Ostematrik Shaklee Buat Gigi Goyang Tak Longgar Lagi

Sejak dua menjak ni susah betul nak mengunyah daging, kalau nak mengadap makan steak ke, daging masak merah ke, sup daging ke.. alahaai sayangnye sebab gigi dah tak kuat..kalau gigit daging, nak mengunyah confirm nak melekat kat celah gigi yang renggang then rasa ngilu di kawasan gigi tu. Dah menganggu kita nak makan kan?


*****************************************************************************************
Ibu ini rimas dengan masalah sakit tulang belakang & lenguh2 badan..
Anda yang mempunyai masalah yang sama pasti jumpa jawabannye dalam video ini..

Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan Buat Ibu Ini RImas, Sampailah.... from iReach HD on Vimeo.


*****************************************************************************************

 

Kenapa gigi boleh goyang, adakala juga berdarah?
 



1. Kemungkinan besar cara kita memberus gigi tidak betul (tidak membersihkan semua permukaan gigi secara menyeluruh) dan ini menyebabkan plak tidak dapat disingkirkan dengan sempurna dan lama-kelamaan bakteria merembeskan asid yang membuat gigi kita berlubang serta merosakkan struktur sekeliling gigi (gigi bergoyang).

2. Kurang menjaga kebersihan dan rawatan gigi juga boleh menyebabkan gigi kerap berdarah dan bergoyang.

3. Penyebab lain pula adalah kerana kekurangan kalsium. Kalsium akan melindungi gigi dan  menjaga tulang rahang yang kuat dan kukuh sepanjang hidup, yang akhirnya gigi akan rapat di mana bakteri tidak akan dapat berkembang . Jadi, sebelum gigi dan gusi mulai rasa tidak baik,  pastikan makan- makanan yang kaya kalsium secara teratur. Pengambilan kalsium seharusnya cukup terutama diusia kanak-kanak, agar anak dapat tumbuh dengan gigi yang kuat.

Di antara manfaat kalsium yang penting untuk tubuh badan kita paling utama adalah untuk menjaga kesihatan tulang dan untuk kesihatan gigi lebih sihat juga kuat dan ia juga mampu : 

1. Mencegah kanser usus.
2. Mencegahkan obesiti.
3. Melindungi otot jantung
4. Mencegah kanser usus besar (bagi mereka yang kerap sembelit)
5. Mencegah senggugut
6. Untuk tekanan darah
7. Membantu pernyerapan nutrisi


Kita memerlukan kalsium sejak lahir lagi sampai laa kita tua. Masa bayi, kalsium diperlukan untuk pembentukan tulang dan pertumbuhan gigi, ketika remaja pula, kalsium diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan, sedangkan pada masa tua, kalsium diperlukan untuk menjaga tulang agar tetap kuat dan tidak reput, sehingga tubuh tetap memerlukan pengambilan kalsium yang cukup.  

Namun kita seringkali cenderung mengelakkan makanan yang kaya kalsium, seperti produk susu yang banyak memenuhi keperluan kalsium.

Pengambilan kalsium dengan penyerapan yang lebih berkesan adalah disertakan dengan vitamin D, Magnesium dan vitamin  K sepanjang hari. Kalsium tak dapat diserap dengan baik pada tubuh tanpa vitamin D.


sangat penting untuk mengkonsumsi cukup kalsium, beserta dengan vitamin D, magnesium dan vitamin  K sepanjang  tahun. Kalsium tak dapat diserap tubuh tanpa vitamin D - See more at: http://www.tipscaramanfaat.com/manfaat-kalsium-bagi-kesehatan-tubuh-284.html#sthash.T10BVBsA.dpuf
sangat penting untuk mengkonsumsi cukup kalsium, beserta dengan vitamin D, magnesium dan vitamin  K sepanjang  tahun. Kalsium tak dapat diserap tubuh tanpa vitamin D - See more at: http://www.tipscaramanfaat.com/manfaat-kalsium-bagi-kesehatan-tubuh-284.html#sthash.T10BVBsA.dpu
Menurut laporan kesehatan, Kondisi kekurangan kalsium terus meningkat, khususnya pada wanita yang melakukan diet rendah kalori agar langsing seringkali mengalami osteoporosis. Oleh karena itu, sangat penting untuk mengkonsumsi cukup kalsium, beserta dengan vitamin D, magnesium dan vitamin  K sepanjang  tahun. Kalsium tak dapat diserap tubuh tanpa vitamin D, k - See more at: http://www.tipscaramanfaat.com/manfaat-kalsium-bagi-kesehatan-tubuh-284.html#sthash.T10BVBsA.d

Cara Penjagaan Gigi 

  • Berus gigi setiap kali lepas makan dan ini akan membuatkan anda rasa fresh dan mulut sentiasa bersih setiap kali lepas gosok gigi. 
  •  Sekurang-kurangnya beruslah gigi 3 kali sehari. Pagi, tengah hari dan sebelum tidur.
  • Gosok gigi sebelum tidur sebab, sisa-sisa makanan yang berbaki dapat dibuang. Jadi tak dalah bakteria berkampung lalu terjadinya karies di situ. 

Penjagaan lebih tinggi manfaat dengan Ostematrik Shaklee


Ostematrik mengandungi Vitamin D dan Magnesium yang mampu membantu penyerapan yang lebih optimum untuk kesihatan gigi.

Klik Sini untuk TESTIMONI GIGI DAH TAK BERGOYANG LEPAS AMBIL OSTEMATRIK SHAKLEE

Berminat untuk dapatkan Ostematrik Shaklee??


Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms/whatsapp di 0197731060

Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik:
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee ID 906555
Menyediakan khidmat COD di area Perak : 

Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Sunway City.

Your Trusted,
Shaklee Independent Distributor
iR Rosemawatie Mah Hassan



You Might Also Like

0 comments