Cafe Santai #matperiuk Jadi Tumpuan : Last Minute Place For My 5th Anniversary

  • Saturday, December 13, 2014
  • By Rose MH
  • 0 Comments

5tahun sudah hidup bersama makan sepinggan dan kadang masih bersuapan, tidur sebantal kadang berlengan.. masuk anak 3 ni haa..kadang-kadang..almaklumlaah si kecik tido bersama nak sebantal kang terpeleot plak Amsyaar nanti. 
 
Nak cerita pasal rumah tangga sharing2 tips masih mesra+gaduh manja+rajuk pujuk macam-macam lagi, mungkin 5tahun tu baru lagi kot..tapi saya yakin tempoh ni pun dah boleh buat kita kenal sangat2 pasangan kita kan,ape pun syukur sangat. Allah bagi dugaan kami tempuh dengan baik.

Tapi bukan nak cerita pasal anniversary saya yang biasa2 je ni..saya nk cerita pasal #matperiuk, en suami ajak makan kat sini awal sehari sebelum ulang tahun.

Well mula nak makan kat sini utk reward diri sendiri..but then since en suami dah ajak kan..so i follow tweeet laah..disebabkan terlajak sukalaah sangat pade steak & grill..

Expectation saya memang ke situ bila perhatikan style & decorationnye dari luar.Benarlah kata hati & perut yang lapar ni..pergh..menu dia..memang bakal jilat jari, semenye sodap2...

Istimewa #matperiuk


Bagi korang yang stay area Ipoh Perak, jenis yang jiwa santai, jiwa dalam hati ade taman tapi bunga tak banyak..inilah tempat korang..jauh dari kesibukan bandar,..macam jauh sangat pulak ye bunyinye ye...kurang 20minit dari bandar ipoh je pun..

Mana tempatnye ni? Lokasi dalam taman ini berada di

Lot 22241, hala tasek timur 11
Kampung tersusun bercham
31400 ipoh perak.

 
Dalam kawasan rumah taman je, saya nak ke sana jalan kaki pun boleh (selalunye kalau lalu tepi jalan tu #matperiuk ni memang penuh ramai orang, susah nak tengok cafe ni lengang) 


Menu yang menjadi pilihan saya pada malam itu adalah Mixed Grill Platter, since rindukan Mama Chop & Papa Grill punye mixed grill di Melaka dulu, so why not try orang ipoh punye plak kan.

Maaf hanya satu gambar sahaja dapat di share di sini, maklumlaa dinner dengan anak2 ni, bile sampai je plate depan mate..dialog encik suami 'usah gambor2laa makan cepat'...hahahah..

Pinggan ku memang licin..sedap sgt ke? Totailaa sendiri..hihi

Menu Cover

Ini pula picture ehsan dari www.eatz.me


 Ni laa rupenye Mixed Grill tu..

Desert pun di sediakan,

 Pavlova

Bukan tu je desertnye banyak lagi, 
 Inilah rupe #matperiuk pada waktu malam.

Nak tengok beberapa gambar di #matperiuk ni, boleh laa korang like fan page #matperiuk Jangan terkejut tengok kedainye...nampak macam biase kalau siang, tapi di malam hari..terserlah kelainannye & perbezaannye.




 

You Might Also Like

0 comments