Tips Turunkan Suhu Anak Usia Bawah 1 Tahun Dengan Cepat

Mesti mak-mak semua dah banyak cara tersendiri untuk turunkan suhu badan anak yang demam..saya nak share cara paling mudah & sangat simple yang saya amalkan sejak temui cara ini.

Senang je...yang ni saya nak  share ni khusus untuk baby bawah 1tahun

1. Dah tahu anak macam suam-suam kuku je, check suhu & start awasi suhu badan dia selepas itu..


Masa ni suhu baby akan tiba-tiba naik & cepat panas..Baby pastinya dah mula tak selesa, & merengek..

2. Apa nak buat bila suhu meningkat?



Bila suhu anak dah mula meningkat, tanggalkan pakaiannya.. pakaikan stokin (saya biarkan baby pakai diapers atau pakai baju  yang lubang-lubang tu, prefer baju lubang-lubang)


3. Sediakan air dalam botol spray khas


Haa inilah kelebihan pakai baju lubang tadi,

Bila pakai baju lubang tu..kita spray air kat area badan baby yang terdedah..& spray sekali air pada seluruh baju die

Kadang baju yang lembap tu boleh kering dek suhu badan anak yang panas tu..

Tapi hasilnya suhu tu terkawal..tak naik sampai 39 ke 40 kan

kita tak mahu sampai ke angka kritikal ye dak..

4. Mandikan baby dengan kerap..bagi main air lama sikit dalam tub mandi 


Awasi anak semasa mandi, jangan tinggalkan baby, kerana masa ni badan baby dalam keadaan demam dan lemah.

Hari-hari biasa pun jangan lah tinggal anak seseorang kan..

5. Apa nak buat lepas mandi? 


Apply Herbablend seluruh badan..kandungan Herbablend bantu menyegarkan & mendinginkan tubuh secara alami

6. Tips last ni sangat-sangat membantu cepatkan kebah demam baby


Ibu makan vitamin C..yang ni memang suplemen wajib hari-hari saya ambil..pengalaman sendiri memang berkesan, bila saya ambil 3-5 biji (kuantiti lain dari biasa) untuk bantu salurkan pada baby Ammar melalui breastfeeding, 

Alhamdulillah..its really help Ammar cepat baik...selama dia bersama saya kini 1 tahun 5bulan ni..hanye beberapa kali demam & mesti harini demam esok baik dah..same those tu selsema & batuk..mudah baik.

Syukur sangat-sangat cara pilihan penjagaan kesihatan saya untuk baby Ammar adalah dari cara alami tanpa menggunakan ubat.

Kalau dah teruk sangat demam anak tu..bila suhu pun dah sampai 39-40, jangan tangguh-tangguh untuk segera ke klinik.

Ok..haaa simple je tips nye..moga bermanfaat pada ibu-ibu baru mahupun ibu lama.

Kalau ada sebarang pertanyaan tentang suplemen yang saya ambil..boleh whatsapp saya di 0197731060

**Saya kongsikan juga Video untuk cara cegah selsema, batuk & demam untuk kawan-kawan sendiri sebagai ibu bapa yang kerap mengalaminya


You Might Also Like

0 comments