Thalasemia & Hati Rosak Hampir Meragut Kehidupan Suamiku, Sehingga Keputusan Pertamaku Mengubah Segalanya..


Berjauhan Dengan Suami  

Bila tinggal jauh dengan suami ni, makan minum suami dah tentu kite risaukan, yelah makan ke tidak dia, ok ke tidak dia kan, yang paling utama tu sihat ke tidak jauh2 dari kita..

Begitulah keadaan aku yang sentiasa ingat akan keadaan suamiku di kampung, atas sebab kerja, bagi membantu suami, aku & dia terpaksa bersetuju untuk tinggal berjauhan seketika. 

Suami Ku Pengidap Thalasemia

Akan tetapi, hati & semangatku diduga pula dengan masalah kesihatan suami yang tidak disangka2 mengidap Thalasemia. Allahuakbar..hampir luluh jantung ni. 

Hati isteri mana yang tak runsing yang tak bimbang yang tak sedih, dari kejauhan mendapat berita seperti itu..

Pemeriksaan pertama doktor hanya suspek suamiku ada Thalasemia, ujian darah di ambil bagi mengesahkan, bila dapat je result, sah lah suami adalah Thalasemia Major yakni Pengidap Thalasemia

Bangkit dari hati yang masih lemah, aku segera mencari apa sahaja maklumat untuk membantu suami yang dari awal bulan 1, 2016 telah menunjukkn tanda kerap moody, hilang selera makan, terasa pinggang ke bawah selalu sejuk & kerap mengadu pada ku sakit2 pinggang.

Aku harus lakukan sesuatu!

Aku perlu rujuk dengan Kak Rose (Pengedar Shaklee),..aku dapat tau keadaan pesakit Thalasemia ni boleh sampai tahap rawatan transfer darah & kalau teruk sangat keadaan boleh jadi sampai tahap lakukan kaedah sum sum tulang yang bakal membelanjakan kos yang sangat tinggi.

Nauzubillahiminzalik

Ikhtiar VIVIX SHAKLEE

Setelah Kak Rose clarify sendiri dengan rakan nya Dr Fyda..Kak Rose suggest ikhtiarkan suamiku dengan Vivix.

Setelah konsultasi diberikan oleh Kak Rose sesampainya vitamin, Suamiku start consume Vivix pada 2/2/2016.

Perubahan Kesihatan Luar Biasa

Pada 9/2/2016, Kak Rose bertanya khabar, saat itu aku sendiri tak sangka & maklumkan pada Kak Rose..suamiku dah mula ada selera makan cuma makan sedikit-sedikit, nafsu nak makan dah ada cuma tak berapa lalu lagi..

Tambah aku lagi, lemah badan suamiku masih ada, cuma dia rasa kuat sikit berbanding sebelumnya & perubahan kesihatan dia tu meningkat 10%.

Pada 17/2/2016, aku nak sampaikan berita gembira lagi pada Kak Rose, aku maklumkan padanya yang suamiku dah bertambah sihat & tak nampak macam orang sakit..dah boleh gelak-gelak..gurau-gurau..makan dah ada selera tp tak la makan banyak...alhamdulillah..aku rasa syukur sangat-sangat..

Sinar Mentari Kembali

Terasa satu beban besar yang hilang.

Pada 29/2/2016..bila Kak Rose whatsapp aku ambil kesempatan untuk maklumkan berita mengejutkan & gembira lagi..

Sebelum ni ada pendarahan keluar dari mulut suamiku, doktor maklumkan ia berkaitan dengan hati suami ku yang rosak..tapi check up pada 25hb doktor bagitau yang hatinya dah ok..doktor jadi pelik & simptom-simptom Thalasemia pun dah berkurangan

Alhamdulillah..aku rasa bagaikan kehidupan yang baru pada keluargaku..

Terima Kasih untuk Kak Rose kerana membantu..& Allah jua yang mengizinkan segala2nya..

Puan Ain, 
Klang

*****************************************************************

Kisah di atas saya ceritakan kembali, jika saya ditempat beliau..dah tentu saya lakukan perkara yang sama seperti beliau..

Bagaimana kawan-kawan pula?

Jika ada ahli keluarga kawan2 yang mengidap penyakit Thalasemia & semakin hari ada yang semakin teruk sehingga terpaksa melalui transfusi darah @ sedang hampiri rawatan sum sum tulang tapi mahu mengelaknya..

Mungkin VIVIX dapat membantu meringankan & menjauhkan dari ahli keluarga kita dari lalui rawatan beratus ribu.

Jika mahukan perubahan kesihatan pada mereka..bertindak untuk berani mencuba..ikhtiar terakhir buat mereka.

Bagaimana untuk mendapatkan VIVIX Shaklee??


Boleh hubungi saya Rosemawatie di whatsapp @ telegram..

ikut yang mana kawan2 selesa di 0197731060

Moge dapat berurusan & berikan konsultasi terbaik sehingga kawan2 menerima sebaik2 kesan dari amalkan suplemen Shaklee ini.

Pengedar Shaklee Tg Rambutan
SID 906555
COD Kawasan berhampiran
Service Konsultasi Terbaik








You Might Also Like

0 comments