Vitamin Untuk Kulit Kusam, Kering Dan Berparut Bantu Kembalikan Keyakinan Diri Yang Hilang

Entry kali ni saya nak bantu kawan-kawan yang ada masalah kulit kusam, kering dan berparut. Nak straight to the point je yeh..

okeh..pertama sekali, pasti emosi kita pasti akan terganggu dengan keadaan kulit yang tak bermaya, kering dengan kesan-kesan parut yang lama yang masih tak hilang-hilang & mungkin makin bertambah. 


Bile dah libatkan emosi, sure akan effect pula pada semangat kita..mulalah dah tak bersemangat tengok muka yang tak habis-habis dalam keadaan yang sama walaupun dah usaha dengan pelbagai produk luaran. 

Bile dah tak ada semangat pastinye hilang keyakinan diri..dah jadi murungkan..terkadang keadaan kulit sebegini, kite tidak hanya boleh mengharapkan rawatan dari luar semata-mata..kulit yang kusam dan kering juge mungkin disebabkan oleh kekurangan nutrisi dari dalaman.

Apakah cadangan vitamin Shaklee yang sesuai untuk masalah kawan-kawan ni?

Vitamin C





#1 Pelindungan Kulit 
- Vitamin C melindungi kulit kita dari radikal bebas yang terhasil kesan dari cahaya matahari, pencemaran dan merokok. 

Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

#2 Penghasilan Kolagen 
- Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. 

 Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan. 

#3 Penyembuhan luka - Kulit yang kering mengelupas mudah terluka. Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. 

Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat. 

#4 Melindungi perubahan pada kulit - Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. 

Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

Vitamin E




  • Merupakan antioksidan yang kuat. 
  • Ia bertindakbalas terhadap bahan kimia yang reaktif yang boleh menyebabkan kerosakan kulit. 
  • Berkemampuan menyerap tenaga dari sinar ultraviolet (UV). Sangat2lah penting dalam melindungi kulit dari radikal bebas yang dihasilkan dari sinar UV.
Secara semulajadinya vitamin E ni dah memang ada pada lapisan kulit kita yakni lapisan epidermis (lapisan kulit paling atas) ia mempengaruhi penghasilan sebum (bahan berminyak dari liang roma) seperti yang dinyatakan oleh satu sumber di sini

Kalau untuk produk kosmetik, untuk kulit kering mesti akan disertakan dengan vitamin E. Dengan vitamin E kulit kita akan menjadi lebih lembut, tidak terlalu berminyak dan tidak kering. Vitamin E ni boleh juga disapu terus pada kulit atau dibuat masker.

ESP




Kulit yang kering & kusam perlulah diganti dengan yang baru untuk mengembalikan kejelitaan kulit. 
  • Mengandungi asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, gland & lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Meransang pembentukkan semula kulit dan otot. mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radiant kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut pada kulit.
  • Turut membantu dalam masalah memperbaiki pigmentasi yang berpunca dari alat solek, bahan kosmetik yang tidak bersesuaian, kesan tua dan punca persekitaran yang lain.
Lihat sendiri perubahan pengguna-pengguna vitamin Shaklee khusus untuk masalah kulit ini, dari muka kusam, tak bermaya, tone yang tak sekata kepada kulit yang lebih segar, lebih ceria dan sihat..nampak perubahan sebelum dan selepas. 

TESTIMONI#1



TESTIMONI#2



Bukan dua ni je ye..banyak lagi testimoni masalah kulit yang dapat diatasi oleh vitamin-vitamin Shaklee khusus untuk kulit

Klik sini untuk testimoni lain yang pastinye kawan-kawan tak sabar nak mencuba vitamin Shaklee. Boleh google lebih banyak lagi koleksi2 testimoni dari kesan pengambilan Shaklee ini.

Kulit kering, kusam dan tak bermaya bukan sahaja disebabkan oleh faktor2 pemakaian alat solek yang tidak bersesuaian atau dari produk kosmetik yang mengandungi bahan kimia yang tinggi boleh menjejaskan kulit yang sensitif. Ia juga disebabkan cara pemakanan & gaya hidup kita.

Oh ye..vitamin-vitamin yang saya nyatakan ini sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif. 

Walaubagaimanapun..saya tetap mensyorkan kawan-kawan yang mempunyai masalah kulit yang teruk ini untuk dapatkan khidmat nasihat pakar dermatologi terlebih dahulu. 
Elakkan pemakaian menggunakan produk yang menggandungi bahan kimia yang tinggi. 

Shaklee bebas bahan kimia, kandungan vitamin hanya lah dari sumber-sumber tumbuhan yang semulajadi dan pemprosesannye dilakukan dengan sangat teliti tanpa menjejaskan khasiat kandungannye. 

 Cubelah dulu ye...mari berCINTA SETIAP HARI DENGAN SHAKLEE. Jadikan kulit lebih sihat lebih segar lebih ceria dan berkeyakinan.
Untuk pesanan segera sila klik icon di bawah ini,
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=1bc967477f11983ba1d41e2167ae575b
Sebarang pertanyaan, bole hubungi saya:

Di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms/watsap 0197731060
Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 

_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ipoh Berdaftar 906555
COD Area : Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Simee


Lepas 7 Tahun Geram Muka Berjerawat Teruk, Ini Yg Dia Buat from iReach HD on Vimeo.

You Might Also Like

0 comments