Kenapa Shaklee Tidak Dijual Di Kiosk Jamu, Farmasi & Pasaraya Ternama?

Masa mengandungkan anak kedua, saya memang dah pun berhasrat nak berpantang dengan Shaklee..ketika itu saya belum lagi daftar ahli Shaklee, saya dan suami buat keputusan untuk cari je Shaklee di kioks-kioks atau di kedai-kedai. Jenuh mencari tak jumpa..payah pulak nak dapatkan vitamin ni. Ade jugak fikir Shaklee ni produk die tak famous ke sebab takde pun kedai yang menjualnya.

Selepas refer dengan pengedar Shaklee (kini beliau merupakan Leader hebat saya) yang menjual Set Asas Penyusuan pada saya ketika menyusukan anak pertama, barulah saya tau yang ia hanya dijual melalui Pengedar-pengedar Shaklee yang sah secara online ataupun offlinedi cawangan-cawangan terpilih Shaklee di Malaysia.

Pasti akan ada yang mempersoalkan "Kalau betul Shaklee ni bagus sangat, kenapa tak dijual di kiosk-kiosk jamu, farmasi atau pasaraya ternama seperti Tesco, Giant atau Careefour??

Kalau soalan di jawab dengan soalan agak kurang sopan kan..mohon maaf dari saya kerana terpaksa bertanya semula pada pembaca, apa yang bagus sangat dengan kiosk-kiosk jamu, farmasi & pasaraya-pasaraya ternama tu??

Dalam perniagaan hampir semua pasaran sasaran peniaga adalah dari golongan pertengahan dan bawahan, pasaraya ternama di Malaysia boleh dikatakan tempat yang paling kerap kita sekeluarga lawati bagi memenuhi keperluan seharian. Kita sangat selesa dan sememangnye akan menjadi pilihan kita untuk berbelanja di sana kerana hampir kesemua barang keperluan harian dijual dengan harga yang berpatutan.

Adalah satu kebiasaan bagi kita rakyat Malaysia ni, kalau satu-satu produk tu ramai yang menggunakannya, pastinya kita tidak akan ragu-ragu untuk menggunakannya jugakan? Di tambah pula kebanyakkan iklan produk-produk tersebut sangat meluas di TV, surat khabar & papan tanda juga bersepah dimana-mana sehingga  membuatkan ia "biasa" atau menjadi "produk sepatutnya".

Saya nak bagi contoh copenceritaanlaa..

'Seorang pemuda pergi ke The Star Motor Carnival di salah satu event kereta dengan harapan untuk memandu uji kereta berjenama unggul seperti Lexus dan Porshe: paling koman pun dapat Mercedes dan BMW pun oklah., sebab terlalu segan nak melawat kedai-kedai jualan mereka yang terlalu eksklusif. Harapan pemuda ini punah apabila mendapati jenama paling unggul hanyalah Volkswagen, itu pun model Beetle sahaja.'

Begitulah juga dengan jualan barang keperluan yang lain. Kita mungkin boleh beli basikal berjenama umum seperti LeRun atau Raleigh di Carrefour tetapi bukan jenama khusus seperti marin, Ellsworth atau Pivot yang mementingkan kepuasaan pengguna ekstrem atau cerewet.

Jelas sekali, pasaraya-pasaraya besar hanya sukakan produk yang sudah terkenal di pasaran menerusi pengiklanan massa yang membolehkan produk-produk tersebut terjual dengan sendirinya.

Kalau pilihan produk mereka sebaliknya pula, mereka terpaksa menanggung kos menyimpan yang tinggi akibat stok yang lambat terjual biasanya sebab harga yang mahal kerana kualiti produk yang tinggi.  Hal ini juga kerana pengusaha produk tersebut tidak memasarkan secara besar-besaran seperti di TV, papan tanda jalan, surat khabar & sebagainya.


Jadi, Kenapa perlu MLM dan bukan kiosk-kiosk di supermarket atau kedai-kedai khusus yang lain sahaja?


Majoriti syarikat MLM gergasi mempunyai kedai atau cawangan di seluruh negara. Walaupun begitu, mereka masih memilih jalan MLM kerana kos pemasaran yang sangat ketara jimatnya. Kalau ikutkan kaedah pemasaran biasa, tiada jaminan setiap duit yang kita modalkan untuk iklan akan menghasilkan jualan. Namun dengan menggunakan model MLM, mereka hanya perlu bayar komisen apabila pengedarnya benar-benar menghasilkan jualan. Jika pembaca memiliki perniagaan, bukankah MLM lebih menjamin keuntungan?

Entry label Tentang Shaklee - 'Kenapa anda yang mahu memulakan bisness online perlu memilih Shaklee?' akan saya kongsi kan untuk entry akan datang secepat mungkin. Yang akan mengupas kebenaran sebenar kebaikan bisnes MLM yang ramai beranggapan MLM 'mengayakan orang atas', hakikat sebenarnye adalah sebaliknya. 

Mempunyai masalah kesihatan ataupun kecantikkan?
Berminat untuk mencuba produk Shaklee nutrisi semulajadi tertua di dunia ini? Hubungi saya untuk dapatkan keterangan lanjut mengenai produk Shaklee.

SMS/WATSAP/WECHAT 0197731060

Sekirenye lebih selesa menggunakan FB boleh pm saya di sini.

 Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik:

✔ Panduan pengambilan vitamin yang betul
✔Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
✔ Konsultasi priority by special request
✔ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
✔ Penghantaran percuma
✔ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee
Saya Pengedar Shaklee berdaftar, ID 906555
Your Trusted,
Shaklee Independent Distributor
iR Rosemawatie Mah Hassan









You Might Also Like

1 comments