Perjuangan Bersama Shaklee Yang Belum Selesai

Kemarin saya tengok cerita Concussion dari kisah benar..maksud concussion tu gegaran. Cerita ni pasal seorang doktor bernama Dr. Bennert Omalu yang buat autopsies pada pemain football Amerika (sukan ragbi)..untuk tahu kematian mereka tu disebabkan oleh punca apa...the cause of death.. ia postmortem examinationlah..

Dia temui sesuatu 'hadiah' yang sangat bahaya dari otak pemain football yang mati ketika lakukan pemeriksaan, hadiah mengetahui sesuatu yang perlu orang lain tahu dengan segera..yakni kesan dari hentakan yang kuat..

kerosakkan otak dari hentakkan yang berkali-kali yang boleh menyebabkan kecederaan trauma dalam diam yang boleh mengakibatkan penyakit Alzhemier, hilang kewarasan, kemurungan yang melampau dan masalah otak yang lain sampai boleh bawa maut.

Dia keluarkan journal..journal yang secara tak langsung telah mengecam sukan no 1 yang sangat diminati rakya Amerika..Dia ditentang hebat sampai kata research die tu journal palsu & rekaan dari dia semata-mata dan macam-macam lagi kata-kata negatif.

Disebabkan nak selamatkan nyawa orang ramai lagi yang mungkin akan mati..dia usaha berjuang habis-habisan sampailah persatuan NFL (National Football League) Amerika tentang dia perangkap dan buat dia tinggalkan jawatan dia & berpindah...dia pergi bukan sebab kalah.

Tapi apa yang masih tinggal ketika dia diusir macam tu..adalah kesan-kesan yang memang wujud dari research yang dia buat..satu persatu pemain football mati dalam usia masih awal dalam 35-44tahun tapi mengidap penyakit orang tua yang berusia 90tahun ke atas,..ada yang bunuh diri tembak diri sendiri.

Kebenaran research Dr Bennert satu persatu mula terlihat jelas. Persatuan dan doktor-doktor yang terlibat dalam mengendali pemain mula sedar..dan banyak laporan positif yang keluar selepas itu mengenai risiko sukan tersebut..

Kini journal beliau menjadi rujukkan banyak pihak dan beliau sendiri menjadi Professor juga memegang jawatan-jawatan penting penyelidikan di Amerika..nak tahu cerita dia kene carilah CONCUSSION

Apa yang ahkakrose nak share sebenarnye ialah perjuangan saya dalam shaklee sama macam mana perjuangan Dr. Bennert ni tadi..



Nak yakin kan orang ramai untuk amalkan suplemen bukan senang..disamping usaha, kita minta bantuan Allah juga supaya apa yang kita sampai tu terkesan pada orang lain dan orang sedar akan pentingnye dan kenapa kene makan suplemen?

sebab makan suplemen ni boleh cegah penyakit degeneratif macam sakit jantung, diabetes, darah tinggi, buah pinggang dan macam-macam lagi penyakit yang disebabkan kegagalan fungsi organ akibat gaya hidup

..serupa cerita tadilah kene kene stop sukan football ni sebab boleh bawa maut..tapi NFL sebenarnye selindung konkusi yang memang dah ada pada kematian-kematian sebelum penemuan Dr. Bennert tu lagi atas sebab nak kaut keuntungan dari sukan yang berbillion nilainye ni..

Same those macam produk kesihatan local yang banyak sangat..yang memperjudikan kesihatan orang lain untuk kaut keuntungan..maaflaa jika ada kawan-kawan yang tak senang dengan sharing saya...tapi adakah kawan-kawan sedar akan reality produk kesihatan lain?

Nak sampaikan kebaikkan pasti juga perjuangan kami dimanupulasikan..

Ada juga mengatakan suplemen kami ni boleh buat rosak buah pinggang sama je macam produk lain..walhal pengguna yang sakit buah pinggang kesihatannye lebih baik setelah ambil Shaklee..

Shaklee lakukan kajian untuk membantu pesakit atau pengguna yang masih sihat untuk perbaiki kualiti kesihatan mereka dari kajian-kajian yang berpuluh tahun mereka lakukan..

Kami stand behind a saintific research yakni Landmark Study yang memang tak ada syarikat kesihatan dalam Malaysia ni berani buat pun..

Journal-journal shaklee juga telah menjadi rujukan banyak pihak berkenaan dengan KESAN-KESAN KEKURANGAN NUTRISI, KENAPA PERLU AMBIL AMAL SUPLEMEN SEMULAJADI, RESVERATROL dan macam-macam lagi..

Sebab tu saya keep on share kebaikkan nye setiap hari..keep on telling the world betapa dan kenapa perlunya amalkan suplemen Shaklee because it safe & pure

Nak selamatkan kawan-kawan semua dari terus membahayakan diri sendiri dengan kesan-kesan bahan kimia yang semakin banyak pada tubuh badan kita.

Perjuangan saya belum selesai..dan jika ada yang berminat untuk bersama saya berjuang selamatkan orang lain..

Boleh whatsapp #ahkarose 0197731060

You Might Also Like

0 comments