Pengalaman Berpantang Yang Buat Isteri Tak Sabar-Sabar Nak Berpantang Lagi

Kisah ni 10bulan yang lalu & entry ni saya create 4hari selepas habis berpantang anak ketiga, berhajat nak share lagi hari ni...inshaa Allah ibu2 hamil mesti nak join sekaki lepas baca ni..

**********************************************************************************

Kalau orang habis pantang gembirakan, ade yang kalau kat facebook status die 40 hari 40 malam nak bagitau satu dunia yang dia dah habis pantang..eehee ^_^, 
...hakikat berfacebook macam tulaa. Saya pun bukan tak penah buat, same je lebih kurang nye.




Apa cerita harini, nak bagi tahu dunia jugak lah ni haa pasal excited dah habis pantang tapi tak sama macam dolu-dolu.

Anak pertama memang berpantang betul-betul tak sentuh air sejuk ke, makanan yang bukan-bukan tapi saya tetap amalkan buah-buahan yang ade sumber-sumber vitamin C untuk bantu luka cepat sembuh.

Masa ni tak kenal Shaklee lagilaa cuma ikut nasihat doktor dan nurse makan banyak sayur-sayuran dan buah-buahan. 

Selebihnye berpantang macam biasa, bertungku, berbengkung dan sebagainya. Habis pantang, uiih macam baru lepas penjara nafsu gitu, maklumlaa dalam pantang tak boleh makan macam-macam..dah abis pantang memang bahagia lah..rasa nak makan tu nak makan ni..

Biasalakan orang perempuan ni nafsunye sembilan..emosinye berlebihan. Lagipun saya ni memang jenis suka makan.

Bersalin anak kedua, rasa seronok nak habis pantangnye dah kurang masa ni badan dah pun mengenali vitamin semulajadi Shaklee, dan sedang bermesra-mesra dengan sel-sel badan..jadi keaktifan melanda di sepanjang berpantang. 

Mase ni bersalin normal jugak dengan luka bersalin yang agak teruk, ambil masa hampir satu jam jugak nak jahit. Yang menyambutnye pelatih dan jururawat bidan, nak tunjuk pelatih tu cara2 sambut baby dan pengalaman dalam labour room.

Dia orang boleh buat kelas pulak time tu..adeeh..sabo jelaa kan..

Walaupun luka agak banyak, Alhamdulillah dengan izin Allah, perjalanan berpantang bersama dengan Set 40hari berpantang Shaklee ketika itu sangat-sangat buat mak mertue saya asik membebel sebab tak reti dok diam. 

Luka jahitan saya memang cepat sembuh..tangga rumah mertue tu tinggi, saya turun melangkah macam biase bukan mengesot duduk pelan-pelan, tapi bukanlaa melangkah macam orang tak bersalin kan..melangkah berhati-hati ala-ala sopan gitu.

Apapun saya sangat cergas, emosi pun terkawal, tak ada masalah penyusuan. Syukur padaNya. Tapi set berpantang yang 40hari tu sekarang dah tak ada lagi ye. 

Hanya ada Set Berpantang Penuh sahaja, tahan lama berbulan-bulan, jimat pun lebih jimat. Memang yang 40hari punye dah tak di jual dah.

Hari ni, baru 4hari habis berpantang untuk anak ketiga, dah 48hari..rasa sekejap je waktu tu, memang tak ada langsung exitednye lagi sebab hari pertama pun memang tak gaya saya berpantang, baca cerita saya lari marathon lepas bersalin di sini. 

Anak ketiga ni saya berpantang dengan full Set Berpantang Shaklee untuk penyusuan punya. Klik sini untuk kebaikan set berpantang shaklee. 

Alhamdulillah setelah 9 bulan tak amek Alfafa Shaklee, saya continue ketika berpantang. Sepanjang berpantang bukan sahaja membantu dalam penghasilan susu badan malah ia juga bertindak sebagai serapat, untuk elak dingin-dingin badan, buang angin, sembelit dan paling utama yang saya mahukan dari khasiat Alfafa ini adalah membuang toksin dari badan secara lembut.

Pastinya sekarang badan rasa ringan dan mudah nak buat kerja dan uruskan rumah juga anak-anak. Dan yang paling saya sukanya, ketika sujud untuk berzikir lama-lama kepala saya dah tak berdenyut-denyut lagi.

Maklumlaa kan time pregnant dulu makan pun, konon nak jaga badan, ada jugak masa-masa yang makan makanan yang bukan2 dalam kuantiti yang banyak. Well ibu preggy kan ngidam nye macam2. eehee ^_^.

Saya bersyukur sangat-sangat pada Allah kerana temukan wasilah yang tak buat saya pilih yang lain dah, dan saya akan terus berusaha untuk kekalkan amalan pengambilan suplemen Shaklee ni bukan untuk saya sahaja, untuk seluruh keluarga saya.

Set berpantang ini bukan untuk orang yang berpantang sahaja ye. Boleh juga diambil oleh semua orang, lelaki dan perempuan, tua dan muda..sebab ia adalah vitamin bukan jamu bukan pil2 khusus untuk ibu berpantang sahaja.

Teringin nak melalui pengalaman berpantang macam saya juga??

Dapatkan konsultasi untuk suplemen Shaklee yang bersesuaian dengan masalah kesihatan cik/encik/puan/tuan dengan hanya perlu:

SMS/whatsapp  Rose di 0197731060

Kalau lebih selesa nak PM saya di FB Rosemawatie pun boleh.

Jom shopping Set Berpantang Shaklee di sini.

Ubah jenama boleh mengubah hidup kita ke arah yang lebih sihat & sejahtera. Jaga kesihatan tu kan ibadah.

Saya Pengedar Shaklee Berdaftar 906555
COD Area : Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Sunway City.


Jom tonton macam mana Set Berpantang ni bakal  mengubah pengalaman ibu-ibu semua lalui proses berpantang yang lebih baik dari sebelumnya atau berpantang kali pertama yang sangat ohsem ^_^



Lets Ceeekidaaaut!



 

ANDA TAK SUKA SUASANA BERPANTANG?? TONTON VIDEO INI,


Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah? from iReach HD on Vimeo.

You Might Also Like

0 comments