Cara Menjaga Kecantikan Dalaman & Luaran

Inner beauty vs Outter beauty??


Berbedak @ berkrim x kisah laa ape pun..pasti kite akan tepek ape2 dulu kat muke,sebelum keluar rumah,bukan kaum wanita je,lelaki pun same terutamanye yg jenis metroseksual,mmg akn jage ktrampilankn..Kecantikan dalaman membantu kite menghargai kecantikan luaran. Jika kite suka, menghargai dan berasa baik tentang diri, kite akan berasa lebih yakin utk berhadapan dan berinteraksi dengan orang lain yang  cantik di dunia ni jugak. Sperti kate Prof. Dr. Muhaya.. dunia dalaman kite mencerminkan dunia luaran kite. Bila dalaman cantik & sihat insha Allah luaran juga turut cantik & sihat..

Kecantikan adalah milik setiap insan, namun kecantikan luaran tidak menjamin akan kekal mungkin setelah berkahwin kecantikan itu hilang serinya.Semakin lanjut usia semakin pudar kecantikan itu. Bagaimana mahu menjaga hati si suami jika kecantikan diri pun tak terjaga. Jangan melenting kalau suami pandang ke arah lain ketika keluar berjalan bersama-sama di luar. Naluri lelaki memang tidak lari mahu sahaja melihat yang cantik sahaja. Jangan marah sekadar gurauan tetapi inilah realitinya.
 

Bagaimana pula yang terlalu sibuk bekerja? sehingga mengabaikan penjagaan kecantikan diri. Penampilan diri amat penting semasa kita bekerja. Tidak kisahlah di mana pun jua anda berada orang akan sentiasa memperhatikan kita.
 


Bagaimana kita nak menjaga dalaman kita secara tidak langsung luaran turut terjaga??
  
1. Dgn mngamalkan pemakanan yang sihat.
  • Pengmbilan makanan yg sihat serlahkan tubuh yg sihat,otak pun cerdas jadi luaran kite juga secara tidak langsung mempamerkan keterampilala n yg boleh mempengaruhi persekitaran.
2. Pengmbilan air yang cukup
  • Minumlah air 2liter@lebih stiap hari,membantu penghadaman & Mencegah jangkitan kencing, sekirenye anda seorang ibu menyusu wajib minum 3liter@lbih
3. Bersenam at least 30min 1 ari pun da ok.
  • Utk permulaan anda boleh buat selang seli @ pun, curi mase sketika utk bersenam ringan. 1 permulaan yg baik bukan?
4. Sentiase berfikiran positif.
  • Pemikiran kite mempengaruhi tindakan kite,klu fikir baik maka baiklah perbuatan kita & sebaliknye. Berfikiran negatif akan membawa kepada masalah kemurungan yang boleh menjejaskan emosi & kesihatan.
4. Kuasai Minda Separa Sedar dengan mengawal Minda Sedar.

5. Tidur dengan cukup.
  •  Tidur dengan cukup dan bangun awal pagi serta elakkan tidur di siang hari dengan tempoh yang lama. 

6. Pengambilan suplemen.
  • Pengambilan suplemen boleh membantu anda dengan lebih berkesan & menyeluruh dalam menjaga kesihatan dalaman & luaran. 

APAKAH SUPLEMEN SHAKLEE YANG SESUAI UTK ANDA?


HARGA RETAIL FULL SET
RM 388 
Hubungi saya utk dptkan hrg mengikut badget anda!!!

 Set Skin Care Shaklee ini terdiri drpd :

VITAMIN E : Vitamin larut lemak yang berfungsi sebagai anti-oksida. Agen anti-penuaan yang membantu mengurangkan garis-garis halus. Ia juga berfungsi meransang kelembapan kulit semula jadi dan membantu mencegah kanser kulit.


B COMPLEX : Vitamin B3 yang terdapat dalam B complex membantu melembapkan dan memberi perlindungan kepada kulit. Ia juga membantu mengurangkan kegatalan dan merah-merah akibat kulit kering.

VITAMIN C : Sebagai anti-oksida yang melawan radikal bebas yang menyebabkan kerutan, kulit bergelambir, dan tanda-tanda penuaan lainnya. Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit ( anti aging & anti wrinkle )

dengan penambahan,

ESP - protien : adalah makanan asas kepada sel yang mana akan membantu membina sel2 baru untuk kulit yang lebih sihat dan cantik.

Set kecantikan shaklee adalah berasaskan tumbuhan semulajadi,bebas segala bahan yang boleh membahayakan kesihatan, SELAMAT & HALAL.

SET SKIN CARE ini juga sesuai utk ibu2,remaja2,kaum lelaki & warga emas....tak semestinye dah berusia kecantikan harus diabaikan...

Anda juga boleh mendapatkan Set SKIN CARE ini mengikut badget anda..

Berminat,untuk pesanan @ sebarang pertanyaan,
Boleh hubungi Rose 0197731060
Saya prefer msg @ boleh pm sy di FB 
Rosemawatie MHassan 


You Might Also Like

2 comments

  1. Wslm w.t.b...selamat berkenalan..

    Maaf ya Adelle Alexa..maksudnya itu mahu mencari kaos kaki wanita ya?

    ReplyDelete