Rahsia Susu Banyak Semasa Berpuasa

Tak lama lagi dah nak puasakan...maybe mommies2 yg sedang ganti puasa, mungkin juga ada yg dah pun prepare EBM utk Ramadhan nanti, maklumlaa..time puasa nanti kite pasti terhidarat dek kurang air kan...ini boleh beri kesan pada susu badan merundum, bila kurang air badan akan jadi lemah,ini juga boleh menjadi punca pade kekurangan susu badan..So pada yg dah pun kumpul EBM..alhmdulillah., pade yang belum & memang tak buat EBM lansung just direct feed especially hsewife yg tak keje..Entry yang ni plak, sy nak share mcm mana kite nak banyakkan susu walaupun berpuasa. 

Antaranya ialah:

1- Sahur dengan makanan yang seimbang (kaya protien, tinggi karbohidrat)
2- Minum air secukupnya ketika bersahur dan selepas berbuka puasa  
3- Amalkan Tandem Nursing. Tandem Nursing ialah keadaan dimana bayi menyusu di sebelah payudara manakala susu di payudara sebelah lagi di keluarkan secara manual atau pam letrik. Ini akan meningkatkan 'permintaan' susu dan otak akan menghantar isyarat tambah pengeluaran susu pada payudara.  
4- Tambah jumlah mengepam susu (pam susu di malam hari)  
5- Letakkan air disebelah katil supaya senang bila terjaga dari tidur boleh terus minum air.
6- Amalkan pengambilan kurma (3 biji - 7 biji sehari).



credit to www.mommyiskandar.com


Selain itu, ibu2 yang breastfeed @ aktif yang ingin kekal cergas & bertenaga, saya sarankan
pengambilan MIGHTY 3 GEM iaitu Energizing Soy Protien (ESP) + Mealshake + Performance Drink. Harga bagi produk ini ialah RM306 termasuk pos, namun anda boleh mendapatkan harga istimewa dengan membuat pesanan





Ketiga2 canister ni dalam bentuk serbuk..perlu dibancuh kerana kadar penyerapan zat lebih pantas jika ia dalam bentuk cecair.


Dan ini resipi ESP (protin shake) + Fresh Milk dari Master Cery:


resepinya :
rendam 2-3bj kurma dengan fresh milk semalaman dalam fridge (kalau tak pun, dlm 2-3jam). esok pagi blend minuman tu (fresh milk+kurma) bersama2 sesudu besar protin shake. Kalau ada Badam, bleh add on.. ikut kreativiti masing2..

Kebaikan Mighty 3 Gem

1. Membantu memberi rasa kenyang sepajang berpuasa
2. Memberi tenaga berpanjangan
3. Menghindari dihidrasi
4. Susu badan tidak berkurangan walaupun berpuasa
5. Rasa vanilla yang enak & tidak meloyakan

6. Sahur yang ringkas tetapi lengkap


Untuk Pesanan & PertanyaanHubungi saya 0197731060 @ pm di FB Rosemawatie untuk dapatkan konsultasi PERCUMA serta tip-tips dan cara pengambilan vitamin yang betul dan tepat untuk anda. Setiap pembelian akan mendapat HARGA ISTIMEWA dari saya:)

You Might Also Like

0 comments