Set Mengandung Shaklee Terbaik Pilihan Anda

  • Thursday, September 19, 2013
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Keperluan nutrisi ketika mengandung perlu dititik beratkan sebaik-baiknya dari awal kehamilan lagi memandangkan kebiasaannya para ibu mengalami "morning sickness", muntah-muntah dan juge hilang selera makan ketika awal kehamilan.


Apabila ibu hamil sering muntah ketika ini, badan akan mula letih & tidak bermaya. Kekurangan selera makan pula bakal berlaku pada ibu yang terutamanya mengalami kekurangan darah yakni Anemia



 Dengan adanye Set Mengandung Shaklee ini ia akan membantu memenuhi keperluan nutrisi yang kurang yang mana vitamin dan mineral amatlah penting bagi tumbesaran janin yang sihat.

1) Untuk ibu hamil trimester 1 (0-14 minggu)

1.Vita-Lea Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukkan sel sel darah merah.Jika ibu mengambil vita-lea ini, tak perlu la mengambil OBIMIN lagi. Sangat sesuai utk ibu yang mengalami Anemia ketika pengalaman mengandung yang pertama.

2.B-Complex - Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan . Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

3. Vitamin C - Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C untuk meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

4. Ostematrix / Kalsium - Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah bertujuan untuk menguatkan dan pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat.Pengambilan kalsium jugak boleh membantu mengurangkan sakit pinggang, sakit belakang, kebas.



2) Untuk  Ibu Hamil Trimester Ke 2 (14 minggu-40 minggu)

5. Energizing Soy Protien - Merupakan protein dari soya yang mengandungi kesemua 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan. Asid amino adalah bahan penting dalam pembinaan dan pembaikan sel, diperlukan dalam tindakbalas enzim dan kimia badan serta fungsi tubuh sistem badan. Pengambilan ESP oleh ibu mengandung membantu masalah keletihan akibat morning sickness, kandungan yang semakin membesar dan ibu yang aktif. Ia membekalkan tenaga selama berjam-jam serta membantu mengurangkan masalah pedih ulu hati dan rasa lapar berlebihan semasa mengandung.

6. OMEGA GUARD - Pakar pemakanan berpendapat, pengambilan Omega 3 oleh ibu mengandung dapat membantu perkembangan otak, sistem saraf dan mata bayi di dalam kandungan. Ada kajian mendapati pengambilan DHA dan EPA boleh mengelakkan kelahiran bayi pramatang, bayi kurang berat dan merendahkan risiko pre-eklampsia. Selain itu, kekurangan omega 3 pada ibu dikatakan boleh menyebabkan ibu mudah mendapat tekanan termasuk 'meroyan' selepas bersalin.


Selain dari makanan fizikal, yang lebih penting makanan rohani. Ibu rajinlah baca Al-Quran, berzikir, solat sunat, dan jaga akhlak insyaallah anak yang dilahirkan bakal soleh dan solehah.

Insha Allah dengan usaha kite untuk menjaga kesihatan dari awal & sepanjang kehamilan ini dapat membantu memberi kesihatan yang baik buat ibu & anak juge.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang tentang Set Hamil ini?

Hubungi saya Pn Rose dengan kadar segera untuk sesuatu yang istimewa ^_^ SMS sangat2 dialukan.
Contact No : 0197731060 @ Pm saya di FB Rosemawatie
 (ketahui bagamana untuk mendapatkan POS PERCUMA).
||Dapatkan konsultasi PERCUMA & FREE GIFT ISTIMEWA menanti anda dengan pembelian dari House Of Vitamin||

You Might Also Like

0 comments