Mealshake Shaklee Untuk Yang Tak Suka Makan Sayur

  • Wednesday, September 10, 2014
  • By Rose MH
  • 0 Comments



Terlalu kurus pasti dikaitkan dengan kurang zat. Benar..kurang 'zat perlu' boleh menyukarkan kadar penyerapan vitamin dan mineral pade tubuh kite. Nutrisi kan penting untuk tumbesaran..terutama sekali kanak-kanak. Begitu juga kita yang dewasa ni pun perlukan nutrisi yang secukupnya untuk tujuan kesihatan. Benar ade juga orang dewasa yang tak suka makan sayur, mungkin cara pemakanan di zaman kanak-kanak kurang didedahkan dengan sayur-sayuran atau buah-buahan.

Kalau kanak-kanak tak makan sayur mungkin perkare biasa pada kita hari ni tapi parents tak boleh pandang remeh keperluan nutrisi anak-anak ..dah tentu kite tak nak tumbesaran anak kita terbantut kan? dan pastinya kita tak nak perkembangan otaknya juge terjejas.

Jadi jalan terbaik berikan makanan tambahan untuk bantu melengkapkan keperluan nutrisi seharian kita. Terpulang pada ibu bapa nak pilih makanan tambahan yang macam mana. Saya pilih Mealshake kerana ia tidak mengandungi laktosa. Laktosa ialah gula yang terdapat dalam susu. Ia dibentuk oleh dua jenis gula iaitu glukos dan galaktos. Galaktos adalah gula yang mempunyai molekul yang besar, jadi ia perlu dicernakan kepada bentuk yang lebih ringkas sebelum diserap oleh usus. Proses pencernaan ini memerlukan enzim ‘lactase’.

Apa yang berlaku apabila kekurangan enzim lactase, laktosa tidak akan diserap oleh usus kecil. Justeru, ia bergerak ke usus besar. Di situ, laktosa mengalami proses penapaian dan ini menyebabkan kesakitan pada kanak-kanak.

Jadi kalau nak berikan anak suplemen atau susu sebagai makanan tambahan anak-anak yang tak suka makan sayur ni..pilihlah yang tidak mengandungi Laktosa.

Bagi orang dewasa pula..yang tak suka sayur ni..sangatlaah digalakkan untuk mengambil suplemen dalam bentuk serbuk ini untuk kenaikan berat secara sihat dan semulajadi. Apabila kita kurang mengambil nutrisi yang diperlukan oleh tubuh, ini akan menjejaskan kesihatan seseorang ..bertubuh kecil dan nampak seperti sakit..Meh kite baca dulu kebaikkan Mealshake ni..

Kebaikkan Mealshake


Selain daripada ia tidak mengandungi Laktosa, anak-anak saya gemarkannya kerana rasanya yang lazat. Saya sendiri pun sememangnye gemarkannye..Ia minuman yang lazat yang diambil bersama *fruktos semulajadi, yakni pegantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Ini yang saya suka..ia tak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Sesuai sangat untuk semue peringkat kecuali bayi bawah satu tahun. Bayi bawah satu tahun hanya susu ibu sahaja tak perlukan suplemen. Ok..sambung lagi kebaikkannye...

Saya bagi anak-anak Mealshake sebabnye yang sulong 'pickey eater' yang no dua kurang selera makan, baca testimoni anak saya di sini


Mealshake menyediakan 24 jenis vitamin, mineral & zat perlu. Ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

Makanan tambahan yang mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar ini juga berkemampuan membekalkan nutrisi lengkap kepada sel-sel tubuh. Kaya dengan protein yang membantu pembinaan sel-sel kulit , kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

Khasiatnye sangatlah bersesuai dengan mereka yang tak sukakan makanan hijau. Kalau tak makan sayur macam mana nak dapatkan keperluan nutrisi tu semue kan..so alternatifnye..boleh ambil Mealshake.

Dengan adanya kandungan protein yang tinggi, Mealshake juga boleh melindungi tubuh daripada demam, batuk dan selsema kerana ia juga mengandungi antioksida seperti vitaminA, C, E, Zink, Selenium yang bertindak melawan jangkitan, that why ibu2 yang decide amek Mealshake claimed that anak mereka yang mana kerap demam, sakit & sebagainya, jelas menunjukkan perubahan tersebut.

Memandangkan ia mempunyai antioksida, ia turut berikan manfaat dari segi kecantikkan kerana mampu melambatkan penuaan & kandungan B complex yang lengkap, zat besi & copper yang cukup bagi membina sel-sel darah merah yang sihat. Hasilnya, wajah kulit lebih berseri, cantik & sihat. Jadi sambil-sambil kita ambil untuk anak kita, atau untuk kita sendiri yang tak makan sayur..dalam masa yang sama kesihatan kulit kita pun turut terjaga..tak gitu? ^_^

Kebaikkan seterusnye detoksifikasi yakni bantu buang lemak berlebihan (ni buang lemak yang tak diperlukan badan kita) sisa buangan dari perut dan usus, secara semulajadi..

Ini testimoni seorang pengguna kami yang naik berat badan dengan Mealshake Shaklee..soo takdelaa nampak 'keding' sangat dahkan.. ^_^ eehee




Bagi ibu bapa yang anak-anak tak makan sayur, bertindaklah segera dari membiarkan anak-anak tidak mendapat keperluan nutrisi yang secukupnye..nutrisi yang cukup penting untuk tumbesaran yang sihat, kekuatan sistem imun, jadikan anak kita lebih fokus dalam meneroka dunia baru di usianya.

Dah buat keputusan NAK ORDER & NAK ORDER SEKARANG JUGA??
KLik icon dibawah untuk pesanan SEGERA:


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f29ecfa692a4f9f9953f1cc2becfd19b


Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya :

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms/watsap 0197731060

Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik:
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ipoh Berdaftar 906555
COD Area : Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Simee

You Might Also Like

0 comments