Cara Gandakan Income Supaya Tak Sesak Di Tengah Bulan


Barang Mahal Segala Benda Mahal


Cerita kakak jual kuih dan kakak beli kuih, 

Saya terdengar keluhan kakak beli kuih dengan kakak jual kuih..(bukan curi dengar ye..saya terdengar..dah berdiri sebelah & kakak ni suara pun clear ^_^..sambil-sambil saya beli kuih tu meriah pulak berboraknye kakak ni)
.
'Macam-macam mahal sekarang..itu naik ini naik..kadang kita pun mencatu sampai nak berbelanja' kakak yang jual pun membalas dengan pendapat mengiya kan kata-kata kakak yang membeli


Kos Sara Hidup Tinggi Nak Mencekik Leher Sampai Sesak Nafas


Kos sara hidup makin naik, yang nak saranya banyak pulak tuh, masa saya  urus rumah tanpa encik suami di sisi, nak ke mana-mana memang kena guna kereta kalau nak keluar, berulang ambil adik abang ke sekolah, ke sana sini..berasalaa jugak duit minyak parak..

kalau naik motor save sikit kan..tapi nak buat macam mana..takkan nak naik motor dengan anak kecik 4 orang ni kan..kerje giler cara nahas namanye..

Itu baru duit minyak..haaa simple perkara yang paling jadi kuasa utamakan..belum lagi belanja dapur setiap minggu..kalau anak ramai lagilaa kan..kuantiti nak berbelanja  bukan macam family anak seorang atau dua, ye tak?


Tekanan Bagi Satu Rumah Hanya Seorang Bekerja


Seorang sahaja dalam isi rumah bekerja memang boleh senak jugaklaah nak pikir bayar itu bayar ini kan..nak keluar duit segala

Kalau yang bekerja suami isteri pun berasa macam banyak benda nak spend dan kadang masih lagi mencatu..cut cost bahagian belanja itu dan ini.

Jadi, we must do something..kita tak boleh hanya berasa selesa dalam keadaan yang langsung tak selesa pun..bukan masa untuk kita merungut itu ini mahal dan naik..itapi sekarang adalah masa untuk lawan kuasa kenaikan sara hidup!!!

CARI PELUANG


Ramai orang decide nak berniaga..tapi masih tak dapat memilih bisnes yang benar-benar boleh berikan pulangan segera, atau perolehi pulangan yang banyak dari modal yang tinggi.

Atau ramai yang sudah kecundang, end up terus putus asa untuk berniaga.

Saya nak offer bisnes yang modal kecil untuk surirumah/ibu bekerja..tak perlu pengalaman, boleh diurus dari rumah/bila waktu free tanpa perlu keluar rumah atau abaikan kerja hakiki.

Bisnes Risiko & Modal Rendah 


Bisnes yang saya jalankan adalah bisnes Shaklee. Ia modal kecik tapi usaha kene 5 kali ganda dari modal keluar..ye, awal-awal saya bagitahu keistimewaan bisnes Shaklee :-

1. Bukan bisnes klik klik duit masuk
2. Bukan bisnes pasang kaki banyak-banyak duit berganda
3. Ye, memang bisnes cari orang, cari orang untuk menjual lah..
4. Bukan cari orang supaya orang kerja untuk kita, kita kerah orang..TIDAK
5. Bukan bisnes kita goyang kaki bulan-bulan duit masuk
6. Bukan bisnes fixed paid
7. Ia bisnes kita usaha kita dapat, tak ada usaha tak dapat apa-apa..
8. Bonus yang disediakan adalah infinity sampai hayat di kandung badan ^_^

Kita boleh tentukan berapa yang kita nak..yup, tapi macam saya nyatakan tadi, kene usaha berganda sebab tak ada kerja yang mudah dalam hidup ni, nak makan nasi pun, nak kena masak dulu kan..then baru lah jadi nasi, lepas tu nak usaha pula guna tangan masuk nasi dalam mulut..it just as simple as that je perumpamaan dia, tiada benda yang mudah kalau nak senang.

Kena usaha dapatkan dengan cara yang sepatutnya..
macam mana!? Nak tahu lanjut?

Jika berminat untuk tambah pendapatan,
Whatsapp 'Join Shaklee' link ini
http://www.wasap.my/60197731060 

You Might Also Like

0 comments