Vitamin Untuk Bakar Lemak

Selalunya vitamin ni untuk kegunaan kesihatan semata-mata, ada ke vitamin yang boleh membakar lemak & bantu dalam penurunan berat badan untuk sesorang itu mencapai tahap berat badan yang ideal hanya dengan membakar lemak?

Sebelum saya cerita lebih lanjut tentang kelebihan vitamin2 tersebut, mari kite ketahui dulu bagaimana lemak terbentuk di dalam tubuh kita & Apakah cara untuk buang lemak dengan selamat.

Apa itu Lemak
Lemak merupakan sumber nutrisi yang disimpan dari tubuh dan berasal dari makanan yang diambil. Zat gizi ini menyumbangkan 60 % dari jumlah energi yang diperlukan ketika kite berehat dan diperlukan dalam jumlah yg lebih besar ketika kite berolahraga.

Apabila kite mengambil makanan yang mengandung lemak, maka akan bermulalah penyimpanan lemak dalam tubuh. Selain daripada itu sekirenye terdapat pengambilan protein dan karbohidrat, maka kedua zat ini juga akan bertukar menjadi lemak.

Fungsi Lemak

Lemak merupakan nutrisi yang berfungsi sebagai:

  1. Sumber keperluan tenaga yang disimpan dalam tubuh
  2. Media pengangkut beberapa vitamin yang larut dalam lemak (vitamin A, D,E, dan K)
  3. Membantu mengawal rasa lapar dengan mekanisma melambatkan pengosongan pada perut sehingga merasa kenyang dalam tempoh yang lama.
  4. Merupakan zat gizi yang menambah citarasa pada makanan.
Baca lebih lanjut mengenai lemak di sini.

Mari kite kenali pula vitamin2 yang membakar lemak yang merupakan penyelesaian mudah & selamat untuk membakar lemak dengan sihat di samping memperolehi manfaat2 lain daripadanya.




 LECHITIN 'PENGEMULSI LEMAK'

Apa yang di maksudkan dengan Pengemulsi lemak?? 

Pengemulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem digestive.

Pemecah lemak & kolestrol - Ia bertindak sebagai 'pembersih' darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi & metabolisma lemak, kolestrol & trigliserid di dalam tubuh.

Menghalang obesity - Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

OMEGAGUARD

Omega Guard tidak mengemulsi lemak tetapi fungsi fish oil membantu pembakaran lemak termendap..sebab tu sangat2lah disarankan untuk mengambil kedua2nya sekali.

Macamana Omega Guard membantu pembakaran lemak?
  • Fungsi Omega 3 melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam maka lebih banyaklah pembakaran lemak akan berlaku.
  • Omega 3 berfungsi menghalang pembentukan lemak - maka ia tambah metabolisma - maka bakar lemak.
  • Menghalang penghasilan hormon cortisole yg menggalakkan penyimpanan lemak.
  • Memperbaiki kadar gula dalam darah - beri lebih tenaga utk bersenam.
  • Menambah kadar penghasilan serotonin - kimia otak yang buat kita rasa kenyang - so boleh control makan.
  • Pengambilan omega3 akan membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dari kebiasaan. Bila tahap insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku. Insulin rendah juga bantu kawal gula dalam badan...maka gula@karbohidrat tak mudah untuk bertukar jadi lemak.
Its so interesting right? Sekirenye setiap pengambilan di iringi dengan konsistensi diet yang bersesuaian & senaman. Inshaallah. Hasilnye anda sendiri tidak akan menduga.
Macam mana nak order? Mudah sahaja.

Pm sy di FB Rosemawatie    @ boleh hubungi - msg saya di 0197731060.    

Dengan membuat pembelian melalui Vitaminorganik @ fan page House Of Vitamin anda layak menerima:    ☑ Sesuatu yang istimewa. ☑ Konsultasi secara percuma & berterusan after service. ☑ Jadual Pengambilan Vitamin yang betul.   ☑ Jemputan ke group tertutup Shaklee ☑ Diskaun hebat berbaloi2.
 


You Might Also Like

0 comments