Beza Alfafa Shaklee Dengan Alfafa Segar Di Kedai Sayur Atau Supermarket Lain

  • Saturday, January 03, 2015
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Pakar herba sering syorkan mengamalkan pengambilan Alfalfa sebagai pemakanan yang mujarab dalam kes-kes kekurangan zat makanan, kelesuan, dan penyakit yang berpanjangan, biasa macam resdung, lambakan toksin dalam badan yang jadi punce masalah ksihatan yg biasa dihadapi oleh kita harini.




Selain dari manfaatnya yang boleh membantu dalam masalah sulit kaum wanitaput seperti keputihan, Raja segala tumbuhan ini mampu  :

1. Membantu dalam penurunan berat badan seseorang
2. Membantu penghasilan susu badan bagi ibu menyusu 
3. Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan
4. Membantu dalam memulihkn urat wanita lepas bersalin
5. Masalah alahan seperti resdung,

Alfafa Shaklee adalah berbeze dengan yang dijual di Tesco, Giant atau mana-mana supermarket, kebiasaannya pertanian yang dijalankan di Malaysia ni majority nye menggunakan kaedah tanaman biasa, & tanpa kawalan yang khusus berbeza dengan kaedah yang digunakan oleh Shaklee.




Mcam yang saya perhatikan di Tesco, ada yang organik dan cara penanamannya tak laa saya ketahui pula, dan harganya agak mahal..kalau kita mampu nak beli setiap hari lain ceritalah kan..

Alfafa Shaklee ditanam secara organik di California yang bebas dari pertisid, herbasid dan hanya menggunakan baja kompos/baja bebas kimia. 

Alfafa yang dikenali juga sebagai Medicago Sativa mempunyai gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfafa. 

 The Queen of Forage Crops ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mecapai sehingga 20kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi, bayangkan keunikannya menyerap nutrisi shingga jarak yang sebegitu jauh. 

Thats why Alfafa memiliki kandungan protein, vitamin & mineral yang tinggi. Daun Alfafa Shaklee ni hanye dituai apabila dah capai tahap kematangan sahaja sebab yang matang tulah yang kaya dengan klorofil.

Bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya, daun-daun Alfafa ni hanya dikeringkan dengan udara semulajadi je, bahagian-bahagian lain yang tak perlu tu dilupuskan. 

Kemudian daun-daun yang dah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.  

Sebab tu Alfafa Shaklee hari ini dah tak asing lagi dah kerana perbezaanyan dan ia mendapat permintaan yang tinggi dikalangan ibu menyusu, berpantang, yang ingin menurunkan berat badan dan bagi mereka yang nak mengjaga kesihatan badan khususnya.

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi ini memiliki kandungan protein, vitamin, dan mineral yang tinggi. 

Ia turut bekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tak terdapat dalam buah-buahan ataupun sayur-sayuran.

Setiap tablet Alfafa Shaklee mengandungi 300mg & ia boleh diambil 10biji 1hari yang mana bersamaan dengan 1gelas susu. Disediakan pula dalam botol size besar (700bji) & size kecil (330bji). 

Jadi sangatlah jimat, mudah kite nak consume dan menyimpannya berbanding kalau kite beli di supermarket yang melibatkan perbelanjaan harian yang tinggi.
 
Menurut penyelidikan yang dimuat di “Journal of Nutrition” oleh para ahli sains (scientists) di University of California at Davis, 1984) didapati bahawa ekstrak Alfafa boleh menggantikan INSULIN bagi mereka yang menghidap DIABETES.

Bukan tu je manfaatnye..banyak lagi boleh klik sini untuk lebih manfaat Alfafa.

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms di 0197731060

Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik:
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma

_/ Jemputan ke group tertutup Shaklee

You Might Also Like

0 comments