Shaklee Collagen Powder : Rahsia Di sebalik Kulit Anjal, Tegang & Cantik Di usia 40-an

Dulu ramai yang kurang mengetahui kepentingan kolagen, tapi hari ni jelas sekali kita boleh lihat rata-rata wanita memilih makanan kesihatan yang berasaskan kolagen, kenapa kolagen? Bahan ini dikatakan mampu melambatkan proses penuaan selain menjadikan kulit lebih anjal dan cantik.


Ringkas Tentang Kolagen


Kolagen merupakan protein yang penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kira-kira 25 hingga 35 peratus daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan kita terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya.


Kepentingan Kolagen


1. Membantu  mempertingkatkan penghasilan sel baru
2. Membantu memelihara keremajaan kulit
3. membantu melembutkan
4. Menghilangkan kedutan
5. Membantu mencegah proses penuaan
6. Membuat kulit lebih bercahaya serta efektif 


Kesan Kekurangan Kolagen


Apabila usia kita semakin meningkat, terutamanya diawal 25 tahun proses pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku seterusnya menyebabkan kulit menampakkan garis penuaan, berjeragat, kusam dan kurang bermaya.
 




Gambar menunjukkan lebih 75% daripada kulit muda kita diperbuat daripada kolagen. Bila usia meningkat -  keupayaan untuk kolagen bertambah secara semulajadi mula berkurangan.  

Ketumpatan kolagen dan elastin dalam lapisan dermis merosot, oleh itu struktur dan keanjalan kulit semakin menurun, menyebabkan ia menjadi lebih nipis dan lebih tegar. Kejatuhan kolagen juga menyebabkan kehilangan asid hyaluronic. Ini mengurangkan kelembapan, kelembutan dan keanjalan kulit.

Macam boring nak bace kan tapi kalau kita fahamkan betul-betul macam mana proses kekurangan kolagen tu, mesti dengan expert nye kite tahu nak kendalikan cara mengatasi kemerosotan kolagen pada tubuh kita. 

Apabila keanjalan semakin berkurangan, kulit tidak berupaya mengekalkan bentuknya dan ia tidak dapat berada pada kedudukan yang asal/rapat pada bentuk muka. Ini yang kita biasa panggil nampak 'kerepot' kan ^_^. Seperti yang kawan2 boleh lihat dalam gambar. Kulit kelihatan longgar.. bila dah longgar, mudahlaa daya graviti menarik, g
aris sempit muncul untuk membolehkan pergerakan yang membawa bahagian kelopak mata ke bawah maka terhasillah 'eyebag'.



Punca Kolagen Semakin Merosot


1. Faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran
2. Terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari
3. Penggunaan bahan kosmetik yang tinggi kandungan kimia
4. Tekanan di tempat kerja
5. Wanita yang sering melahirkan anak.

Keadaan ini sekaligus menyumbang kepada kelesuan kulit.


Makanan Kesihatan Shaklee Collagen Powder Bantu Penghasilan Kologen


Penggunaan makanan kesihatan mengandungi kolagen dikatakan dapat melambatkan proses penuaan, namun kesannya terlalu sedikit kerana ia bergantung kepada kandungan jumlah molekul kolagen, jenis kolagen dan penyerapan oleh sistem usus.

Penggunaan krim kolagen pula dikatakan kurang berkesan kerana molekul yang terkandung di dalamnya terlalu besar untuk penyerapan oleh sel kulit.

Apakah yang Shaklee sediakan untuk kita bagi masalah kemerosotan kolagen ini?




Collagen Powder membantu merangsang kolagen baru pada wajah yang memberikan hasil dengan cepat dan berkesan. Mempunyai 4000mg kolagen RSS yakni (Red Snapper Scale - Sisik Ikan merah) yang mana RSS ini hanye dikeluarkan oleh Shaklee tidak ade pade jenama2 produk kolagen yang lain. Hebat kan..sebab tulaa Shaklee ni unik. Takde produk yang sama macam produk dia.

RSS sejenis kolagen tulen yang bermutu tinggi diekstrak dari sisik ikan merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton). Shaklee Collagen Powder (SCP) ni sangat mudah diserap oleh tubuh & membantu meningkatkan sintesis kolagen pade lapisan kulit dermis dengan berkesan. Ia juga berkebolehan membantu kulit elastik secara semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedutan. 

Ramuan utama yang lain termasuk Ekstrak Biji Camelia Japonica, Exstrak Pfaffia, Elastin dari Kolagen Ikan, Vitamin C & Vitamin B, Ekstark Kekerang dan juga Lactobacillus Acidophilus di dalam SCP bukan sahaja dapat membantu dalam masalah kemerosotan kolagen malah mempunyai keistimewaan tersendiri.

SCP pasti buat kawan2 'crazy' nak menggunakanya. Ia menyediakan kebaikan seperti yang kawan2 boleh lihat di dalam gambar di atas. Gunakan Shaklee Collagen Powder & rasai sendiri kelainan perubahannya dalam tempoh 8minggu. Ia juga boleh dijadikan masker.

Jadi, bagi wanita2 yang sedang melewati usia pertengahan, wanita 20-30an, para remaja yang nak bersedia untuk memelihara kecantikkan dan kesihatan dari kemerosotan kolagen dalam tubuh kita mulai sekarang, boleh laa amalkan pengambilan SCP ini..

Untuk Pesanan segera boleh klik icon di bawah,



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2fee6e2a54516058f8379e2dc6d7412b


Sebarang pertanyaan:


Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms/watsap 0197731060
  
Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 
_/ Panduan pengambilan vitamin yang betul
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan
_/ Konsultasi priority by special request
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa
_/ Penghantaran percuma
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ipoh Berdaftar 906555
COD Area : Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Simee

You Might Also Like

0 comments