4 Sebab Kenapa Suplemen Penting Sangat Pada Kita Yang Rasa Tak Perlu?

Memang ramai beranggapan suplemen bukan satu langkah yang wajar untuk menjaga kesihatan pada masa sekarang, bila mana ada sahaja kaitan yang tidak berasas, jika ambil suplemen lebih memudaratkan bukan memberi manfaat

kita tak boleh pukul rata semua suplemen diluar sana tidak selamat. Masih ada pihak yang kita boleh percaya dan mereka ini telah mengambil inisiatif untuk membantu penduduk bumi ni hidup harmoni bersama alam semulajadi. Itulah Shaklee. 

Kajian yang dijalankan oleh Shaklee yakni melalui LANDMARK STUDY membuktikan mereka yang amalkan suplemen Shaklee selama lebih 20tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik, berbanding mereka yang tidak mengambil sebarang suplemen dan meraka yang mengambil suplemen jenama lain.



Jadi hari ini, saya nak kongsikan sebab paling sahih kenapa suplemen seperti Shaklee perlu kawan-kawan amalkan mulai dari hari ini

1. Pemakanan Seharian Tidak Mencukupi


Kekurangan Nutrient Dalam Makanan


Makanan yang kita perolehi hari ini, belum tentu cukup untuk bekalkan apa yang badan kita perlukan. Penggunaan bahan kimia semasa proses penjagaan atau tumbesaran sayur-sayuran/buah-buahan juga boleh merosakkan nutrient yang ada.

sayur-sayuran dan buah-buahan boleh kehilangan nutrient nya juga semasa ia dipetik dan nutrient akan semakin menyusut semasa proses penyimpanan.

Dan paling berisikonya bila tubuh kita sendiri terdedah kepada bahaya penggunaa bahan kimia pada sayur-sayuran dan buah-buahan.

Cara penyediaan semasa memasak juga boleh menyebakan nutrient dalam sayur-sayuran berkurangan. 

Kawan-kawan rasa berapa percent je nutrient yang tinggal bila sampai pada tubuh kita? 
Kalau admit dah makan sayur tu sebenarnya belum betul-betul capai even 5% nutrient pun yang badan perlukan.

Masalah Pemakanan Dikalangan Warga Tua


Kebanyakkan warga tua pada hari ini, mempunyai masalah untuk makan secara sihat. Mak ayah kita yang mungkin ada masalah penghadaman, masalah penyerapan nutrient pada tubuh, itu semua perlukan bantuan dari suplemen semulajadi yang sebenarnye tidak merosakkan buah pinggang kita pun.

Ye, kerana kita mempunyai consumer yang dah mengamalkan Shaklee lebih 6otahun di dunia, dan di Malaysia sendiri lebih 30tahun pengamal makanan tambahan Shaklee ini.

Keperluan Nutrient Semasa Hamil Kurag


Ia sangat kerap berlaku pada ibu yang tidak mengamalkan pengambilan makanan yang sihat semasa seawal sebelum hamil dan sepanjang tempoh kehamilan. Metabolisma kita semasa habil meningkat 2kali ganda, jadi ibu perlukan lebih nutrient berbanding wanita yang tidak hamil untuk bekalkan pada tubuh dan jugak pada bayi dalam kandungan.

Kebiasaan yang berlaku pada ibu hamil adalah mudah letih, morning sickness, hemoglobin rendah (HB Low) dan pelbagai komplikasi lain lagi

2. Nutrient Tambahan Diperlukan Untuk Menyokong ;

Pengurusan Stress


Bukan minda kita je stress, badan kita pun turut stress sama bila kita tak dapat handle stress dengan baik.

Gaya Hidup Yang Aktif


Sebab terlalu busy sampai kita tak dapat provide makanan yang sihat untuk badan kita seharian, maka kita pun ambil jalan ringkas dengan makan makanan segera, makan di luar yang tentunya menggunakan pelbagai penambah perisa dalam masakkan.

Insomnia


Kita tak dapat tidur yang berkualiti, ini menggalakkan badan tidak dapat rehat yang secukupnya yang sewajarnya badan perlukan

Melawan Keletihan


Kekurangan vitamin B boleh menyebabkan tubuh letih dan tidak bermaya, kita boleh hilang fokus, sakit kepala, ia juga melibatkan masalah kesihatan saraf, ia juga berkaitan dengan masalah kesihatan otak, kita mudah kebingunangan, Anemia - kurang darah dan jugak mudah marah.

3. Mengurangkan Risiko Penyakit Disebabkan Oleh Gaya Hidup

Suplemen sangat diperlukan untuk membantu keperluan bagi mengurangkan risiko mengidap penyakit disebabkan oleh gaya hidup seperti:


  • Kardiovaskular
  • Kanser
  • Kencing Manis

Gaya hidup yang dimaksudkan di sini, tengok apa yang kita makan, apa aktiviti kita hari ni, makanan kita macam ayam sekarang pun dah tak sama macam ayam dulu-dulu

ayam sekarang lebih banyak lemak berbanding keperluan protien, suntik bagi besar dah satu hal dah, 


Tahun 2000, sel otot ayam dikenal pasti masih banyak otot-otot pada daging, tahun seterusnye kelihatan ada serat-serat lemak pada otot ayam

Nampak tak kita makan banyak lemak dari makan protein.

4. Alam Sekitar Yang Semakin Tercemar

Pencemaran Air


Penggunaan pencuci pakaian yang mengandungi bahan kimia, atau penggunaan klorin yang tinggi dalam air, dan pelbagai hidup asing yang boleh menyebabkan penyakit.

Pencemaran Udara


Tiap-tiap hari, kita lah orang pertama yang merosakkan alam sekitar dulu. 'Eh yeke, bila masa pulak aku cemarkan alam sekitar?'

Kita start enjin motor, start enjin kereta, tak ke dah lepaskan asap hidrokarbon, gas karbon dioksida dan gas karbon monoksida ke atmosfera yang sangat tinggi.

Kita sendiri lepas tu terhidu asap-asap ni, yang mana kita dah pun terdedah dengan serangan radikal bebas yang boleh merosakkan berjuta-juta sel badan kita.

Haa begitulah jelas sekali kenapa kita dengan segera nya sangat perlu buat persediakan untuk lindungi tubuh kita segera dengan vitamin semulajadi Shaklee.

Kawan-kawan nak ke bila dah sakit baru nak cegah? Dah terlambatkan..bukan waktu nak buat pencegahan bila dah sakit, dan suplemen pada ketika itu hanya akan berfungsi untuk bantu kawan-kawan lalui proses pemulihan, akan membantu kawan-kawan sihat tapi nak ke kita lalui proses pemulihan yang memeritkan dan tempoh yang lama..

tak ada orang pun nak sakit, demam pun kita dah rase lemah longlai melepek tak berdaya, ini kan pula penyakit-penyakit kronik, sebab tu penjagaan kesihatan lebih penting daripada merawat.

Bagaimana untuk dapatkan suplemen Shaklee mengikut keperluan badan kawan-kawan?

Boleh terus hubungi saya KakRose di sini klik nombor 0197731060

You Might Also Like

0 comments