Harga Shaklee Mahal Sangat, Tak Mampu Nak Beli

  • Wednesday, February 19, 2014
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Mula-mula nak beli vitamin Shaklee dulu, memang rasa tak mampu habis..harga dia terasa sangat-sangat mahal..banyak kali fikir sampai tangguh-tangguh..tapi masa tu hanya pandang figure, tak pandang tempoh pengambilannya..haa tulaa tak tengok betul-betul kan. Mujurlaa ade set pengambilan selama sebulan..okeylaa merasa jugak nak ambil vitamin. Sebab memang perlukan sangat-sangat. Alhamdulillah rezeki bertambah dah boleh dah beli yang sebotol terus.

Ramai yang beranggapan orang yang makan suplemen ni semue,  orang yang banyak duit bolehlaa..ada yang masih berkira-kira untuk labur sedikit untuk kesihatan tubuh badan..& ada juga terus buat kesimpulan "tak payah vitamin semue ni..makan je sayur-sayuran, buah-buahan & makanan berkhasiat sudah". Sekiranya pembaca memang mengamalkan pemgambilan nutrisi yang cukup setiap hari..Tahniah, pembaca tak perlukan suplemen, sekirenya ia sebaliknya..tubuh pembaca memang memerlukan pengambilan suplemen setiap hari.
Untuk pengetahuan pembaca, tak semua makanan yang kita makan mempunyai nutrisi yang cukup seperti mana tubuh kita perlukan. Contoh Asid amino, ia tak boleh di hasilkan oleh tubuh kita & ia perlu di ambil dari makanan.

Okeh mari kita tengok mahal ke tak sebenarnya vitamin Shaklee ni?
Ehsan chart info di bawah dari : www.celikvitamin.com/v2




Rajah di atas adalah perbandingan secara terus harga vitamin Lecithin di pasaran yang direkodkan pada Jun 2011 di Watson dan Guardian. Jika dilihat dengan secara mata kasar ternyata vitamin Lecithin Shaklee bukanlah yang paling murah di pasaran.
TETAPI, jika pembaca seorang yang teliti, pembaca akan melihat dari segi harga purata harga sebiji tablet, ternyata vitamin Lecithin adalah yang paling rendah di pasaran!



2 Faktor utama yang perlu tahu:
  • Produk-produk Shaklee telah menjalani clinical test dan mendapat kelulusan sepenuhnya dari US Food & Drug Administration (FDA) sebelum dipasarkan. Di Amerika Syarikat, setiap produk akan menjalani clinical test dengan prosedur yang ketat sebelum ianya diberi keizinan untuk di pasarkan.
  • Perlu diingat juga, produk-produk Shaklee adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan semulajadi, bebas dadah dan bukan sintetik. Sudah tentu keunggulan mutunya adalah lebih hebat berbanding produk lain. Tetapi anda semua tetap mendapat harga yang berpatutan untuk produk yang berkualiti tinggi! Sila rujuk sumber ini.
Itu baru satu item vitamin Shaklee, belum lagi masuk produk-produknya yang jenis cair, powder & tablet or jenis capsule.

Jom tengok saya kirakan pengiraan average pengambilan vitamin yang lain pula. Ini khas terutamanya bagi pembaca yang nak consume vitamin Shaklee tapi sangat concern tentang harga & bagi mereka yang fikir berbaloi ke beli vitamin Shaklee ni.

Energizing Soy Protein (ESP)RM150

1 tin ESP tahan 2 bulan (average).. Biasa 2-3 bulan
kalau diminum 3x sehari.. 2 bulan = 180 kali minum.
(1 sudu sekali bancuh)
Harga untuk 1 bulan RM75* sahaja (average)
Harga sekali minum = RM0.83 sahaja

Bandingan air kotak soya
Harga RM1.50 sekotak.
Untuk 3x minum setiap hari selama 1 bulan = RM135
 

Kita jimat RM60 setiap bulan.
Cuba bandingkan khasiatnya pula.. yang mana lebih baik untuk kesihatan?
Rendah gula? atau yang Non GMO?

--------------------------

Sustained Release Vitamin C 500mg RM92.50

Harga 1 botol Vitamin C Shaklee RM90* (average)
180bj, untuk 6 bulan
1 bj hanya RM0.50 sen sahaja.
1 bj vitamin shaklee = 7 1/2 bj buah oren
1 Bulan hanya RM15* sahaja (average)

Bandingan buah oren
1 kilo average RM5 = 6 bj buah oren (rasanye harga di pasaran mungkin lebih dari tu, maklumlaa banyak sangat harga barang naikkan)
1 biji buah oren = RM0.83
7 1/2bj buah oren = RM6.23
1 bulan = RM186.90


Kalau nak beli buah oren tu tiap2 hari, boleh ke kita ni..? Pastu pula kalau ahli keluarga ramai..anak-anak lagi..darab semue dah berapa jumlah kat situ kan..Banyak tu. 

So macam mana? Masih rasa Shaklee mahal? Perbandingan dah pun di buat, kita fikir-fikirkanlah sendiri, pelaburan pertama sahaja nampak besar tapi untuk pengambilan tempoh yang panjang..

Harga Shaklee setanding kualitinya.. Vitamin yang DIJAMIN SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI ;) 

Dah ubah fikiran dan nak vitamin Shaklee hari ini??

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms di 0197731060 @ watsap 01592043778
  
Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma

_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee 

You Might Also Like

0 comments