Bisnes Shaklee : Special Coaching IPOH MALI Kelas Ilmu Bukan Cari Kaki

Alhamdulilla..bertemu lagi kita di sini, & bersyukur Allah bagi kite kesihatan & waktu kita bersama dalaam entry saya kali ni.

1 Mac adelah permulaan cycle baru bagi Shaklee 2015/2016..macam tahun baru kitelah..bagi Shaklee ia bermula 1 Mac..baru2 ni saya attend special coaching pertama saya sejak bersama Shaklee..saya considerkan ia sebagai seminar lah senang..^_^




 
Sebelum ni memang ade nak pergi, ade sekali tu siap bayar tapi banyak halangan, Allah lebih tahu bile masa terbaik untuk saya timba ilmu luar biase ni.

Syukur sangat2 dapat peluang kali ni  & dipilih oleh Allah SWT untuk bersama mereka yang luar biasa auranye dalam kelas tersebut, Alhamdulillah kelainan seminar ni bukan je mengeratkan silaturrahim & kekalkn caj2 positif antara kami semue. 

Baaanyaak lagi..tengok aje tentative yang disediakan..utk build confident, close sale..gamingnye pun menyeronokkan.

Wajah2 yang baru saya kenali begitu ceria yang masing2 dahagakan ilmu untuk membantu lebih ramai orang untuk sihat & mahu mengubah kehidupan mereka ke arah lebih baik, & masing2 mempunyai tujuan yang sama seperti saya untuk luaskan comfort zone yang ada sekarang.

Kejutkan Badan & Otak

Mula seminar kami buat aktiviti bersenam dulu, kejutkan otak kejutkan segala organ yang ade dalam badan ni untuk bersedia terima ilmu..memang happening habislah. So takdelaa layu je kan nak dengar speaker2 nak alirkan ilmu nanti.

 Ni rakan seperjuangan saya yang sporting habis ^_^

Memang segar bugar lepas tu..minda pun macam ready-to-go gitu. 

Semua slot2 dari topik yang disediakan memang best..

Saya tak pernah serik untuk memcube dalam perniagaan online ni...mungkin Dia dah sedia sesuatu untuk saya, tinggal saya nak chasing je untuk dapatkan..

Bisnes2 sebelum ni semua tak bertahan lama (waah macam banyak pulak bisnesnye ye) tapi kenapa saya pilih Shaklee & masih setia? Ada jawaban nye di sini.

 Shaklee ke Shukree

Apa pulak shukree tu ye....nak tau jangan berhenti baca.

Slot ni saya pilih untuk sharing rapat2 dengan kawan2 ade sebabnye..kita tak boleh ubah & kawal pemikiran orang, itu di luar kemampuan kita..tapi kita hanya boleh doa agar penyampaian kita ini di terima baik, usaha untuk menerangkan dengan jelas & selebihnye kite serah pada Allah.

Ramai orang tak suka bisnes yang berbentuk multilevel marketing, ye...MLM. Kalau sebut je..ini semue nak bagi kaya orang atas, siapa masuk dulu dialaa cepat kaya..

Kebanyakkan yang kita tengok hari ni..iklan2 yang mengajak orang untuk buat duit dengan mengunakan photo2, pegang duit berkepok2, kereta mewah, rumah besar, debit akaun beribu2..kehidupan penuh luxury..buat kita yang tengok pun wooow..

Tambah plak video yang saya tonton baru2 ni di FB dengan yang menjerit-jerit bertapa hebatnye mempunyai mampu memiliki kereta2 mewah..tak mau ceritalah..cukuplah kat situ.

Berbalik kepada Shukree, sebelum Shaklee, saya berada di dalam 1 bisnes 'Shukree' ni..MLM juga..produk sliming. Memang masa tu produk tu macam pisang goreng cheese. Memang berkesan, saya sendiri pun memang guna testimoni sendiri untuk lariskannye. Tapi sekarang, ia tak terlihat pun di newfeeds saya lagi. Waallahualam.

Inshaa Allah saya  akan buat entry untuk perbezaanya dengan Shaklee.

Beralih Arah Dari Shukree Ke Shaklee

Selepas berjaya achieved level supervisor ketika di dalam bisnes itu ..saya melalui tempoh yang sukar. Sukar kerana :

1. Saya tak tahu apa matlamat saya
2. Saya tak tahu apa yang saya buat sebenarnya
3. Bisnes semakin merundum
4. Stress Stress Stress
5. Hubungan upline yang pincang
6. Hari2 dalam kepala nak kene cari orang baru boleh cepat naik
7. Hubungan Upline Pincang 
8. Cukuplah tak mau senarai lagi

Kalau kita nak buat sesuatu yang luar biasa, kita memang kene berada di kalangan orang yang luar biasa. Pade mulanya saya menunding jari pada orang lain & tidak mencari kelemahan diri, & kemudiannye saya sedar. 

Saya tak sesuai lagi di sini.

Apa pun pembimbing yang baik akan membimbing kita bukan sekadar hal dunia, malah membantu kite untuk mengimbangkan dunia & akhirat, mengajak kita untuk menjaga hubungan denganNya di samping mencari apa yang di tuntut dalam Al-Quran & Sunnah. Yang ini saya tak dapat dengan Shukree..tapi saya dapat apabila bersama Shaklee..


Inilah Leader saya, Mommy Lyna. Banyak bantu bimbing saya, kenal diri, cari potensi diri, yang sentiasa mengingatkan saya untuk menjaga hubungan saya dengan yang Maha Esa. Untuk berjaya resepi2 kejayaan perlu diadun sebati bukan semate2 skil2 dunia, kite perlu gaul sekali ilmu akhirat. Kita akan lalui peringkat demi peringkat, maka sabar & kuat itu perlu teguh. Sebab tu kene sentiase jaga hubungan dengan Maha Pencipta.

Ramai orang kecundang dengan dalam MLM, bila setiap hari kite hanya disogokkan dengan kepentingan duniawi. Duit Duit Duit...

Apabila kita mencari dunia maka Allah akan berikan kita ape yang kita mahu..dunialah yang kita dapat. Kalau kita hanya mahukan hanya Dia di dunia pun kita akan dapat, Kalau kita usaha mencari kedua2nye..inshaAllah..Allah akan bagi kekayaan, kebahagiaan di dunia & akhirat. Nak elobarate yang ni memang panjang. Dah lari dari tajuk asal pulak. ^_^

Penyalahgunaan bisnes MLM yang sering buat orang salah paham

Fakta: Multilevel marketing (MLM) ialah strategi pemasaran dimana setiap pengedar dibayar komisyen/bonus berdasarkan jualan peribadi dan jual berkumpulan. Tak semua bisnes MLM itu tak bagus tapi hanya segelintir yang dah terkena dengan perangkap MLM maka bisnes MLM dicop skim cepat kaya,skim setan bertopeng manusia yang berleluasa di akhir zaman.
 

Jadi kalau kita nak pilih bisnes MLM sebagai sumber pendapatan tambahan pastikan kita, semak: 

1- Adakah syarikat MLM tersebut menjadikan produk sekadar mengaburi mata, harga produk tinggi melampau. Lebih fokus untuk jual beli orang bukannya jual beli produk.

2-Kalaupun harga produk sesuai, tetapi anda semak adakah pengedar/leader menyalahgunakan pelan pemasaran syarikat dengan mempengaruhi bakal ahli melaburkan RM5000-RM30000 untuk membeli pangkat atau buat pinjaman peribadi. 


Bulan pertama ja banyak bonus. Bulan seterusnya hampir tiada.
 

Okey itu sahaja.

Jangan semata-mata nak kaya cepat, kita gi gadai duit saving kita. Siapa nak tolong nanti? Upline jutawan pun tak dapat tolong. 

Saya hanya boleh tolong beri peringatan sahaja.

Shaklee bisnes MLM tapi pilihan saya terbaik tanpa memanipulasi sesiapa. Vitamin C yang saya jual lebih kurang 40sen ja sebiji, B-Complex 30sen sebiji. Multivitamin terbaik dunia pulak lebih kurang 60sen sebiji. Murah tapi kualiti tahap 5 bintang. Oh ya. 


Saya juga tak dapat apa komisyen kalau rekrut ahli baru.kena buat sales dulu baru boleh dapat komisyen. Dan saya tak suruh downline saya laburkan ribu-ribu.Saya suruh diorang buat basic master checklist saja.^_^

NOTE : Bonus shaklee di bayar melalui jualan produk bukan melalui kemasukan bagi pendaftaran ahli.

Anak Bukan Penghalang

Nak di bandingkan dengan mana2 seminar..mana ade orang bawak anak pergi khusus ke seminar ke kelas ke..ape je lah kan..Anak orang tinggal dekat rumah laa, dekat pengasuhlaa..

TAPI SHAKLEE DIFFRENT, tengok ni..


 Curah ilmu sambil dukung anak..
Saluuuuteee...^_^

 Anak2 syurga saya ni...alhamdulillah sanagat behave,,,


We are Master-To-Be Shaklee,
Ni speaker memang tak kering gusi punya. Master Dilla.

Alhamdulillah..sekian sudah perkongsian ringkas ..harap dapat serba sedikit bagi manfaat pada kawan2 yang mungkin nak ceburi bisness online.

Kalau nak cerita dari a-z, ooh kene ade part 1 part 2 & so on..^_^.
Tapi cukuplaah rasenye..inshaa Allah kalau mungkin kelas akan datang saya akan sharing pengisian slot2 seminar tersebut. Mungkin berguna untuk kawan2.

Bagi yang mungkin sebelum ni ada mempertimbangkan untuk mencube bidang nutrisi ini...mungkin ini masanye..^_^

bagi yang sangat2 berminat nak menyertai warga iReach & Master Rich Lady (founder by me), boleh terus hubungi saya WA/sms 0197731060.

Inshaa Allah..kawan2 akan jumpa sesuatu yang berbeza di luar kehidupan kaawan2 sekarang.

Im Shakleeian Not Shukreeian..

Assalam...

You Might Also Like

4 comments

  1. memang berbeza seminar Shaklee boleh bawa anak. terbaik!!

    ReplyDelete
  2. memang berbeza seminar Shaklee boleh bawa anak. terbaik!!

    ReplyDelete
  3. Bestnya sharing nie...

    Hopefully dpt join juga nnt!!!

    ReplyDelete
  4. Bestnya sharing nie...

    Hopefully dpt join juga nnt!!!

    ReplyDelete