Kenapa Saya Pilih Bisnes Shaklee Yang Asyik Kontroversi Ini Sebagai Kerja Full Time?

Macam2 dah pun yang Shaklee lalui sepanjang 100tahun ni..di Malaysia..kontroversi nye memang tak asing pada Shaklee..dari bab halal ke israel sambung pula Cikgu Mary, sebelum tu ade juga viral, 2 tahun lepas ketika saya awal2 join Shaklee...pengguna buang semue vitamin shaklee dalam sampah..(yang kes ni saya tak ingat pasal apa, tapi lepas pengguna tu buang die menyesal..sebab percaya pada info yang salah)

Sekarang pulak pasal ovari rosak yang memang sohih2 bukan kerana Shaklee hanya tajuk sahaja ynag meng'gila'kan pembaca2 untuk share tanpa baca isinye..itulah kuasa blog & facebook..

Untungnye kalau kite manfaatkan kemudahan medium2 ini untuk pendapatan kite dari dok share bende tak pekdah.. ^_^ Ok dah full stop.

Alhamdulillah..syukur dengan kesihatan & waktu untuk bersama kawan2 semue harini. Hari ni saya nak sharing sesuatu yang telah banyak membantu kehidupan saya yang mungkin juga bakal membantu kawan2 yang sedang survey2 untuk memilih bisnes ape yang terbaik buat kawan2 sebagai part time mahupun full time.

Maklum ajelaa kan dengan kehadiran GST harga keperluan barang sana sini naik..pasti buatkan kite semue berfikir untuk mencari jalan nak cari side income..
  


Bestnye kan masuk banyak keluarnya bersistematik & siap boleh saving lagi..

Normally full time ni bagi ibu2 di rumahlah ye..yang mungkin juga nak cube mulakan perniagaan online yang sekarang ni dah banyak pun membantu raaamaai suri rumah berjaya perolehi pendapatan yang tinggi. 

Ade je yang full housewife yang berniaga bende lain tapi masih membantu ramai orang untuk pelihara kesihatan mereka di luar sana sebagai part time.

Tapi yang bekerja nak mencuba bisnes ini sebagai bisnes partime pun boleh aje. Kalau 'anda' yang membaca ni student pun lagi bagus..memang bisnes ni inshaa Allah tak menganggu pelajaran adik2.sebab adanye automate bisnes tanpa perlu duduk di depan pc 24/7 sampai buku2 pun tak ngadap, kelas pun tak pergi..no no no..

Itu takkan berlaku..plus kite ade program hebat buat all student yakni Young Entrepreneur System..itu next entry saya akan kongsikan..memang best gileer ni...soon coming yeh..

Inshaa Allah dengan menjadi family Shaklee di bawah bimbingan saya..pasti dapat ubah banyak perkara dalam kehidupan kawan2 semue dengan izin Allah swt.

Kenapa Saya Pilih Shaklee?

Kenapa saya tak pilih jual tudung ke, jual kuih muih ke @ bende lain selain vitamin..sedang kan itu produk yang mudah..kan keperluan? Opss nanti dulu..dont jump to the conclusion to early banyak perkara sebelum buat keputusan untuk berniaga kite perlu ambil kire..

Apa berniaga lain dari pada tu tak boleh ke? Eh berniaga nasi lemak lagi hebat boleh dapat 5k satu hari..ye memang ade je viral pun di FB tu..tapi semuenye melibatkan usaha keyakinan & kesungguhan.

Jangan salah faham ye..saya cume nak bagitau perbezaan di sini..

Kisahnye bermula dari menyusukan Asyraaf anak sulung saya & kerana condition health saya sendiri..bila dah beri kesan yang baik & produk pun memang produk yang berkualiti..dah 100tahun di dunia pun..jadinye why not saya share kan dengan orang lain..

Apa Yang Shaklee Sediakan Untuk Pengedar?

Apa kelebihan yang kita dapat pastinye merupakan isu yang paling utamakan..

Ok..Selain daripada saya dapat untung runcit dari jualan setiap produk yang mempunyai kajian Landmark Study & pelbagai kajian2 santifik lain ini, Shaklee turut sama menyediakan bonus dari jualan kita setiap bulan. 




Tengok macam tak paham kan? nk jelas kat sini memang mungkin susah nak paham..tapi bonusnye memang infinity..banyak sale kite banyak laa bonusnye.. & yang penting tiap2 bulan Shaklee  pasti sediakan bonus berganda..macam baru2 ni ada Enrollment Macthing Bonus - 6 newenrollment with purchase of 100point above..Shaklee bayar bonus kita double.

Cthnye dapat 2k Shaklee bayar kita 4k..wooow..O_o

Tapi itu cerita bulan lepas..Shaklee ni banyak kejutannye..Memang tak rugi join..bulan ni pun tawaran die best..nantikan sharing saya ye..

Perkhidmatan Penghantaran Ke Alamat Customer Disediakan

Segala pengurusan penghantaran kepada pelanggan juga turut disediakan..mudah sangat2 bagi surirumah tak perlu keluar untuk mengeposkan barang mereka, tak susah2 gendong anak2 nak pergi pos laju.

Tak perlu nak keluarkan modal untuk uruskan penghantaran..yelah modal minyak lagi, masa kite lagi, stress sangkut dalam jem lagi..macam2 kene ambil kire semue tu..

Dan tak perlu nak simpan2 stok dalam rumah kearan kita beli vitamin selepas customer bayar kita.

Tapi berniaga dalam Shaklee ade pilihan sebab ini bisnes kite..bukan bisnes orang lain..kalau kite nak buat stok sendiri ke atau uruskan sendiri penghantaran pun boleh..

Kalau tak mahu itu semue pun boleh ..sebabnye, 

Shaklee memudahkan pengedar2 untuk melakukan jual beli melalui www.shaklee2u.com.my. Penghantaran pula di hantar menggunakan khidmat Gdex atau Citylink.

Bimbingan & Kaunseling All Out Paling Utama Amalan Rohani

Shaklee juga menyediakan bimbingan & tunjuk ajar bukan sahaja melalui pengedar yang mendaftarkan kita, malah ade juge menyediakan seminar untuk pengedar baru, event2 tertentu, Business Opportunity Marketing, Bengkel Nutrisi, Health Talk Product & macam2 lagi sepanjang setiap bulan yang diadakan di cawangan Shaklee & tempat2 khas tertentu yang disediakan.

Apabila peluang menyertai kelas Special Coaching Ipoh Mali beberapa bulan lepas..memang buat saya celik mata & dapat banyak ilmu, skil2 marketing..pengetahuan lebih rapat mengenai sejarah Shaklee..yang best tu part ilmu Alpha Wave..
  Yang bukan senang nak dapat di mana2..

Eh banyak lagi kelas saya hadiri..akhir2 ini saya rajin ke kelas nutritionist 
..& baru2 ini kelas khusus marketing dari group ABS (Aku Sayang Bini) yang di anggotai oleh suami2 prihatin iReach group ini.

Group yang saya sertai ini pula bukanlah calang2 group Shaklee...saya berada di bawah pimpinan Presidential Master Lyna Noh (mommy saya ^_^ - bukan ibu kandung..hihii) yang mana kami berada di dalam group besar Jutawan yang diasaskan oleh Presidential Master Shareeza (Nanny Cery)

Produk Berbeza, Selamat, Berkesan & Semulajadi

Yang masih buat saya stay sehingga ke hari ini menjalankan perniagaan ini kerana saya percaya & cintakan produknya..kalau kate taksub pada produk bukan muslim. Saya bukan taksub kerana siapa yang mengeluarkannya..saya taksub kerana kebersihan & kualiti serta ia benar2 dari sumber bumi..


Seperti mana Rasulullah SAW, ditanya tentang minyak sanin, keju dan kulit binatang yang dipergunakan untuk perhiasan atau tempat duduk. 

Rasulullah SAW bersabda maksudnya : "Apa yang dihalalkan oleh Allah dalam Kitab-Nya adalah halal dan apa yang diharamkan Allah di dalam Kitab-Nya adalah haram, dan apa yang didiamkan (tidak diterangkan), maka barang itu termasuk yang dimaafkan”. (Hadis Riwayat Ibnu Majah dan Turmudzi).

Berdasarkan firman Allah dan hadis Nabi SAW, dapat disimpulkan bahwa jenis-jenis makanan yang halal ialah :

1. Semua makanan yang baik, tidak kotor dan tidak menjijikan.
2. Semua makanan yang tidak diharamkan oleh Allah dan Rasul-Nya.
3. semua makanan yang tidak memberi mudarat, tidak membahayakan kesihatan jasmani dan tidak merosak akal, moral, dan akidah.
4. Binatang yang hidup di dalam air, baik air laut maupun air tawar.






Setiap produk Shaklee ade keistimewaannya..tapi ape yang menjadikan ia berbeza dengan yang lain adalah cara ia diproses.

Shaklee mengutamakan kualiti & standard yang diperlukan oleh tubuh manusia. Dan setiap produknye hanye menggunakan bahan semulajadi, ia benar2 bebas chemical & ini bukan gimik marketing semata2.

Setiap tahun Shaklee belanjakan hampir 300juta semata2 untuk menjaga kualiti setiap produk nya. Sebab tu Shaklee tak ada duta..

Kawan2..nak bayar duta2 tu semue banyak modal..lebih baik labur pada produk untuk klinikal test atau apa sahaja yang bermanfaat untuk kualiti produk dari pada berhabis pada hasil marketing yang bersifat sementara.

Bukan nak bersikap serkap jarang..satu je saya bagi hint di sini..adakah Siti Nurhaliza cantik kerana Simply Siti nya?

Shaklee telah lama membantu  tingkatkan raaamaai penduduk dunia sihat tanpa ubat..why not kite gunakan kelebihan yang ade & kemudahan yang disediakan oleh syarikat ini untuk kemudahan perniagaan kita..

Modal Sangat Rendah

Hanye dengan bermodalkan 79 kita boleh dapat pulangan lebih dari 2angak modal kita kerana bonus yg disediakan seperti saya nyatakan tadi adalah infinity

Serendah itu!!???

Untung ke untung?  

'Saya tak paham & tak jelas'

Jika ini di dalam fikiran kawan2 sekarang..hubungi saya segera 0197731060 melalui whatsapp..@ pm di FB saya Rosemawatie



You Might Also Like

0 comments