Tips Kecantikkan Sebelum Tidur

  • Tuesday, February 18, 2014
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Aktiviti siang hari memaksa kita untuk memakai pelembap & sunblock yang bersesuaian untuk melindungi kulit dari cahaya matahari.

Ketika malam pula, giliran produk kecantikkan yang akan bekerja untuk memaksimakan penyerapan pelbagai nutrisi penting untuk memperbaiki dan mengembalikan keanjalan kulit kita.



Berikut 10 rutin mudah yang perlu kita lakukan sebelum tidur :

1. Pakai scrub untuk menanggalkan sel-sel kulit mati.
Pemakaian scrub di malam hari bertujuan menanggalkan sel-sel kulit mati. Apabila kerap menggunakannya, kulit menjadi lebih licin dan cerah, namun mestilah dengan pemakaian yang betul (sekurang-kurangnya 2 kali seminggu). Banyak juga scrub wajah yang mengandungi pelembap, jadi ia mampu melembapkan kulit ketika sel-sel kulit mati ditanggalkan. 

2. Pakai conditioner rambut
Pemakaian hair dryer dan  hair spray boleh menjadikan rambut stress. Untuk itu, setelah rambut di keringkan pakailah conditioner rambut untuk melembutkan dan merawat rambut kita.

3. Atasi bau mulut
  Di mala hari penghasilan air liur menurun sehingga bakteria mula terbentuk di dalam mulut dan menyebabkan bau mulut di pagi hari. Berkumurlah dengan mouth wash @ menggosok gigi sebelum tidur, kuman dan bakteria akan terbunuh dan nafas kita lebih segar esok paginya.

4. Sapu lotion ke seluruh tubuh
Pilih body lotion yang mengandung banyak moisturizer yang boleh memberikan penyerapan yang baik pada tubuh dan keadaan kulit yang terdedah dek sinaran matahari mampu diperbaiki.

5. Atasi kulit kering dan  pecah-pecah
Jangan lupa sapukan lotion pelembab tumit, lutut dan kutikal kaki selepas mandi, apabila hendak tidur malam. Pilih yang beraroma lembut supaya tidur kita selesa, nyaman dan relax.

 6. Bibir sensitif
Bibir merupakan bahagian tubuh yang lembut dan sensitif terhadap sinaran matahari. Kekurangan air juga menjadi punca kepada kulit bibir yang kering. Sapukan moisturizer pada bibir untuk kelembapan kulit bibir sepanjang malam.
 
7. Night Cream Yang Bersesuaian & Berkesan
Jangan lupa sapukan pula night cream pada wajah, ini berguna untuk regenerasi sel kulit kita, menjaga keanjalannye dan menghidrasi sel kulit wajah agar tetap tampak radiant dan segar.

8. Jaga keindahan mata
Kulit sekitar mata sangat mudah terdedah terhadap timbulnya garis halus yang disebabkan oleh radikal bebas, sinar matahari dan penuaan. Jagalah keindahan kulit sekitar mata kita dengan krim yang dapat melembapkan dan membantu mencegah dan menyamarkan garis-garis halus disekitar mata.

9. Jari jemari cantik
Tidak lupa, sapukan krim khusus untuk kuku yang boleh menutrisikan kuku dan menstimulasi pertumbuhannya. Pastinya kuku kita akan cantik, tidak mudah patah, rapuh dan kering. 

10. Tidur nyenyak dengan aromatheraphy
Keharuman khas aromatheraphy dapat menenangkan perasaan kita. Pilihlah aroma chamomile untuk membantu kita tidur lebih nyenyak atau aroma vanilla yang boleh membantu menenangkan gelombang stimulasi otak. Hebatkan..cubalah cari & nyalakannye sebelum tidur..pasti malam-malam kita mula berbeza.

Selamat mengamalkan tips kecantikkan sebelum tidur ini...kalau kita nak kan hasil yang luar biasa lakukan lah secara konsisten & bagi isteri pula untuk tambat hati suami..kenelaa rajin jaga muka ye..pasti en suami makin sayang tak lepas pandang...hihi.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dari saya untuk penggunaan produk kecantikkan dari Shaklee yang hanya dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi, bebas bahan kimia, HALAL & pastinya tiada kesan sampingan..Produk Shaklee juga ada SET KECANTIKKAN KHUSUS UNTUK KULIT ye..bukan suplemen sahaja..nantikan entry saya akan datang ^_^

Berminat nak mencuba suplemen Set Kecantikkan Shaklee yang boleh juga dijadikan scrub, masker, pelembap bibir & sebagainya? 

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms di 0197731060 

  
Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Harga istimewa
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma

_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee 


  



You Might Also Like

0 comments