Vitamin Untuk Cegah Penuaan Sebelum Usia

Kebanyakkan wanita sentiase berusaha untuk mengelakkan dari melewati proses penuaan. Penuaan bukanlah isu mudah yang boleh dibincangkan oleh sesetengah wanita secara terbuka, kerana ia dianggap perkara yang memalukan apabila garisan halus di wajah dijadikan topik perbualan.


Apakah punca penuaan?

 



Faktor kesihatan luaran & dalaman telah dikenal pasti sebagai salah satu punca utama pramatang dalam kalangan generasi muda.

Daripada tanda penuaan itu kebanyakannya disebabkan kesan sinaran ultra lembayung (UV), selain penindihan sel mati yang berlaku selaras dengan peredaran masa hingga membentuk satu lapisan seperti topeng.

Apabila terjadinye pembentukan tanda penuaan semulajadi ini, ia seolah-olah mengalami peningkatan sehinggakan mampu menutupi lapisan kulit sebenar bahagian bawah.

Kita boleh amati sendiri, seawal usia 30-an, golongan muda harini mula memperlihatkan tanda penuaan tersebut yang mana keadaan kulit mulai hilang keanjalannya hingga menyebabkan wajah mudah kelihatan sembab atau seakan-akan 'mengembang'.

Jurucakap Global Origins merangkap Naib Presiden Penyelidikan Sains Asas Eropah dan Asia, Dr Lieve Declercq berkata, struktur kulit kita makin lemah seiring usia kita dan ini menjadikanya sukar & kurang upaya untuk diperbaiki.
Tambah beliau lagi, “Peningkatan usia selama ini dijadikan punca masalah merosotnya keanjalan pada kulit hing­ga garis serta kedutan mulai ketara di wajah terutama di zon sekitar mata dan mulut.
Fibrillin, serat kritikal dalam kulit yang bertanggungjawab untuk kesan keanjalan dan ketegangan kulit turut terjejas atas faktor itu."


Akan tetapi perubahan gaya hidup hari ini yang serba pantas, ditambah pendedahan berterusan kepada persekitaran yang tercemar, turut menyumbang kepada tanda penuaan itu.
 

Tambah beliau lagi dalam kenyataannya itu, bantuan khusus daripada alam semula jadi amat diperlukan bagi membantu meningkatkan pengeluaran semula jadi fibrillin, sekali gus membina semula struktur kulit.

Atasi Penuaan Dengan Vitamin Shaklee

 
Dengan kesedaran itu Shaklee menyediakan vitamin yang boleh membantu melindungi kulit dari masalah penuaan.

VIVIX SHAKLEE




Di dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan ia dapat memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap selullar, selullar di sini bermaksud
tahap sel. Sel adalah asas tubuh manusia, di mana kumpulan sel membentuk organ, organ membentuk sistem & sistem membentuk tubuh manusia. Ini membawa maksud Vivix melawaan penuaan pada tahap paling asas sekali. Penuaan ni bukan berkaitan kulit kedut & kendur sahaja, ia meliputi sel-sel dalaman seperti jantung, pankreas, hati & lain-lain lagi.


4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Selullar

1. Kerosakan DNA
- Setiap hari, setiap sel tubuh kita ni diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, yang menghasilkan satu 'typo' yakni (kesilapan dari yang asal) yang akan menganggu fungsi sel & panjang umur.

Ramuan Vivix melindungi & memperbaiki selullar DNA.

2. Pengawalan Genetik
 - Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap selullar.

Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utaman yang menolong melambatkan penuaan selullar.

3. Pengeluaran tenaga yang kian menurun oleh sel-sel
-Penjana tenaga  didalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan penjana tenaga ini menurun fungsi sel juga menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan pembentukkan baru penjana tenaga untuk tingkatkan tahap tenaga didalam sel.

4. Penimbunan Protin AGE
- Penimbunan berlebihan protin AGE(advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selullar yang akan menganggu keutuhan sel & panjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10X lebih kuat dari resveratol (kandungan unik dalam anggur "muscadine") untuk melambatkan pembentukkan AGE.

VITAMIN E 




Di buat dari minyak soya organik & minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, Merupakan vitamin yang paling lengkap kandungannya di pasaran kerana mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E dengan lebih baik. Memelihara membran sel-sel, sel darah merah & tisu -tisu otot.

1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, menurangkan kedut, garis halus, parut, akne, & bintik penuaan. Ianya juga mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada & otot peha.

Penuaan ni bukannya khusus pada wanita sahaja, kedua-dua vitamin di atas juga bukan hanya untuk wanita, kaum lelaki juga boleh mengambilnya.

Berminat untuktingkatkan kesihatan sel-sel dalam tubuh anda??

Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms di 0197731060 @ watsap 01592043778 Nikmati perkhidmatan yang di tawarkan dari Vitamin Organik: 

 _/ Panduan pengambilan vitamin yang betul 
_/ Konsultasi PERCUMA after service secara berterusan 
_/ Konsultasi priority by special request  
_/ Harga istimewa 
_/ Setiap pmbelian menerima sesuatu yg istimewa 
_/ Penghantaran percuma 
_/ Jemputan ke group tertutup khas untuk pelanggan Shaklee

Saya Pengedar Shaklee ID 906555
Menyediakan khidmat COD di area Perak : 
Tanjung Rambutan, Taman Perpaduan, Bercham & Sunway City.


Your Trusted,
Shaklee Independent Distributor
iR Rosemawatie Mah Hassan

 











You Might Also Like

0 comments