Cara Mudah Buang Angin Dalam Badan Supaya Tak Merana Sakit Badan Yang Mencucuk

Masalah angin dalam badan bukanlah satu masalah kesihatan yang serius pada sesetengah orang kan? Keadaan yang dialami oleh setiap orang mungkin sama, badan banyak angin tetapi punca sebenar masalah itu terjadi mungkin berbeza.

Angin kebanyakan individu berpunca daripada udara yang ditelan. Apabila seseorang dalam keadaan tertekan atau stress maka dia lebih kerap menelan udara tanpa disedari.

Haa...kalau kawan-kawan kerap sangat stress tu kena baca ni sampai habis..

Masalah ini disebabkan proses penghancuran makanan oleh bakteria di dalam usus besar terhadap makanan yang tidak dihadam. Gas yang dihasilkan biasanya karbon dioksida, oksigen, nitrogen dan ada kalanya gas methana.

Mula-mula kite sentuh masalah angin dulu, kemudian masalah penghadaman & seterusnye sembelit.


Angin Dalam Badan





Vitamin Shaklee yang boleh membantu masalah lebihan angin dalam badan ialah Peppermint Ginger Plus dan Garlic.

Saya alami masalah angin kalau lambat makan..memang ada gastrik tapi taklah teruk..asal lambat makan saya akan kene pedih ulu hati & nak keluarkan angin tu tak boleh..macam tersekat.

Tambah pula dengan rase heartburn...Alhamdulillah dengan Peppermint Ginger Plus Shaklee membantu membuang angin dan seterusnya melegakan sistem penghadaman di dalam perut

Halia memang sinonim.sangat dalam memberikan keselesaan kepada perut kita terutama mereka yang mempunyai banyak angin atau selalu je senak perut.

Pudina pula menggalakkan proses penyerapan nutrisi halia terbabit disamping menyamankan perut kita.

Garlic pula mengandungi Spearmint yang membantu mempertingkatkan sistem penghadaman dan kelebihannya baik untuk fungsi jantung.

Formula unik Garlic ni, selesaikan masalah seperti kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman. Bonus lain, ia mampu menentang bakteria H.pyloria dan halang ulser gastrik


Siapa yang boleh ambil Peppermint ini?


Ibu mengandung yang mengalami masalah loya yang teruk atau morning sickness

Mereka yang selalu kembung perut dan sukar membuang angin

Masalah Sistem Penghadam & Sembelit

Sistem penghadaman yang tidak lancar akan menyukarkan proses penghadaman dalam usus & ini boleh menyebabkan berlakunye ketidakhadaman pada makanan..

Inilah antara punca sembelit.


Cara untuk mengatasinya adalah dengan pengambilan Herblax & juga dibantu oleh Alfafa untuk pencernaan yang lebih konsisten & lancar.


Kadang-kadang kita akan rasa macam baru lepas makan..tapi rasa tertusuk-tusuk di kawasan tertentu perut kita..itu salah satu tanda sistem penghadaman yang tidak lancar.


Bagaimana Herblax & Alfafa membantu dengan lebih optimum?


Alfafa ni baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut kita. Ia perbaiki saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gasrtik, hepatetis dan sembelit.

Herblax pula bantu dalam ;

1. Pembersihan najis yang tersekat

2. Rangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita

3. Membantu masalah sembelit

4. Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakkan usus

5. Mengempiskan perut

Okey...tiba masa untuk kawan-kawan buang angin dalam dengan effective dan bantu untuk recover dengan cepat.

Jangan biarkan angin terus bermaharajalela dalam sistem badan kita sampai buat kita pening kepala dan sakit-sakit badan. 

Macam mana nak dapat kan Set Buang Angin Shaklee ini!?
Whatsapp sahaja 'Nak Set Buang Angin Shaklee' ke 0197731060







You Might Also Like

0 comments