali ni saya nak share macam mana saya recover dari masalah kebas hujung jari & tapak tangan yang sangat-sangat mengganggu saya 2tahun lalu.

Punca Kebas

Kebas tu berlaku pada tangan kiri saya..bila pegang sesuatu terlalu lama, contoh handpone, ketika basuh pinggan, atau apa sahaja keadaan yang memerlukan tangan kanan saya untuk melakukan sesuatu dalam tempoh yang lama..

Ia start kebas tu di hujung jari & lama-lama keseluruh tapak tangan ..


Geram sangat masa tu, sebab saya tak boleh menaip lama, saya tak boleh pegang handphone lama-lama, saya tak boleh pegang streng kereta & banyak perkara yang tak boleh buat..
 

Keadaan tu merupakan sejenis masalah kesihatan saraf yakni Carpal Tunnel Syndrome.

Secara ringkasnye CTS ni satu keadaan yang menyakitkan melalui tangan dan jari disebabkan oleh pemampatan saraf utama di mana ia melewati tulang carpal melalui satu bahagian di hadapan pergelangan tangan, bersama tendon flexor tangan.


haaa inilah rupe punca tangan kita kebas tu

Ia mungkin disebabkan oleh pergerakan berulang-ulang dalam tempoh yang panjang , atau dengan pengekalan cecair, dan mempunyai ciri-ciri sensasi kesemutan, kebas, atau terbakar.

Recover Cepat Dengan B Complex & Vivix Shaklee


So lepas dah tahu keadaan tu apa puncanya saya teringatkan B Complex & Vivix Shaklee ketika itu. 

Tokei vitamin Shaklee kan ^_^ Kalau bab saraf ni memang kombinasi tu sesuai sangat lah..

Kedua-duanya boleh membantu dalam memperbaiki fungsi saraf.

Alhamdulillah sejurus je saya sedar fungsi kedua-dua suplemen tersebut..saya amalkan secara konsisten setiap hari.
 

Hanya dengan satu sudu teh vivix setiap hari & sebiji B complex..kurang dari sebulan pengambilan, kebas2 tangan makin berkurangan, syukur sangat2 dengan izin Allah jua..

Mari kita tengok ringkas kebaikkan B complex & Vivix Shaklee selain membantu dalam sistem saraf kita.

B Complex
 

Terdapat banyak kelebihan yang terdapat di dalam B Complex Shaklee.
Antaranya;


1. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
2. Mengelakkan penyakit beri-beri.
3. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.
4. Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.
5. Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.
6. Mencegah stress.
7. Menguatkan antibodi tubuh.
8. Amat penting untuk aktiviti sel genetik.

9. Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.
10. Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.
11. Mencegah anemia.

Vivix


1. Pelidungan antioksidan
2. Menyokong kesihatan minda
3. Meningkatkan tahap imunisasi
4. Peningkatan tenaga selular
5. Menyokong kesihatan sendi
6. Menyokong kesihatan jantung
7. Menggalakkan Biogenesis Mitokondria
8. Melindungi & memperbaiki selular DNA
9. Menyokong kesihatan Kardiovaskular
10. Melambatkan pembentukan Protein AGE
11. Membantu memberikan kesihatan yang baik
12. Memberikan impak positif untuk mengawal selia genetik

Untuk pengetahuan kawan2..di samping kita ambil kedua2 suplemen ini untuk masalah kebas tangan...


 Vivix & B complex juga merupakan suplemen yang bertanggungjawab dalam penjagaan kesihatan kulit wajah kita.

Sambil sihat sambil kulit cantik sambil terawet muda..

So bagaimana nak dapatkan kombinasi hebat kebas tangan ini, 

Boleh hubungi saya Rosemawatie di whatsapp @ telegram..
 ikut yang mana kawan2 selesa di 0197731060

Moge dapat berurusan & berikan konsultasi terbaik sehingga kawan2 menerima sebai2 kesan darinye.

Pengedar Shaklee Tg Rambutan
SID 906555
COD Kawasan berhampiran
Service Konsultasi Terbaik

PENJELASAN DETAIL MENGENAI PUNCA KEBAS SAYA ULASKAN DALAM VIDEO INI!!




Jom tengok UNBOXING PRODUK BARU SHAKLEE 2018 --> YOUTH SKIN CARE SHAKLEE

YOUTH® Advanced Anti-Aging Regimen: A decade of aging erased


You Might Also Like

1 comments