Vitamin Shaklee Untuk Yang Asyik Nak Tidur Aje

Kalau nak dibanding kesihatan saya yang dulu dengan yang sekarang memang jauh dari langit dan bumi. Tidur dah macam satu hobi, satu hari tu mesti ada set tidur petang atau tidur pagi pun ada tau, kononye dah bangun subuh awal pagi nak gantilaa tidur siang pagi tu,, sebab dah berjaga awal, atau ada je kesempatan, memang wajib tidur petang, siap boleh main ganti-ganti masa nak tidurkan. 



Anak sapa laaa ni tidoq macam ni..ahaks

Tak bagus ke banyak sangat tidur ni? waktu pagi adalah waktu yang penuh barakah dan di antara waktu yang kita diperintahkan untuk memanfaatkannya. Tapi kebanyakkan orang suka melalaikan waktu yang mulia ni. Waktu yang seharusnya dipergunakan untuk bekerja, melakukan ketaatan dan beribadah, ternyata dipergunakaan untuk tidur dan bermalas-malasan. Dari penuturan Ibnul Qayyim ketika menjelaskan masalah banyak tidur bahawa 'Banyak tidur dapat mematikan hati dan membuat badan merasa malas dan membuang masa'

Antara lain akibat terlalu banyak tidur:
1. Menambah berat badan.
2. Menghilangkan manfaat masa.
3. Menimbulkan kemalasan.
4. Banyak tidur ini hukumnya sangat makruh.
5. Banyak tidur juga akan membahayakan badan dan tidak bermanfaat bagi badan.
Tidur yang paling bermanfaat adalah tidur di saat yang sangat diperlukan tidur (sangat ngantuk). Kalau dah penat sangat kita buat kerja nak rehat tidur, tidurlaa sebelum asar, ..bila ada masa terluang pada waktu petang ni boleh laa kita buat ibadah lebih atau lakukan kerja-kerja yang lebih bermanfaat.

Inilah tidur yang perlu menurut para doktor. Kurang dan lebihnya waktu tidur dari lapan jam akan menimbulkan ketidak seimbangan pada badan. Tidur menjadi sesuatu intipati dalam kehidupan kita kerana dengan tidur, kita menjadi segar kembali. Tubuh yang letih, urat-urat yang mengerut dan otot-otot yang diguna untuk bekerja seharian boleh meremaja semula melalui tidur.


Sejak amalkan pengambilan vitamin asas Shaklee secara konsisten dan ikut panduan-panduan asas pengambilan suplemen, Alhamdulillah dengan izin Nya, tubuh rasa segar setiap kali bangun tidur, tidur saya pula lebih berkualiti, walaupun saya tidur lewat di hari sebelumnya. Jadi dapatlah manfaatkan waktu pagi sebaik-baiknye. Saya suka hirup udara segar selepas subuh diwaktu matahari mula nak naik. Sepanjang hari pula, memang tak ada waktu untuk terasa nak tidur lagi, atau keletihan yang mendorong untuk 'saya perlu tidur sekarang'.

Sebelum badan mengenali suplemen semulajadi yang bebas bahan kimia ni, memang badan cepat letih dan kerap rasa mengantuk, juga badan macam penat sangat seolah saya bekerja di tapak pembinaan. Yang penting saya asik nak tidur je.

Ringkas Kebaikan Vitamin Asas Kesihatan Shaklee



Vita-Lea:

Vita-Lea adalah merupakan makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif. Diformulasikan khusus dgn 28 vitamen dan mineral dan merupakan antara vitamin penting yg diperlukan oleh orang dewasa.Dengan penggunaan harian boleh : 1. Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh   2. Menyokong jangka hayat hati,usus dan mata   3. Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi  4. Memberikan perlindungan menetang kerosakan radikal bebas.
Vitamin-C 
Vita-C merupakan satu antioksidan yang kuat yang dapat menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, keutuhan sel serta kesiahtan mata, gigi, tulang, otot dan pembuluh darah.

B-Complex 
B-Complec mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh kita bagi menggantikan nutrisi Vitamen B yang hilang untuk membantu menguatkan jantung, peparu dan organ2 penting yg lain.
 
Bagaimana untuk mendapatkan vitamin ini??

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms di 0197731060 @ watsap 01592043778

Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik:
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee ID 906555
Menyediakan khidmat COD di area Perak : 

Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Sunway City.

Your Trusted,
Shaklee Independent Distributor
iR Rosemawatie Mah Hassan



You Might Also Like

0 comments