Part#1: Isteri Terbaca Whatsapp Suami Pada Kawannya Mengadu 'Ketiak Isteri Aku Hitam & Berbau'

Kecoh kisah Mah di facebook bulan lepas yang semakin viral di share, walaupun dah suam2 kuku..tapi itu pasti satu kisah yang sememangnye berlaku dalam kehidupan kita & tersangatlah biasa kan? Cuma tak sangat di publisiti kan...

Giliran saya pula nak kongsikan kisah benar yang juge berlaku mungkin bukan pada kite tapi memang terjadi pada orang lain,.masalah bau badan & ketiak isteri yang buat suami tak tahan, ia turut menjadi punca pergaduhan seharian..hah..jom bace kisah Anna surirumah sepenuh masa ini.

****************************************************************************************

Selesai memasak, Anna bergegas ke mesin basuh menghabiskan saki baki baju yang tertangguh di dalam bakul.

Baru sehelai baju disidai terdengar pekikan anak-anaknya bergaduh, yang bayi dalam buaian turut terjaga menangis terkejut. 

Sudahnye terpaksa digendong pula baby sambil sidai baju, terdengar suami pulang memberi salam balik dari kerja..

ooh makan perlu disajikan, bentak hatinya, diletakkan bayinya yang baru sahaja berusia 9bulan di atas kerusi ditepi ampaian sambil2 perhatikan bayinye cepat-cepat dia menghabiskan baju. Mujurlaa tak merengek.

Anak2 yang lain sibuk nak tolong sama, si ibu nak cepat hanya mampu paksa anak masuk ke rumah dengan nada yang agak tegas bimbang makanan lambat disediakan. 

Selesai melayan suami makan, die mengutip mainan anak2 yang bersepah & mengemas beg kerja serta beberapa barang suaminya yang lain termasuk handphone,..

Terdetik hati untuk melihat gambar kenduri saudara yang di whatsapp oleh sepupu suaminya tempoh hari...

Apabila di touch sahaja icon whatsapp, interface yang keluar adalah perbualan suami dengan kawannye bercerita tentang badannye yang berbau busuk & ketiak hitam.

Terduduk Anna, terasa malunye Tuhan sahaja yang tahu, kenapa sampai begitu sekali suaminye sanggup berkongsi tentang kekurangan diri pada kawannye. Tidakkah ia menampakkan kekurangan dirinye juga..

Memang tidak dinafikan dia ada masalah dengan bau badannye & ketiak yang bertukar hitam sejak die mengandung anak sulong. 

Perubahan hormon ketika hamil ni memang buat die kadang stress teramat...setiap hari die memang terpaksa bertukar baju lebih dari 4helai, mandi 3x sehari memandangkan masalah badan yang kerap berpeluh & bau yang terkadang dia sendiri tak tahan.

Bukan tak pakai deadorant atau sembur minyak wangi (ini pun deadorant & minyak wangi suami)..bukan pula dia tak usaha untuk kembalikan keadaan dirinye seperti dulu.

Dia pernah mengambil Alfafa Shaklee untuk hilangkan bau badannye , ESP & Vitamin C untuk hitam di bawah ketiak kerana terlalu kerap memakai deadorant & mungkin juga disebabkan perubahan hormon ketika hamil..

Alhamdulillah selepas satu set ini perubahan amat ketara, bau badan kurang & tak lagi berpeluh yang menusuk ke hidung sendiri apetah orang lain, warna kulit di bahagian ketiak itu juga semakin pudar, set ini juga turut membantu Anna menghasilkan susu badan yang banyak di samping uruskan anak-anak, suami & rumah. 

Malangnye hanya 1set ini sahaja..dia tak mampu lagi untuk dapatkannya sebab duit banyak nak digunakan untuk hal-hal lain (tegah suaminye apabila di minta untuk belikan dulu)...

Sebelum ni dia beli tanpa pengetahuan suami dengan duit salam 'kokot' pemberian sahabat handai, jiran & saudara mara kepada bayinye.

Abis nak buat macam mana..di mintak suami katenye tu semue tak perlu..awak mandi jelah lebih kerap senang..vitamin ke ape bagai tu seme habiskan duit aje..takde kepentingan..ini alasannye. 

Suaminya tidak pernah cuba memahami perubahan yang berlaku pada dirinya & tidak pernah beri peluang untuk Anna jelaskan kepentingan vitamin untuk dirinya.

Terkadang masalahnye ini turut jadi pergaduhan mereka, bukan sekali dua diherdik oleh suami..,memang bau yang masih ade melekat di baju walaupun dah dibasuh. 

Setiap hari pula die perlu melakukan semue kerja tanpa dibantu, nak pastikan semue rumah bersih memandangkan suami seorang yang sangat2 tak suka rumah bersepah, semua perlu kemas & bersih. 

Fahamilah isteri ini wahai suami..bukan di minta diberikan wang setiap bulan, bukan pula diminta emas untuk dihiasi pada diri, dia cuma mahukan tubuh yang sihat agar dapat menjalankan tanggungjawab nye dengan baik untuk anak-anak & padamu wahai suami..

********************************************************************************************

Adakah kisah Anna ini dilalui oleh kita...?

Bukanlaa entry ini nak menyalahkan atau menunding jari pada suami yang tak mahu perihatin pada si isteri, & bukan semue begini..& yang pastinya semue isteri yang macam Anna mahu diri kembali seperti sebagai masa bertemu suami dulu..

Ketahui kisah lanjut Anna menyelesaikan masalahnye tanpa bantuan suami, akan datang di wall facebook kawan2 di Cerita Aku Aja..

to be see you again....



You Might Also Like

1 comments

  1. Cerita yang menarik... Terima kasih pasal tips vitamin tu... boleh diamalkan :) Senang-senang meh visit saya di www.kindhearty.blogspot.com

    ReplyDelete