Cara Untuk Bantu Diri Sentiasa Bermotivasi Tinggi

Bila kita belajar benda baru yang  sebenarnya kita telah pun mengaktifkan otak kita, sel otak kita akan jadi makin aktif & kita jadi makin bijak.

Jadi bila kita belajar benda-benda lain juga ia akan jadi mudah. Sebab itu kita kena selalu belajar benda baru yang susah.

Kalau otak kita hanya bekerja pada perkara-perkara yang hanya mudah-mudah je tak ada cabaran, otak kita akan degrading, lama-lama otak kita akan jadi tepu, lemau dan yang berkaitan dengannye lagi.

Otak kurang kerja jadi lembap


Otak kita ni akan pandu banyak benda dalam hidup kita termasuk juga perihal motivasi.

Jadi bila kekurangan aktiviti neurotrasmitter (ia bagaikan 'highway' yang menghantar message) maka berkurangan jugaklaa aktiviti-aktiviti dalam otak

Motivasi dalam diri berkait rapat dgn kekurangan aktiviti neurotrasmitter dalam otak kita yang dikenali sebagai Dopamine

 Ia melibatkan jaringan networking (highway ni tadi). Kurang lalulintas maka tiadalaa 'tenaga' yang boleh menghasilkan kerja-kerja dijalan raya..jalan akan jadi sunyi.

Tak ada suasana yang sibuk..

Haa..macam tulaa yang berlaku pada otak kita. Otak kita kurang bekerja..jadi macam mana nak bantu otak ni jadi highway yang busy?  Kalau nak pergi belajar pun semangat tak ada..nak belajar pun susah kan..

Pemakanan main peranan penting..tapi kita tetap tak dapat sediakan keperluan makanan untuk otak kita setiap hari kan..

Macamana nak cipta 'highway' yang sibuk tapi lancar?


Mula2 sekali kena istiqomah buat AMALAN ROHANI. kenapa? scientifically memanglah sistem badan kita ni berjalan sendiri tapi spritually, ada 'sesuatu' yg menjaga setiap milimiter badan kita.

Ia adalah malaikat-malaikaat yang menjaga setiap degup jantung & aliran darah kita... nak tak nak, kena buat amalan rohani barulah kita benar-benar sihat.

Lepas tu, mesti bekalkan otak kita dengan nutrien! Makan bukan untuk perut je tau tapi otak! bukan makan Omega Guard je kalau nak jaga otak tau.


1) Protein (ESP) --> protein membina neuron & neurotrnsmitter. ESP juga ada asid amino yg menjaga neuron dan saraf kita supaya sentiasa alert.

2) B Complex --> menjaga kesihatan neurotransmitter

3) Lechitin --> mengandungi phosphatidylcholine yakni precursor utk neurotransmitter.  dia bantu perpindahan neurotrasmitter ni dgn lebih mantap!

4) Omega Guard --> mengurangkan risiko otak mengecut. hehe, otak boleh kecut tau.

5) Performance Drink --> melancarkan lompatan neurotransmitter

Semua ni sangat berkait rapat dengan masalah kawan-kawan yang kerap sangat susah nak maintainkan diri untuk keep on motivated dan bersemangat waja tu

So apa lagi tambahkan kemanisan kesihatan otak yang lebih sihat dalam hidup kawan-kawan dengan suplemen seperti di atas.

Okeh..boleh terus whatsapp saya di 0197731060

You Might Also Like

0 comments