Testimonial MEALSHAKE SHAKLEE : Masalah Anak Tak Nak Makan.

Sebelum ni  masa amani (anak no 2) saya tak mahu makan, makan pun sikit2 je..2 3 kali suap dah.. Memang saya susah hati sesangat. Ibu mana tak susah hati ye tak? yelaa..kite sndri kalau tak makan krok krek krok krek perut ni bunyi minta di isi..dia tu kecik lagi..yang belum boleh bagitau 'ibu im hungry' hah kan..(takdelaa cakap ongputeh - example je tu ^_^)

Tanpa buang masa..sambung lagi..bulan 5 umur amani 1 tahun berat badan dia cuma 7.6kg sahaja, (keciknya kan?) check up bulan 8 untuk pemeriksaan seterusnya, berat badan dia tetap same cume tinggi nye sahaja yang berbeza dari 72.5cm ke 76cm, saya mula rungsing sebab bmi dia drop dari
14.5 - 13.2.

Memang saya tak perlu worried to much asalkan die sihat (sebelum2 ni memang kadang dia demam & selseme jugak)..tapi bila tumbesaran terbantut & selere anak pada pemakanan sihat kurang, dia takkan dapat nutrisi yang secukupnye untuk tumbesaran yang sihat & perkembangan otak yang baik, ini boleh jejaskan pembelajaran dia dalam meneroka perkara2 baru disekililing dia & juga akan beri kesan pada peningkatan dari segi lambat cakap, lambat 'pick up', & sebagainya.




That time saya memang dah beli Mealshake Shaklee tapi saya dah jarang bagi sebab dah putus asa dia tak nak minum banyak air putih, malah dia tolak lagi, ye ambil Mealshake kena monitor anak minum air banyak untuk bantu .menyokong penyerapan lebih optimum pada tubuh (sememangnye anak perlukan kuantiti air yang mencukupi untuk aktivit seharian anak2 kite)

Bulan 9 saya cube lagi bagi plan-plan untuk konsisten dengan Mealshake, saya azam nak jugak berat dia naik tak kisahlah kalau tak banyak pun at least ade perubahan, berkat doa pertolongan dari Allah & usaha walaupun sometime down..Amani mula menunjukkan perubahan ketara dari segi selera makannya.

Dia dah mula nak makan makanan2 baru yang saya kenalkan & berminat juga nak makan apa yang saya makan, kalau ada je bende makan kat tangan saya, dia pun nak jamah juga..Dia mula menampakkan minat luar biasa pade makanan, terasa usaha saya terbalas..hari makan hari kalau tiba waktu makan sekirenye saya lambat sediakan makanan dia, dia akan cepat mengamuk tanda lapar (biasala ye semue anak pun macam ni, cume bezenya anak yang kurang nak makan ni tadi dah tak macam dulu, tak kisahkan lewat @ cepat ibu sediakan - tiada keterujaan untuk makan, sekarang tak lagi, dah pandai mengamuk kat kaki saya mintak disiapkan makannya cepat2).

Badan amani yang kecil & yang biase orang cakap 'keding' dah mula nampak berisi sikit..hujung bulan baru ni saya cube timbang dia dengan penimbang yang sama sebelum saya mula bagi Mealshake, rasa terharu & speechless tengok perubahan angka weight di penimbang yakni 8.3kg ^_^ (sebelum 7.6kg). Ya Allah bersyukur tak terhingga kerana DIA juga yang menjadikan usaha setiap umatNYA pasti berjaya.

Walaupun tak banyak beratnya naik its still worth it buat saya, sebab anda bayangkan selama 3bulan tiada kenaikan berat badan langsung, bila start Mealshake, itu pun saya bagi tak konsisten tapi masih berikan perubahan sebanyak 700gm..saya yakin berat badan dia akan naik lebih dari tu lagi kalau saya konsistenkan betul2. 

Pada ibu bapa yang menghadapi masalah yang sama seperti saya..anda wajib risau..sekirenye anda mahukan tumbesaran & perkembangan yang sihat buat anak anda, bertindak segere berikan yang terbaik buat mereka, banyak parents yang dah berjaya mendapatkan kebaikan dari Mealshake, ia bukan sahaja untuk anak yang mempunyai masalah berat badan., boleh baca lanjut tentang Mealshake lagi klik di sini.

Harga Mealshake Shaklee RM113.75, boleh tahan hampir 5bulan itu pun kalau bagi pada anak je..kita pun boleh ambil jugak untuk di jadikan sarapan atau kudapan berkhasiat.

Nak dapatkan harga sangat murah, JOM JADI AHLI SHAKLEE? 

Entry ni di tulis ketika Amani berusia  1tahun 6 bulan.

Anda tidak mahu tunggu lagi & mahukan Mealshake segera?? Macam mana nak dapatkan ni??

Pm sy di FB Rosemawatie 
@ boleh hubungi msg saya di 0197731060. 

Dengan membuat pembelian melalui Vitaminorganik @ fan page House Of Vitamin
anda layak menerima:
☑ Sesuatu yang istimewa.
☑ Konsultasi secara percuma & berterusan after service.
☑ Jadual Pengambilan Vitamin yang betul.
☑ Jemputan ke group tertutup Shaklee


You Might Also Like

0 comments