Resveratrol Sebagai Agen Anti – Kanser

Apakah yang dikatakan resveratrol.?

Anda mungkin pernah mendengar dari Ekstrak biji anggur, Anggur merah, Ginkgo biloba, Teh hijau dan tanaman lain yang baik untuk kesihatan.

Resveratrol merupakan bahan kimia yang diproduksi oleh tanaman ketika mereka sedang diserang oleh bakteri, jamur, Radiasi UV, serangga atau patogen lainnya. Semua tanaman yang disebutkan di atas, serta yang lain mengandung bahan kimia ini. Sebagai kelompok mereka disebut sebagai phytochemical? Dalam tubuh kite, mereka bertindak sebagai antioksidan, melindungi sel-sel kite dengan cara yang sama seperti mereka melindungi tanaman.

Sumber-sumber Resveratrol

Sumber Anggur Merah




Resveratrol ditemukan pada kulit anggur merah dan kadang-kadang dalam biji, yang telah terbukti untuk melindungi terhadap kanser, meningkatkan sensitivitas insulin, dan menurunkan gula darah pada pasien dengan diabetes. Hal ini juga bertindak sebagai anti-inflamasi, antara lain.

Grape Seed Extract dan Sumber Anggur Merah

Resveratrol-konsentrasi menjadi lebih tinggi pada anggur merah yang diizinkan untuk fermentasi dengan kulit utuh. Biji anggur ekstrak mungkin mengandung resveratrol, tapi komponen utama disebut proanthocyanidins, berbagai jenis antioksidan, yang membantu untuk melindungi sel dari kerusakan radikal bebas.

Ginkgo biloba mengandung flavonoid dan terpene, yang phytochemical unik yang meningkatkan sirkulasi dan meningkatkan fungsi otak. Teh hijau mengandung polifenol, khususnya katekin, yang phytochemical yang telah ditunjukkan untuk melindungi terhadap penyakit jantung dan berbagai jenis kanker.

Buah dan Sumber Vegetarian

Buah-buahan, sayuran dan tumbuhan warna yang berbeza mengandung vitamin dan antioksidan unik yang berbeza, seperti yang disarankan. Walaupun kebanyakan dari kita mencuba untuk makan mengikut keperluan makanan seimbang, adalah hampir mustahil untuk mendapatkan semua nutrisi yang berbeze yang cukup, tanpa suplemen.

Suplemen - Sumber Terbaik - Namun anda perlu pilih berhati-hati

Kite boleh membeli sejumlah suplemen yang berbeze, termasuk resveratrol, ekstrak biji anggur, ginkgo biloba, teh hijau dan vitamin asas kite, seperti A, C dan E. Tapi, kite mungkin akan menghabiskan banyak duit dan mungkin tidak akan memberi manfaat seperti yang kite harapkan. 

Sumber : Apakah Resveratrol

Jadi, untuk mendapatkan nilai terbaik untuk duit anda. Alternatif yang selamat dan halal, untuk resveratrol ini, Shaklee telah mengeluarkan produk yang sangat bagus, VIVIX yang mana:-

  • Satu sudu teh Vivix mengandungi resveratrol yang bersamaan dengan 100 gelas wain merah (jangan minum wain, haram!)
  • 2500 kajian yang diterbitkan terhadap bahan2 yang digunakan dalam Vivix
  • Vivix adalah 10 kali lebih power dari resveratrol semata-mata
Siapa yang patut mengambil Vivix?

  • Warga emas
  • Mereka yang mempunyai risiko kanser
  • Mereka yang dikatakan ada keturunan kanser
  • Mereka yang menghidap diabetes jenis 1
  • Mereka yang ingin menjaga kecantikan kulit
  • Mereka yang tua sebelum masanya
  • Merekayang tinggi kolesterol dalam darah
  • Mereka yang berisiko sakit jantung
***jangan ambil Vivix sekiranya anda sedang menjalani rawatan kimoterapi

Dapatkan hari ini buat insan yang tersayang!! Mereka pasti menyukainye.. ^_^
Berminat boleh hubungi Rose
melalui sms 0197731060
@ anda lebih selesa dgn PM saya di FB



You Might Also Like

0 comments