Cita-cita Masa Lalu Jadikan Saya Lebih Gigih Untuk Berjaya Dalam Shaklee

  • Saturday, October 08, 2016
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Bila flash back balik..apa cita-cita nak jadi masa kecik-kecik dulu..herrmm tak laa jauh sangat dengan apa yang buat sekarang, cume mestilaa kalau diberikan kesempatan mestilaa nak realisasikan cita-cita tu..

Tapi kan semua tu melibatkan perjalanan sikap, kemahuan,kesungguhan, strategi
, target pencapaian & macam-macam lagi yang saya dah lepaskan & tak serius untuk benar-benar capai apa yang saya mahu




Sebab tu bila buat Shaklee ni..ada satu ketika saya muhasabah diri, sampai saya tanya pada diri saya, Kenapalaa aku tak belajar betul-betul dulu untuk jadi doktor?
sampai terkeluar satu soalan, kenapa aku lambat sangat menyesal??? walaupun soalan tu soalan yang biasa pada semua yang pernah bertanya pada diri mereka..tapi the way saya feel persoalan itu..

Dia datang satu penyesalan yang bertimpa-timpa.. sebab saya bawa semua keadaan saya semasa itu berterusan sehingga hari saya mula sedar ia perlu berubah SEGERA MUNGKIN.

Sebab..saya tak nak anak-anak saya rasa & lalui apa yang saya rasa..& berada dalam keadan stuck yang mengambil masa terlalu lama untuk berubah..mensia-siakan masa terlalu lama..



Sebab tu bila saya bersama shaklee..saya lalui perubahan, walaupun tidaklah secara drastik..tapi saya kecapi kejayaan yang mungkin kecil pada orang lain tapi bermakna & besar buat saya

Maka saya genggam satu azam...mereka perlu lalui keadaan yang berbeza, suasana & cara hidup yang lebih sihat & positif.

Kerana apa yang kita makan, siapa kita berkawan, ilmu yang kita perolehi setiap hari, & macam-macam lagi faktor luaran yang ada pada hari ini bakal mempengaruhi siapa mereka akan datang.

Jadi, saya perlu sediakan persekitaran yang selesa, kemudahan yang diperlukan sebaik-baiknya & apa sahaja yang menuntut saya untuk melakukannye terbaik buat mereka

Dan apa yang saya boleh lihat..semua itu melibatkan perubahan saya & tindakan saya hari ini.

Kerana itu saya tak mahu berpaling lagi dengan Shaklee..kerana bisnes inilah yang memenuhi semua kriteria yang saya mahukan.

Hidup ini ada pilihan..sama ada kita mahu memilih untuk bertindak hari ini..atau terus menerus memberi alasan atau hanya melibatkan kerana sudah takdir tertulis,

Memang takdir kepunyaan Allah swt, memang Allah swt tahu apa yang terjadi pada masa hadapan, memang Allah swt dah susun semuanya

Tapi antara kasih sayang Allah kepada manusia, Allah kurniakan satu perkara yakni IKHTIAR

"Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri terlebih dulu." Surah Ar ra'd ayat 11.

"Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah swt, sesungguhnya yang berputus asa dari rahmat Allah swt, hanyalah orang-orang yang kufur." Surah Yusuf Ayat 87.

Jika kawan rasa tersepit dengan keadaan hidup kawan-kawan sekarang..mungkin kawan-kawam boleh kongsikan dengan saya & mungkin juga saya boleh membantu.

Hubungi saya Pn Rose 0197731060

#tsunamishaklee
#hi5shaklee
#lifeamazing



You Might Also Like

0 comments