Detox Selamat & Mudah Bagi Anda Yang Sangat Sibuk Sampai Susahnya Nak Sediakan Jus Detox Sendiri

  • Thursday, February 26, 2015
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Memang dah tahu penting nye berdetox tu..memang nak buat..tapi susahnye ade je waktu yang tak berkesempatan nak berdetox..ade je yang menghalang..

Ade je pun ambil resepi detox jus tu..tapi dok esok esok..lepas esok lusa..sampai sudah tak juga terlaksana nak nyahtoksin secara sihat dari badan ni...bertangguh je hari2..tak berdetox sampai sudaah. 

Ni cara mudah nak share hari ni..toksah pening2 kepala nak buat jus bagai..@ bagi yg sangat rajin smpi rase susahnye nak cari buah nak blend semue tu...ni pun cara semulajadi jugak yang penting badan zaaaas..habis toksik dibersihkan keluar dari badan.

Kawan2 yang tiba2 rase ape yang saya nak share ni tak penting...ketahuilah kenapa badan kita perlu detox walaupun kita tak sakit & rasa sihat je

Bagi yang tak sabar2 nak tahu mudahnye berDetox dengan Shaklee ini..meh kite tengok dulu gejala2 yang buat kite perlu berdetox.

Kita perlukan detox apabila kita mempunyai gejala-gejala ini:

    
✔  badan rasa lemah

    ✔  bergelut dengan masalah kulit
   
sakit-sakit badan
   
masalah penghadaman
    
✔ sukar turunkan berat badan
   
sakit kepala
    
✔ perut buncit


Cara Detoksifikasi Sihat Yang Ramai Tak Tahu
 


Mengeluarkan kotoran daripada darah ke dalam hati, di mana toksin diproses untuk penyingkiran.

Kemudian kite bagi badan makan nutrien yang sihat, detoksifikasi boleh membantu melindungi kita daripada penyakit dan memperbaharui keupayaan badan kita untuk kekalkan kesihatan yang optimum.


Kemasukkan toksin adalah melalui buah pinggang, usus, paru-paru, limfa dan kulit. Badan kita mempunyai cara semula jadi untuk menghapuskan toksin tetapi proses itu terlalu sukar dilaksanakan disebabkan oleh peningkatan jumlah toksin.


Kita terdedah kepada pencemaran udara, air, makanan dan banyak sumber lain.

Jika kita gagal untuk detox, badan kita akan menjadi beban dengan toksin dan boleh membawa kepada risiko kesihatan hanya kerana punca sedikit tapi keadaan ini
boleh mengancam nyawa.


Berikut merupakan makanan tambahan yang boleh menyahtoksik sistem badan kita untuk fungsi pada tahap  optimum dan kekal  sihat sebaik mungkin. 


Set Detox Shaklee Untuk Detox Keseluruhan.


Hati adalah organ utama yang perlu kite kerjakan untuk detoksifikasi dan ia memainkan peranan penting dalam membantu untuk membuang toksin yang boleh merosakkan sistem organ lain, termasuk jantung, saluran darah, mata dan kulit.  

Ia juga bertindak sebagai penapis.

Dengan meneutralkan toksin dan membuang toksin ini dari aliran darah, menukar ia ke dalam bentuk larut air yang boleh dikumuhkan oleh buah pinggang atau bentuk larut lemak yang boleh dikeluarkan oleh usus. 

Untuk memastikan hati kita berfungsi dengan baik pada penyahtoksin ini, terdapat satu sokongan pemakanan yakni,

DTX COMPLEX :

    
Mempunyai campuran 6 bahan-bahan botani ekstrak, yang mengandungi kompenen
   
DTX Complex.




Ekstrak bijj benih pokok susu tisel (milk thistle seed) - melindungi hati daripada toksin, termasuk bahan kimia, dadah, ubatan dan bahan kimia; merawat masalah hati, mencegah batu karang serta membantu dalam masalah kulit.

Artichoke – membina semula sel hati dan merangsang pengaliran hempedu

Dandelion – merendahkan paras gula dalam darah, membantu fungsi hati, membantu dalam masalah sembelit

Kunyit – mengandungi curcumin yakni sejenis antioksidan dan mengurangkan kesakitan & keradangan

Reishi mushroom (Ling Zhi) - membina imuniti, mengurangkan kelesuan, mengurangkan masalah resdung

Schizandra – merangsang sintesis protein, memperlahankan pembentukan toksin

DTX Complex mempunyai formulasi yang dipatenkan.


HERBLAX :

Pembersihan hati dan usus adalah penting untuk meningkatkan 2 proses penghapusan paling penting dalam badan kita.

Usus kita menyerap air dan mineral dan melepaskan kotoran. Jika kototsn di otot usus kite ni kekal tidak dibersihkan, kite akan mengalami sembelit yang sampai satu tahap boleh menyebabkan keracunan dalam badan.

Julap tiruan mungkin melemahkan organ-organ dan menyebabkan kebergantungan, dehidrasi, dan ketidakseimbangan elektrolit.




Tetapi Herba-Lex direka untuk menggalakkan tindakan pembersihan yang ringan untuk membantu proses semula jadi badan kita. Jadi takdelah rase macam kejap2 ke toilet je..

✔ Senna Leaves - Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak. 

✔ Buckhorn Bark - Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus. 

✔ Licorice Root - Membantu proses detoksifikasi 

✔ Fennel Seeds - Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol. Membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.

Anise Seeds - Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan. 

Rhubarb Root - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotic. 

Blue Malva Flower - Membantu proses detoxsifikasi dan mengimbangi tekstur kulit. 

Culver's Root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma. 

Alfalfa Leaves - Membersihkan usus, darah dan hati

MANFAAT UTAMA :


  • Pembersihan najis yang tersekat 
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita. 
  • Membantu masalah sembelit 
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit. 
  • Mengempiskan perut 
  • Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.

GARLIC:
 
Bawang putih telah digunakan secara perubatan untuk beribu-ribu tahun. Ia memberi manfaat kepada kesihatan kita dengan :



  • Merangsang sistem limfa untuk melepaskan bahan buangan 
  • Menguatkan saluran darah
  • Melindungi sel darah putih dan merah terhadap pencemaran dan keracunan logam berat 
  • Membersihkan buah pinggang
Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. ( tidak semua garlic yang dijual di pasaran mempunyai Allicin aktif. 

Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh anti oksidan yang hebat.)

Hanya berlaku apabila bawang putih yang dicincang halus atau dihancurkan.
Walaupun sesetengah makanan tambahan bawang putih adalah dengan mengurangkan atau menghapuskan kandungan allicin, 

Shaklee memelihara allicin yang digunakan, diproses lembut dengan suhu yang sesuai untuk mengekalkan semua allicin dan direka untuk diaktifkan apabila tambahan dihadam.

Shaklee diproses di bawah kawalan dwi-ordor berkesan  membuat tablet yang tidak akan pecah sehingga ia sampai ke usus kecil, dan bukannya 'berbau bawang putih' ia akan bau manis daripada spermint dan gabungan rosemary.

ALFAFA COMPLEX:

Alfalfa adalah bahasa Arab untuk 'Bapa kepada semua Makanan' kerana ia akar tumbuh sedalam 6m, ia dapat menyerap nutrien dan mineral sehingga ke dasar tanah dengan mengumpul sejumlah besar klorofil melalui proses fotosintesis semulajadi.


Kebaikkan Alfafa :


  • Kesan pembersihan semula jadi pada buah pinggang 
  • Menyuburkan sistem penghadaman
  • Membersihkan darah 
  • Ia merangsang aliran hempedu, dan membersihkan logam berat dan nyahkan nye melalui sistem perkumuhan kita
  • Herba menakjubkan meningkatkan kebolehannye untuk melindungi dan merangsang keupayaan semula jadi badan kita untuk mengekalkan sel-sel hati yang sihat.
Jadi.. BERDETOXLAH SEKARANG dengan cara yang mudah lagi berkesan untuk manfaat kesejahteraan kita.
Awas:Ibu menyusu dinasihatkan untuk tidak mengambil Herba-Lax bagi mengelakkan bayi cirit-birit. (Ibu yang mempunyai bayi 1 tahun ke atas boleh amalkan Herblax 3-4x sebulan)


INGIN DAPATKAN PENJIMATAN BERGANDA DENGAN JADI AHLI??
Untuk dapatkan penjimatan berganda, kawan2 boleh daftar sebagai Ahli Shaklee. kawan2 akan mendapat penjimatan sebanyak 15-30% jika daftar sebagai Ahli Shaklee.
Hanya untuk makan sendiri sahaja.

Jangan ragu untuk menghubungi saya untuk maklumat lebih terperinci mengenai penggunaan set detoxfication Shaklee untuk hasil yang maksimum.

Set Detox ini jugak boleh diambil mengikut badget kawan, jgn risau bukannye wajib ambil semue, ia adalah cadangan untuk detox keseluruhan secare 'clear all' gitu ^_^

Kawan2 juga boleh buat belian melalui online di shopping chart kami, dengan menggunakan debit kad @ kredit kad dgn hanye klik icon di bawah,

 Ok...jangan tangguh lagi untuk cara yang lebih mudah ini..Set Detox Ini bukan sekadar untuk detox..kebaikkan nye lebih dari nyahtoksin.



*************************************************************************************

Letih Lesu ini boleh jadi punca kite kerap ambil MC sebab malasnyeeeee rase nak pi kerjakan...

Tengok ape kakak ni buat bila badan still macam superwomen even baru balik travel ntah dari gunung everest kot...!



Atasi Badan Letih Lesu Setiap Kali Travel. Say NO to Panadol or MC Lagi Dah! from iReach HD on Vimeo.

You Might Also Like

0 comments