Lari Marathon Lepas Bersalin Dengan Set Berpantang Shaklee

Tunggu hari setelah hampir due date untuk bersalin memang mengujakan. Sudah tentu rase kontraksi makin kerap. 

Terkadang rase berdebar je bila kontraksi datang, mula tengok jam kire berapa minit..dah sampai ke kontraksi yang lima minit sekali tu..tapi hampa...tak sabar sangat dah si ibu ni nak tengok baby nye.

Tiba saat munculnya tanda untuk bersalin..mulalaa lalui saat-saat kelahiran, ke hospital, buat CTG, timbang berat & sebagainyalah. 

Dipendekkan cerita..Alhamdulillah selamat melahirkan bayi lelaki berat 3.1kg pade pukul 9.38pm tanpa luka luaran, suke saya tak perlu jahit..syukur baby sihat..inilah baby Shaklee saya.


Mohamad Amsyar Bin Khairol Kamil

Memandangkan dah lalui sakit kontraksi yang 5minit sekali tu sepanjang petangnya, time dinner pun dapat makan tak banyak..tak selere tahan sakit..so lepas bersalin tu memang badan dah tak larat sangat-sangat dah..

Nurse tolak wheelchair pegi kat suami masa tu nak cakap pun dah rase tak daya dah..siap je suami azankan anak..mintak izin masuk wad then lepas susu kan anak terus tertidur sampai pukul11 sedar sebab rase tak selesa,..

Teringat nak kene makan SET BERPANTANG SHAKLEE dah ni, siap bersihkan diri, makan biskut dan milo susu yang nurse sediakan..since petang tadi tak supper.

Marathon Bermula


Selesai telan beberapa 3jenis vitamin dalam Set Berpantang Shaklee  iaitu B Complex , Vitalea & Vitamin C  untuk support nutrisi saya ketika itu..saya cube rehatkan diri..mulalaa rasa badan bertenaga..

Mulalah tak boleh nak tidur..badan tetibe berpeluh je, kipas atas kepala dah laju pun tapi badan tetap berpeluh..asal nak tidur tak boleh, memang rase cergas semacam..macam lari marathon pun ye..mana tak nya..org lepas bersalin rehat tidur. 

Saya tak boleh tidur..saya belek babylah, sempat lagi saya ber'entry' & terlelap sekejap bangun balik, terlelap lagi bangun balik..memang nak tidur tak lena. 

Bukanlah ambil vitamin-vitamin ni kita tak boleh tidur ye..kita cuma cergas & rase bertenaga.

Kalau tak boleh tidur ni biasalah ye terasa nak mengunyah saya makan biskut & telan Alfafa pula, untuk bantu buang angin dalam badan & hari pertama bertindak untuk buang toksin dari badan saya secara lembut. 

Sampai nurse yang sambut baby lahir tadi datang jenguk ibu-ibu bersalin & saya, katenye 'kamu ni tak tidur ke dari tadi, saya tengok dok ngadap npon je'..abih asal die datang saya tengah menaip kat pon..asal dia datang saya tengah dok celek mate lagi..ahaks ^_^ . 

Sebelum breakfast pagi tu saya telan pula Zinc untuk bantu mempercepatkan rahim kecut & bantu urat-urat yang tercedera cepat sembuh. Dan pukul9 baru boleh tidur dengan lenanyee ^_^

Apa Kebaikan Set Berpantang Shaklee ni?



Inilah Set Berpantang Shaklee yang saya ambil di hari pertama kelahiran Mohamad Amsyar

Selain memberikan kecergasan untuk kita sepanjang tempoh bersalin ia juga mampu mengawal emosi ibu untuk mengelakkan meroyan atau stress sepanjang menguruskan bayi dalam tempoh pemulihan.

Antara kebaikan lainnya :

Ringkas Kebaikan Set Berpantang Shaklee

- Badan ibu kembali cergas selepas bersalin
- Luka-luka cepat sembuh
- Boleh di ambil hari pertama berpantang walaupun anak ada jaundis(kuning)
- Vitamin yang tidak panas
- Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tak suka makan jamu
- Sesuai untuk ibu bersalin secara pembedahan
- Kulit ibu lebih cantik lepas berpantang, kulit bayi juga gebuss
- Elak sembelit, buang angin dalam badan
- Tidak mengganggu penyusuan susu ibu
- Susu lebih lancar, banyak... (sekiranya ibu tidak mengabaikan konsep penyusuan susu ibu)
- Mengurangkan keguguran rambut
- Mengembalikan berat badan ideal..turunkan berat badan
- Hilangkan kebas2 urat, tangan kaki
- Mengawal emosi atau lebih jelas 'meroyan' sewaktu berpantang

- Membantu atasi sengal-sengal badan dengan penambahan Ostematrik .

Klik Sini untuk lebih kebaikan Set Berpantang Shaklee

Nak dapatkan kecergasan & badan yang sihat walaupun baru lepas bertarung nyawa untuk insan kecil yang tersayang kite perlulah amalkan makanan tambahan seawal sebelum merancang kehamilan. 

Shaklee juge menyediakan SET KEHAMILAN SHAKLEE untuk Trimester pertama & kedua.

'Saya nak SET BERPANTANG SHAKLEE JUGA!!'


Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms/Whatsapp di 0197731060.

Video ni bakal mengubah proses pemulihan ibu-ibu semasa tempoh berpantang..lets ceeekidaaaut!


  
Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee Berdaftar 906555
COD Area : Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Sunway City.
Your Trusted SID
906555


You Might Also Like

0 comments