Part#2 : Kerana Punca Bau Badan Isteri Di Tuduh Curang Hampir Di Tetak Suami

  • Tuesday, December 09, 2014
  • By Rose MH
  • 1 Comments

Setelah menyedari diri semakin di pandang sepi oleh suami, tambah pula kecewa dengan sikap suami yang suka mengadu pada kawan sepejabat tentang kekurangan dirinya. Anna nekad untuk berubah, tidak disangka perubahan dirinye hampir jadi tragedi berdarah oleh tangan suaminya sendiri...


********************************************************************************************

Tekad  untuk usaha sendiri mengubah masalah kesihatannya, Anna ambil langkah merujuk semula kepada pengedar Shaklee. Anna luahkan segala yang terbuku di hati, dengan batasan yang tidak pula mengaibkan suaminya.

Pengedar Shaklee yang dikenali sebagai K. Wati itu memberi jalan padanya & membuka peluang untuk Anna bukan hanya mengubah kesihatan malah menjana pendapatan dari rumah.

Alhamdulillah dengan modal hanya 75 sebahagian simpanan dari mengambil upah menjahit, Anna mula berniaga secare online, berkongsi kebaikkan vitamin.

Setelah sebulan memgaplikasikan setiap ilmu yang diterima melalui K. Wati. Anna mula menerima pesanan untuk vitamin yang diamalkannye sebelum ini & suplemen2 yang lain juga. Dirinye juga sudah jauh berubah.

Suami akui Anna banyak membantu dari segi kewangan, tapi jauh sudut hati si suami menyimpan rase curiga & cemburu. 

Maklum sajelaa Anna sekarang bukan yang macam dulu..selalu berkait batik, masalah badan berbau, selekeh setiap masa, memang tak terurus. 

Walau suaminya mengizinkan Anna keluar berjumpa customer untuk cash-on-delivery bagi customer yang berdekatan..hati sang suami tetap terpalit rase sangsi. 

Tanpa Anna sedari, suatu hari suami memgekorinye ketika Anna mahu bertemu seorang pelanggan..tibe di tempat pertemuan taman berdekatan rumahnya, si suami melihat dari jauh seorang lelaki menghampiri Anna. 

 
 Sekadar Gambar Hiasan

Datang rase tidak senang dalam hati & fikirannye, melihatkan kemesraan isterinya - senyuman di balas senyuman. 

Hatinye semakin berkecamuk, tanpa berfikir panjang dicapainye parang yang tersorok di bawah seat pemandu (disimpannye atas alasan keselamatannye kerana kerap outstation) dia melangkah keluar melulu mendekati Anna & lelaki tersebut.

Keadaan berlaku begitu pantas, Anna tersentak dengan kehadiran suami yang tiba cuba menumbuk customernya, mujur lah tak mengena, ketika Anna cuba menghalang cubaan kedua suami, si suami menolak  Anna & cuba menghayunkan parang ke muka Anna...dengan kehendak Allah..customer tersebut sempat menahan tangan si suami.

'Istighfar encik' jerit customer tersebut. Keras & tegas.

'Kau siapa hah! Scandal bini aku?' gertak suami Anna.

Celah Anna 'Abang! Dia customer Anna abang, dia nak belikan Set Hamil untuk isteri dia'

'Kalau ye nak beli asal kau tak bawak bini kau datang sekali' balas suami membesarkan biji mataye pada customer Anna.

'Encik..isteri saya tak berapa sihat encik, sebab tu die tak dapat datang' terang customer Anna.

Si suami kaku. Sebelum customer  Anna berlalu, sempat dia beri 'ceramah'..

'Kok ye pun kalau ingat isteri encik ni curang, selidiklaa dulu baik2 encik, care encik menyerang ni bukan tindakan yang bijak, isteri encik pun tak bersalaman dengan saya, & menjaga tatatertib die' nasihatnya ringkas sebelum berlalu.

Mujurlah di taman permainan ini tak ramai orang hanya ada 1 parents & kanak-kanak yang  bermain .

'Sekarang abang puas hati? Ape masalah abang sebenarnye? Saya usaha beri perubahan yang abang nak tanpa bantuan abang sikit pun, saya bantu abang ringankan beban abang dengan bonus shaklee..
Abang ingat saya keluar untuk COD barang customer saya berpeleseran, saya tahu batas2 seorang isteri abang..yang abang sendiri pun tak pernah cuba didik saya..saya belajar sendiri dari kawan2 Shaklee saya pasal amalan rohani & ilmu rumah tangga.

Saya jaga pernampilan saya supaya tak keterlaluan..kerana diri saya hanya untuk abang..itu semua masih tak dapat padam rase curiga kat hati abang tu!?' tegas Anna dalam kelembutan nya..kecewa dengan sikap suami yang tidak menghargainya..dia bangun berlalu pergi dengan sebak & air mata..hanya Allah yang tahu hatinye ketika itu..

Dia meninggalkan suaminya yang menanggung kesal & malu..

********************************************************************************************

Apakah yang berlaku pada kisah Anna seterusnya..inshaa Allah ada sambungan nye...^_^

You Might Also Like

1 comments