ESP Shaklee Untuk Mereka Yang Asik Nak Makan

Beronok-ronok saya bila bulan ni (march 2014) selection item untuk promosi bulan ni adalah ESP..ape ade dengan ESP sampai ia boleh jadi permintaan yang luar biasa & macam mana pula ia boleh bantu rakyat Malaysia yang asik nak makan dan tentunya kaya dengan makanan?

Entry kali ni khusus untuk mereka yang mempunyai masalah:

1. Asik nak makan memanjang.
2. Berselera tinggi.
3. Nak turunkan berat badan yang dah bertahun dah lamanya membiarkan kegemukkan bermaharajalela.
4. Masalah lebihan kolestrol dalam badan.
5. Dan bagi yang nak maintainkan berat badan.

Semue di atas tu same sahaja dengan 1 tujuan yakni melibatkan kegemukkan & berat badan berlebihan. Samada lemak terlebih, air terlebih atau daging badan yang terlebih. Daging pun boleh terlebih kan? Dahasat..tapi tulah hakikatnya..yang menjadikan antara punca Malaysia Negara Orang Gemuk...benar ke? Tengok sekeliling sudahlaa..hihi

Kalau saya cerita bab kene diet..mesti pembaca tak suka kan? Sape yang suke nak berdiet sangat kalau nak turunkan berat badan ni tambah pula habit kite yang asik pada makanan yang sedap-sedap..

True is nak tak nak memang kene macam tu pun..alamak dah mengalah dah..janganlaa cepat give up ye, nak satu-satu kejayaan kite perlu berusaha bukan yang merugikan pun, malah untuk kebaikan berpanjangan. Tak nak ke ade kehidupan yanh sihat & bermakna..apa kehidupan yang bermakna pada pembaca kalau badan asik sakit sana sakit sini..pastu mengidap plak penyakit2 berbahaya yag biasa pade rakyat malaysia tu 3 serangkai. Jantung kencing manis darah tinggi..of coz tak nakkan...bukan diet crush sampai terlampau-lampau pun..apa yang perlu, kite cume reduce kan kuantiti biase pengambilan makanan kite..macam mana? Itu semua ade konsultasi eksklusif saya khas untuk pelanggan-pelanggan saya. Yang penting saya takkan membosankan custmer saya dengan diet yang boleh buat mereka fed up.

Bagaimana ESP dapat membantu dalam perkara-perkara di atas?

Ringkasnye ESP adalah sumber soya protein yang bermutu tinggi yang berfungsi sebagai zat peganti tenaga apabila kita mengurangkan pengambilan makanan tinggi kabohidrat seperti nasi, mee, roti & yang bergula & semua kabohidratlaah, kabohidratan sumber tenaga..byk kalau nak disenaraikan kabohidrat ni. Soonlah saya buat entry kabohidrat pula..

Cube fahamkan konsep mudah protein & kabohidrat ni ye..bile badan tidak menerima kabohidrat yang banyak untuk digunakan sebagai tenaga..badan kita akan merongkah sumber tenaga yang lain yakni protein utk menukarkannye kepada bentuk tenaga, sebab itu ia dipanggil zat peganti tenaga. So tak yah risau kalau tak amek kabohidrat banyak-banyak kot takut takde tenaga..kite dah ada ESP dah..boleh bekalkan tenaga sepanjang hari lagi..

Selain itu Esp buatkan kite kenyang untuk waktu tempoh yang lama..bukanlaa amek ESP pagi kenyang sampai tengah hari..itu tipu sangatlaah..kalau setengah orang ade claimed macam tu wallahualambisawwab..sy sendiri amek pun tak macam tu lamanye..Esp ni bendung kite dari makan berlebihan kalau tak ambil breakfast berkasiat di waktu paginya..yelaah.kalau tak breakfast jap lagi dah naik tengahari dah lapar nak makan macam2, itulah yang jadi gemukkan.

Untuk part lebihan kolestrol pula..ia membantu menurunkan paras kolestrol dalam badan. Ringkasnye ESP mempunyai indeks glisemik iaitu 39 kurang daripada 55! Apa itu Indeks Glisemik (GI)?
INDEKS GLISEMIK menetapkan TAHAP KARBOHIDRAT berdasarkan KESANNYA terhadap PARAS GULA dalam darah.

Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. Maka dengan ini dapat MENGEKALKAN TAHAP GULA DALAM DARAH yang rendah dan ini AMAT  dan PENTING BAGI MENGURANGKAN BERAT BADAN kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Bagi yang nak maintain berat badan & nak dapatkan manfaat yang sangat berbeza dari pengambilan kalsium Esp lah pilihan yang tepat sebab sambil-sambil kita ambil untuk tujuan lain as ai mention before..penggunanya akan menikmati bonus untuk kulit, rambut, kuku yang cantik, kulit cerah, halus & anjal. Sebab proteinkan bahan utama untuk membentuk sel2 tisu & organ dalam badan kita.

Panjang berjela saya berceloteh untuk entry kali ni..manfaat die bukan sikit..banyak lagi..boleh klik sini untuk lanjut tentang ESP Shaklee.

Nak toraii ESP SHAKLEE ni macam mana?

Mudah aje..

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms di 0197731060 @ watsap 01592043778
  
Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee 

You Might Also Like

0 comments