6 Cara Berkesan Bakar Lemak Di Perut

Perut buncit? Perut tak buncit tapi lemak banyak sangat dibahagian perut? apa punca sebenarnye? Perut buncit @ lemak berlebihan dikawasan tersebut selalu dikaitkan dengan cara pemakanan yang tidak sihat. 

Selain daripada terlalu banyak pengambilan makanan yang berlemak dan  cara makan yang suka berulang dengan air, means kita makan then kita minum air, then sambung makan lagi & keep repeating the same things pun boleh jadi salah satu punca perut buncit & juga punca masalah-masalah lain yang menjadi penyebab kepada keadaan lemak berlebihan di perut.




Janganlaaa sampai macam ni ye..ini dah seksa diri namanya, baik telan 3 Omegaguard Shaklee untuk bakar lemak secara sihat.

 Jadi, bagaimana caranya membakar lemak di perut? Cuba terapkan enam perkara di bawah ini untuk dapatkan kembali perut yang kempis.


1. Tidur


Kalau kita ni jenis suka berjaga @ suka tidur lewat malam. Bila emosi kite terganggu, kite cenderung untuk makan banyak. Bila badan kite letih, tubuh akan hasilkan satu hormon yakni ghrelin, yang mana buat kita rase keinginan yang tinggi untuk ambil makanan bergula dan makanan yang mengandungi lemak. Saya kerap rasa macam ni bila tubuh saya nak tidur tapi otak saya nak saya berjaga.

Sebab tu tinggalkan tidur boleh mengubah pengeluaran hormon kite, mempengaruhi kadar hormon kortisol yang menyebabkan tekanan darah &  insulin, ini salah satu faktor utama yang menyebabkan lemak di perut. Tidur tujuh jam sehari adalah salah satu perkara terbaik yang kita boleh lakukan untuk pembentukan badan.


2. Latihan singkat


1.000 sit-up setiap malam akan membantu kuatkan otot perut kita, tetapi dengan adanya lemak yang banyak di bawah lapisan perut, kite tak kan dapat hasil yang diinginkan. Dari kita buat sit up yang sia-sia, lebih baik lakukanlah latihan yang melibatkan beberapa kelompok otot dan sistem kerja kardiovaskuler kita. Cuba ambil posisi push-up, dengan letakkan lengan di lantai. Lakukan 3 atau 4 set dengan menahannya selama 30 saat. Buat penambahan tetap dengan aktif bergerak sepanjang hari dan jangan malas utuk berjalan.

3. Gula adalah musuh terbesar


Untuk memerangi lemak di perut kite perlukan 80% diet yang sihat. Kurangkan kalori dengan isi perut kita dengan protein, sayuran, biji-bijian dan gantikan pengambilan snek atau tabiat suka mengunyah dengan makanan yang lebih sehat. Misalnya, bila kita dah mengambil makanan bergula, triknya adalah dengan taburkan kayu manis pada kopi atau ambil oatmeal yang telah terbukti membantu menstabilkan gula darah.

4. Vitamin C

Vitamin C membantu mengimbangi kenaikan kortisol pada tubuh kita yakni hormon kecergasan. Selain membantu melindungi kita dari selsema, batuk & demam, vitamin C juga penting untuk membuat carnitine, suatu sel yang digunakan oleh tubuh untuk mengubah lemak menjadi bahan bakar. Jadikan vitamin ini teman kita dalam membakar lemak.

Jika kita sedang melalui krisis emosi, stress dari pekerjaan atau cara pemakanan yang tak sihat, pengambilan vitamin C akan membantu melawan kesan samping yang negatif. Cuba relaks seketika dengan makan salad yang mengandungi cupsicum atau buah kiwi, sayur & banyak lagi sumber makanan yang ada vitamin C yang tinggi.


5. Makan lemak


Lemak? Ye lemak..kite masih memerlukan lemak untuk membakar lemak, sebab gulalah yang membuat kita gemuk, bukan lemak. Lemak yang baik terdapat dalam makanan yang kaya akan Omega 3, seperti salmon, avocado dan walnut. Makanan ini adalah makanan penuh dengan nutrisi yang membantu kita tetap merasa kenyang sepanjang hari. Mula-mula makan avocado saya agak terkonon, tak tahu kene tunggu ia benar-benar masak baru dapat rasa avocado yang sebenar..eehee..rase die memang sedap kalau di buat fruit salad. cubelaah ye.. ^_^


6. Bersihkan Toksin


Kebanyakan mereka yang berperut buncit disebabkan masalah toksin yang banyak dalam usus dan badan mereka.Pengambilan makanan dan minuman anti oksida tinggi dapat membantu masalah ini. Kita boleh mengambil green tea dalam diet seharian kita. Bagi saya sendiri, untuk buang toksin dalam badan saya gunakan Herblax atau Alfafa.

6 care mudah untuk bakar lemak di perut...tiba masa untuk kawan-kawan semue toraai..moge bermanfaat. InshaAllah. ^_^

Untuk sebarang konsultasi berkenaan dengan produk Shaklee untuk membakar lemak..hubungi saya Sms@whatsapp 0197731060.

Selamat membakar lemak dengan berkesan.

You Might Also Like

0 comments