Shaklee First Aid : Vitamin Shaklee Bantu Saat Kecemasan Di Rumah

First Aid Kit Shaklee


Setiap rumah, saya yakin kita mesti ada sekotak first aid, atau kalau bukan fully first aid yang kita beli kat farmasi tu, at least kita mesti ada sediakan 'tools' khas untuk kecemasan kan..?

Macam saya sendiri pun memang sebelum ni sediakan first aid khas yang suami beli kat farmasi, 

Memang Shaklee tak ada first aid macam farmasi punye tu ye, kang kau orang nak beli Shaklee First Aid pulak, memang tak available laa  tapi kita consider ia sangat membantu macam first aid lah..


Elak Kerap Bagi Ubat Bila Anak Demam


Sejak hadir nye Shaklee dalam hidup saya, saya pastikan beberapa vitamin atau cream Shaklee sentiase ada untuk keperluan kecemasan..so far memang sangat-sangat membantu saya dan keluarga ketika anak-anak demam, batuk dan selsema.

Sebolehnya if keadaan masih boleh dikawal kita tak nak lah bila anak sakit awal-awal kita dah sogok ubat kan..ingat ye JIKA KEADAAN MASIH BOLEH DIKAWAL.

Saya pun kalau anak dah nampak tanda yang tak sewajarnya yang luar biase dari keadaan apabila mereka demam, memang kami akan segera ke hospital atau klinik

Ini perkara sangat penting dalam hidup all parents out there kan?

Sebab!? Anak kalau sakit mesti kite runsing kan..jatuh lebam, luka berdarah pun dah runsing hati ni kan?



Kecemasan Yang Tak Diduga


'Ya Rabbi korang ni main kat mana haaa..ibu dah cakap kan dah berdarah dah lebam..bla bla bla..' & berterusanlaa leteran si ibu ni

Haa ini part luka, lebam, melecur pulak macam-macam kes..

Tang demam batuk selsema lagilaa..kalau yang husband take part sama-sama berjaga takdelaa si ibu tu jadi mata panda 2 3 hari jaga anak demam..😄😄😄

Biar dua-dua mata panda adil & saksama..kate sehidup semata ye dak...😎 hihi


Kualiti Tidur Makin Terpelihara



Bila anak dah sakit ni, sure kita terpaksa bertahan dengan rengekkan anak yang tak selesa dek demam..makin bertambah jiwa kacau jadinya kan


Tapi serius cakap hidup parents semua akan lebih mudah bila sediakan Shaklee First Aid Kit ni..



Vitamin C ni (boleh patah dua) kalau nampak anak-anak nak demam batuk selsema dedar-dedar tu cepat-cepat bagi..in sha Allah tak jadi demam selsema & batuk memang akan hilang (sesuai untuk anak-anak yang dah pandai telan tablet)

By right Shaklee memang ada keluaran Vitamin C Chew untuk kanak-kanak tapi sedang di improvise formulanye..so not available for sale lagi.

Nutriferon ni time bila anak dah demam dah heavy batuk & selsema..contohnye bangun je tidur..dah dapat semua tu..haa segera berikan pada anak untuk booster imun anak..in sha Allah cepat sihat...sedap pun sedap ni..

Omegaguard tu pulak..bila kahak anak sampai dah nampak macam sesak-sesak nak bernafas tu dia dapat bantu keselesaan tekak/hidung anak-anak kita dengan cairkan kahak tu..

Multipurpose herbablend Cream..Paraben Free Cream ni,..kalau kene minyk panas..nak cegah dia  gelembong & cegah parut tu..haa cepat-cepat sapu cream ni

Saya guna cream ni jugak untuk bantu kurangkan suhu badan anak masa demam..sapu je satu badan

Semua di atas ni..if amal setiap hari bagi anak & kite juga  in sha Allah badan terpelihara dari sakit biasa mahu pun risiko pada sakit-sakit kronik

Macam jantung, kanser, kolestrol, darah tinggi & sebagainya

Perbelanjaan Demam Pun Melibatkan Modal Besar Sebenarnya


Pernah sekali Asyraaf demam (masa ni tak bagi Asyraaf suplemen shaklee lagi)..that time dalam setahun lebih umur dia..pergi klinik doc hanya check mulut check suhu..ok dah..pi counter melayang RM46...

Anak demam je pun kos dah tinggi sekarang kan

Masa tu saya, pasti ada cara lain untuk elak anak demam..jumpalaa cara-cara semulajadi sehingga laa saya mula ikhtiar dengan Shaklee..cegah sebelum ubati...

Tapi saya tetap utamakan keselamatan anak..bukan bertindak sendiri..kalau serius bawaklaa jumpa doktor..

Cume saya tekankan di sini pencegahan..cube ibu bapa semua renungkan mana lebih baik, kan tak elok sangat kalau kite bergantung dengan ubat..plus modal lagi..lebih elok modal kan pada pencegahan instead of rawatan

Kalau saya boleh memilih untuk spend pada kesihatan anak-anak, tentunya kawan-kawan juga boleh😊😊😊

Bagaimana untuk dapatkan suplemen di atas? Boleh contact saya di whatsapp http://www.wasap.my/60197731060

Nak Order SEKARANG? Klik di bawah


You Might Also Like

0 comments