ESP Shaklee Kawal Berat Badan Ketika Hamil, Tak Runsing Lepas Bersalin Baju Lama Boleh Pakai Semula

  • Wednesday, February 11, 2015
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Bila dapat tahu saya mengandung (anak ke tiga),alhamdulillah rezeki Allah, akan tetapi satu perkara yang merisaukan saya adalah berat badan, sebab saya sangat sukar kawal cara pemakanan saya ketika hamil.

Dan saya akan bakal melaluitempoh kesukaran untuk menurunkan berat badan selepas bersalin malah ia turut menyekat aktiviti harian saya, kurang cergas & cepat letih. 

Memang merunsingkan..but this time, saya choose untuk mengamalkan pengambilan ESP Shaklee di awal kehamilan saya. 

Walaupun ade time to time yang saya skip tapi taklah selalu sebab ini adalah kandungan yang tak dirancang & tiada persediaan awal kehamilan yang saya lakukan jadi saya mengalami sedikit alahan ringan di awal kehamilan tambah pula saya memang akan mengalami anemia yakni kurang darah ketika hamil sejak dari kandungan pertama & kedua lagi. 

Hanya kandungan pertama sahaja..saya sangat bersedia..akan tetapi saya hanye bersedia dari segi mental tidak bersedia dari segi kesihatan dalaman bakal 'rumah' pertama yang akan dihuni oleh bayi saya yakni rahim. Persediaan untuk hamil sangat2 lah penting & wajar diberikan perhatian bagi ibu2 yang merancang untuk hamil.

ok..berbalik kepada ESP yang boleh kawal berat badan. 

Alhamdulillah apabila start mengambilnya secara konsisten semasa kandungan masuk 3 bulan, saya merasakan perubahan ketara pade cara pemakanan saya..

Jauh berbeza nak di bandingkan dengan kehamilan yang lepas yang asyiiiik nak makan, & tambah pula ibu hamil anemia ni akan cepat rase lapar & loya. 

Esp Shaklee memberi perubahan besar untuk kehamilan saya kali ni, ye benar kerana ESP membantu mengawal kolestrol dalam badan & membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama. 

Perkara yang sangat mengujakan saya apabila buat check up mengikut jadual TCA di klinik , sronok sangat bile timbang berat berat naik mengikut standard 65kg kepada 67kg..untuk 5 bulan pertama kenaikan normal berat badan bagi ibu hamil adalah 0.5kg/permonth..

Alhamdulillah... segala2nye kerana kehendak DIA. Selain tu, saya yang dulu slalu letih bile buat kerje ketika hamil tak lagi hadapi masalah yang sama..setiap hari cergas & takde masalah nak uruskan anak2 & yang paling istimewa masih boleh layani suami dengan baik juge melakukan ibadah seperti biasa.

ESP bukan satu2 nye suplemen yang membantu mencukupkan keperluan nutrisi bagi diri saya & bayi malah saya turut amalkan pengambilan Set Hamil Shaklee
Berat 850gm boleh tahan 1 bulan lebih.


Selain memberi tenaga berpanjangan & kesihatan di tahap optimum kepada ibu, Apa lagi kebaikan ESP Shaklee  ni?? Mari saya terangkan lagi..

Antara lain khasiat ESP kepada ibu hamil.

1.  Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah

2. Membantu perkembangan fetus

3. Membantu menjadikan kulit bayi yang bakal dilahirkan halus, cantik dan kurang sensitif.
Untuk pengetahuan pembaca saya juga mengamalkan pengambilan suplemen Shaklee yang lain khususnye bagi ibu hamil yang terdapat dalam Set Hamil Shaklee

Sekirenye anda yang membaca adalah ibu hamil yg mengalami masalah seperti saya ketika hamil & ingin cergas & sentiasa sihat di sepanjang kehamilan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan konsultasi berkenaan vitamin@suplemen yang bersesuai untuk masalah anda.

Hubungi saya Pn Rose dengan kadar segera untuk sesuatu yang istimewa ^_^ SMS sangat2 dialukan.


Contact No : 0197731060 @ Pm saya di FB Rosemawatie
 (ketahui bagamana untuk mendapatkan POS PERCUMA).
||Dapatkan konsultasi PERCUMA & FREE GIFT ISTIMEWA menanti anda dengan pembelian dari  House Of Vitamin||
 


TONTON PENGALAMAN IBU MUDA INI YANG SERIK BERPANTANG & BERUBAH FIKIRAN NAK BERPANTANG LAGI APABILA TEMUI PENYELESAIAN...

SERONOK BERANAK BANYAK2 KALAU MACAM NI ^_^


Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah? from iReach HD on Vimeo.

You Might Also Like

0 comments