Cara Rawat Ruam Lampin Dengan Bahan Semulajadi, Kulit Bayi Halus Lembut Tanpa Kesan Parut

Pengalaman sendiri merawat ruam lampin ketika anak pertama..masa tu asyraaf dalam lingkungan 3-6bulan, kisahnye pun dah hampir 5tahun berlalu..kesian asyraaf..ibu pula tak berapa ketahuan tentang ruam sangat masa tu.

So ikut sahaja apa orang cakap..letak tepung ubi..letak bedak gatal yang merah tu, tak jadi juga..semakin hari makin teruk, ikhtiar pula dengan Drapolene Cream pun tak jalan..

Bila temui cream yang berkesan pula yakni econazine..ok semakin berkurangan tapi sayang
ruam yang semakin susut tinggal kesan parut pula. Kawasan parut sangat jelas gelap dari kulit asal. 

Dah tak cantik kulit anak ibu..ada 'peta' kat kawasan kelangkang dia. Sejak itu saya lakukan pencegahan check diapers dia lebih kerap. Saya juga letak vaselin setiap kali tukar diapers untuk elakkan nappy rash.

Bagi mengelakkan  Bayi yang berusia 1-3bulan, ibu2 kena check dalam 2-3jam sekali. Sebab mereka kerap kencing & poo poo. 4-6bulan ke atas pula 4-6jam sekali.

Kalau lah saya tahu kewujudan Herba Blend Multipurpose Shaklee awal2 sebelum hadirnya si baby sado saya mase tu..mesti kulit dia kat area tu baik elok je kan. Tak apa..belajar dari pengalaman. Sebab itu ibu2 perlu tahu persoalan2 tentang ruam lampin.

Alhamdulillah setelah lakukan pencegahan sentiasa, anak2 yang lain memang tak ada masalah ruam lampin. So tak pernah pakai Herba Blend untuk masalah ruam lampin ni..

Tapi saya nak kongsikan kebaikkan nya yang dah banyak membantu ibu2 di luar sana dengan masalah ini.

Apa yang bagusnye Herbabland Cream Shaklee ni.?

Bukan sahaja dapat membantu masalah ruam lampin, padanlah dengan namanya Multipurpose (serbaguna) ia baik untuk kulit luka, kulit kering, gigitan nyamuk, gegata, eczema & saya sendiri gunakan untuk krim harian & untuk elak kulit dari merekah.

Kebaikan Herbabland Multipurpose Cream

1. Untuk masalah Eczema
2. Untuk gatal2 digigit serangga
3. Elak kulit dari digigit nyamuk
4. Untuk kulit melecur atau luka
5. Melembutkan tapak kulit, tumit kering & pecah
6. Membantu masalah ruam pada kulit bayi
7. Membantu kurangkan parut seperti campak & chicken pox
8. Melegakan sewaktu demam
9. Boleh digunakan pada luka puting
10. Losen kulit harian

Kandungan Semulajadi Dalam Tube 40z 113gm.




Yarrow
Berfungsi seperti antiseptikmelawan bakteria, menghentikan pendarahan dan merawat luka-luka kecil.

Horse Chestnut 
Mengandungi saponin iaitu escin yang bertindak sebagai anti radang. Ia mengurangkan bengkak dan kapilari pecah di bawah kulit.

Ia sangat mujarab untuk merawat kecederaan sewaktu bersukan. Horse Chestnut juga digunakan untuk merawat masalah eczema.

Daun Sage
Mengandungi phenolic acid iaitu bahan anti radang, beta carotene, anti oksidan untuk mengurangkan keradangan.

Sage membantu masalah isu berpeluh secara berlebihan, memperbaiki peredaran darah dan penggunaan yang kerap membantu mencegah selulit.

Daun Rosemary 
Mengandundi antiseptikdan anti radang dipercayai membantu jangkitan kulit seperti dermatitis, eczema dan psoriasis. Ia membantu mengurangkan bengkak dan inflamasi akibat melecur.

Minyak Rosemary membantu mengurangkan kesakitan terseliuh dan sakit-sakit sendi. Rosemary juga membantu memperbaharui sel kulit, menggalakkan peredaran darah, menggantikan tisu rosak, memperbaiki kesan parut dan bintik-bintik hitam.

Bahan-bahan di dalam Herbal Blend adalah semulajadi dan selamat. No Paraben!
Jangan risau kalau anak termakan..takde chemical. ^_^ Sangat2 selamat pada bayi

Antara mereka yang dah berpuas hati #shakleeeffect


 Ruam di muka berkurangan

 Ibu2 yang gembira melalui pengalamn bersama Herba Blend



Kalu ibu2 nak buat survey..boleh google lagi testimoni yang ada. Mari kita sama2 lakukan pencegahan & gunakan produk yang bebas bahan kimia untuk penjagaan kulit bayi juga seluruh keluarga kita.

Berminat untuk gunakannya hari ini?
Hubungi sy..whatsapp 0197731060

Dengan pembelian Herba Blend ini bersama pendaftaran sebagai ahli. Ibu2 akan menerima FREE MULTIVITAMIN TERTUA DI DUNIA iaitu Vitalea.

Free Vitalea dgn setiap pembelian mana2 1 vitamin ini hanya diberikan sehingga oktober 2015. Cepat2 dapatkan Herba Blend untuk bayi ibu2 & keluarga.

You Might Also Like

2 comments


  1. Bagi merawat ruam lampin, ada satu petua yang boleh kita amalkan. Untuk pengetahuan semua, ruam lampin disebabkan oleh alahan kulit kepada keasidan air kencing atau bahan-bahan yang terkandung di dalam pamper. Untuk mengelak masalah ini, bayi tidak galakkan memakai pampers, sebaliknya pemakaian lampin kain sangat dialu-alukan kerana ia tidak mengandungi sebarang bahan kimia. Lampin kain yang telah basah, sebelum dicuci kita bolehlah meneutralkan asid yang terkandung di dalam lampin kain dengan merendamkannya di dalam air cuka yang telah di cairkan selama 5-10 minit sebelum dibasuh. Insya Allah kesannya lebih efektif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih untuk perkongsian ini Dr. moge dapat memanfaatkan kalau2 baby kene ruam. ^_^

      Delete