Tiada Cara Penuaan Boleh Dielak! Tipu Sangat! Fahami Apa Maksud Penuaan Semulajadi Atau AntiAging?

  • Thursday, December 28, 2017
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Sini nak bagitahu..waaah dah macam gengster..eheheehehe ^_^

Semua orang akan tua..ye kita tetap akan tua. Benda fitrah yang memang tak boleh kita elak. Proses penuaan kita akan makin cepat bila kita masuk umur 30 tahun.

Masa umur 40an, fungsi organ menurun hingga 80% saja, ini akan terus menurun hingga 70% kita dah masuk umur 50 tahun.

Kemudian, fungsi organ tubuh semakin teruk sampai 35% ketika berumur 70 tahun.

Jadi mana kebenarannye penuaan tu boleh dielakkan..haa ini yang saya nak jelaskan.

Fahami Maksud Anti Penuaan

Konsep anti penuaan adalah anti penuaan sel, bukan menjadikan kita tidak tua & tidak membesar.

Bila sel kita mengalami penuaan, adalah bila telomere kite menjadi pendek. Telemore tu adalah 'penutup' kepada DNA kita..kan DNA macam bentuk X tu kan..haa hujung-hujung setiap penjuru X tulaah adenya Telemore. Tengok gambar kat bawah ni..



Bila Telemore kita pendek..penuaan yang kita lalui bukan setakat muka nampak tua..itu luaran yang paling nyata kita akan nampak..yang semakin tua yang wajar kita bimbang dan perlu selamatkan adalah sistem organ dalaman kita


Kenali Kesihatan DNA - Telomeres melindungi maklumat penting dalam DNA kita [1]


DNA kita ni membentuk semua sel dalam badan kita. Ia adalah bahan genetik yang menjadikan kita yakni siapa kita. Dan setiap organ dalam tubuh kita (kulit, hati, jantung, dan lain-lain) terdiri daripada sel-sel. Jadi, telomeres sangat penting untuk kesihatan kita.

Sel-sel kita ini dengan sendiri nya bertambah dengan menyalin semula yang asal. Ini berlaku secara berterusan sepanjang hidup kita. Telomeres semakin pendek setiap kali sel menyalin dirinya sendiri, tetapi DNA penting tetap utuh.[1]
Akhir sekali,apabila telomeres terlalu pendek untuk melakukan tugas mereka, ia boleh menyebabkan sel-sel kita menjadi lebih tua dan berhenti berfungsi dengan baik. [2, 1, 3
Oleh itu, telomere bertindak sebagai jam penuaan di setiap sel. 

Telomeres memendek seiring dengan usia kita, tetapi telomeres juga dapat memendek dengan lebih pantas apabila kita melalui tekanan, kita merokok dan terdedah kepada asap rokok, obesiti, kurang senaman dan diet yang buruk [2, 1, 45]

Golongan Muda Sekarang Ramai Yang Dah Berpenyakit..Kenapa?


Sekarang ni golongan muda-mudi kita ni, telomere mereka dah pendek disebabkan lifestyle. Bila telomere pendek (penuaan sel) maka datangla macam-macam penyakit terutama kanser!

Sekarang makin banyakkan penyakit kanser, PCOS nye, CYST nye, FIBROID, dan macam-macam jenis kanser lagi. Ngeri tau kene kanser ni..Nauzubillah. moga kita terlindung dari penyakit-penyakit kronik nih semua.

Bagaimana Vivix Membantu?


Vivix ni membantu melindungi telomere kita & menjadikan sel kita tak mengalami penuaan pramatang. Bukan reverse usia jadi semakin muda. Kita akan lalui PENUAAN YANG SIHAT bila amalkan pengambilan Vivix, sebab kita bantu DNA kita dengan memanjangkan telomere sekaligus melindungi kesihatan DNA dari diserang radikal bebas.


Cara Order VIVIX SHAKLEE????


Klik di bawah, 


 https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1



Atau boleh terus hubungi saya Kak Rose ---> klik 0197731060

Rujukkan :

[1Eisenberg DTA. An evolutionary review of human telomere biology: the thrifty telomere hypothesis and notes on potential adaptive paternal effects. American Journal of Human Biology. 2011;23:149–167.

[2] Blackburn EH, Epel ES. Comment: Too toxic to ignore. Nature. 2012;490:169171.

[3] Oeseburg H, et al. Telomere biology in healthy aging and disease. Pflügers Archiv – European Journal of Physiology. 2010;459:259268.

[4] Aubert G, Lansdorp PM. Telomeres and aging. Physiological Reviews. 2008;88:557–579.

[5] Ornish D. Effect of comprehensive lifestyle changes on telomerase activity and telomere length in men with biopsy-proven low-risk prostate cancer: 5-year follow-up of a descriptive pilot study. The Lancet Oncology. 2013;14(11):11121120.

You Might Also Like

0 comments