Apa jadi bila imunisasi badan kita lemah!? Kerap Sakit Aje Manjang

Kawan-kawan semesti nya dah tahukan bahan kimia penyumbang terbesar pada kelemahan imunisasi kita.,kalau tak tahu ha mari sini saya explain. 


Bahan Kimia Di Sekitar Kita


Ada lebih daripada 75,000 bahan kimia di persekitaran kita. Bila badan kita terdedah kepada bahan kimia ia boleh;

✔ rosakkan sistem imunisasi kita,
✔ Kurangkan kemampuannya untuk melawan jangkitan biasa dan penyakit serius seperti kanser

Keadaan ni boleh menekan sistem imun kita sebab tubuh manusia ni belum mempunyai cara yang betul untuk kenal pasti dan hapuskan bahan kimia moden

Saya bagi contoh penampal gigi perak, jenis ini boleh keluarkan wap raksa ke dalam mulut bula kita mengunyah atau makan makanan berasid

Dalam satu penyelidikan yang dijalankan di Universiti Calgary, Kanada, amalan mengunyah makanan meningkatkan paras raksa dalam udara di dalam mulut 6 kali ganda di antara subjek ujian.

Kajian di makmal juga mendapati dalam tempoh 24 jam selepas suntik sedikit raksa ke dalam otot di dalam tubuh, ia akan meresap ke dalam otak, saraf tunjang, buah pinggang, paru-paru, saluran darah, tisu perantara dan adrenal.

Kajian lain pula menemui sejumlah besar raksa di dalam jantung, saluran gastrousus dan tisu rahang.

Raksa dalam bahan penampal ditukarkan kepada raksa metil oleh bakteria dan menjadi neurotoksin yang amat beracun dan mudah diserap oleh sel-sel saraf. Sel-sel itu kemudian menjadi beracun dan mati.

Bahan penampal raksa juga telah dikaitkan dengan keletihan yang kronik, penyakit Alzheimer dan kanser paru-paru.

Ya Allah banyak nye..tu belum lagi part bahan kimia dalam kosmetik, plastik yang kita gunakan, ada jugak bahan kimia yang menganggu kesuburan, air minum yang berklorin yang tak ditapis dengan baik

Haa tu baru part bahan kimia..lagi punca-punca yang melemahkan imun kita adalah dari gaya hidup

TEKANAN


Tekanan mental boleh melemahkan sistem imun. Masalah-masalah macam perpindahan, penceraian, pertikaian dalam keluarga dan kebimbangan yang tak menentu boleh melemahkan sistem imun.

ALKOHOL


Yang ni kita umat Islam, tak boleh tapi ia memang menyumbang kepada kelemah dan keupayaan sel darah putih untuk membunuh kuman.

Kajian juga mendapati penagih alkohol berisiko lebih tinggi menghidap pneumonia. 

Dos alkohol yang tinggi memang boleh hilangkan tindakan sel darah putih pembunuh ke atas kanser. Selain itu, ia juga menyingkirkan nutrien yang menguatkan sistem imun.





Cara untuk tingkatkan imuniti badan


Haa..cukuplah tu, jadi apa khasiat yang boleh bantu kuatkan imun!? Kita ada ;
.
👉 Vivix
👉 Vitamin E
👉 Vitamin C
👉 Asid Lemak Omega 3
👉 Nutriferon
.
Dengan pengambilan superabtioksidan di atas..ia bantu perkukuhkan imunisasi kita dengan teguh..susah radikal bebas nak ceroboh.
.
Kalau kawan-kawan memang tak ada langsung suplemen yang membantu pertahanan imun kau orang..
.
Whatsapp saya Puan Rose untuk 'set imun' ke 0197731060

You Might Also Like

0 comments