Kebaikkan Omegaguard Shaklee Bakar Lemak Ibu Secara Semulajadi Ketika Hamil & Berat Kekal Maintain Selepas Bersalin

Kebiasaan ibu mengandung akan menghadapi masalah kenaikan berat badan ketika hamil, memandang perubahan hormon & selera makan yang bertambah-tambah.

Tambah pula, dengan keinginan nak makan macam-macam dek 'pembawakan budak'. Bukan mudah ye nak kawal pemakanan kita ketika mengandung, saya sendiri akuinya..

Hamil bagi saya adalah salah satu platform untuk saya enjoy makan apa sahaja😍 ..sikap ini jangan tiru ye..memang boleh bagi kesan pada kenaikkan berat badan yang tidak sepatutnya.

Tapi boleh ke Omegaguard Shaklee bantu bakar lemak sedia ada & bantu kawal berat badan sepanjang kehamilan??

Omegaguard Shaklee bukan sahaja mampu kawal berat badan ibu hamil malah kawal selera makan juga, bila selere makan terkawal, pengambilan makanan yang tak sepatutnya pun berkurangan.

Jadi, kita sendiri boleh fokus dengan pengambilan makanan yang sihat di samping ia bantu membakar lemak yang tidak di perlukan oleh tubuh kita.

*****************************************************************************************

Lepas berpantang kebanyakkan berat badan ibu2 mesti bam bam kan...ade yang naik mendadak..ada yang maintain, alhamdulillah..macam mana yang nak kurus lepas bersalin...Puan Salwa ade perkongsiannye..tengok video ini macam mana beliau boleh TURUN 20 KG SELEPAS BERSALIN hanye apply 4 teknik mudah ini...

Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

***************************************************************************************

Kenaikan berat badan yang dikehendaki ketika hamil adalah 12kg sahaja dari mula mengandung sehingga cukup bulan.

Terkadang ada yang dah pun mengambil suplemen tertentu untuk kawal pemakanan tapi berat badan masih naik lebih dari yang sepatutnya disebabkan pengambilan makanan yang tak terkawal.




Omegaguard mengandungi asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita yang mana ia perlu diambil dari makanan.

Ia merupakan bahagian yang perlu di dalam diet yang sihat dan terbahagi kepada 2 keluarga: asid lemak omega 6 dan asid lemak omega 3, yang mana asid linoleik (LA) dan asid alfa-linoleik (ALA) merupakan hasil akhir masing-masing.

Lemak di Dalam Makanan


Kajian telah menunjukkan bahawa ibu hamil yang mengambil banyak ikan berlemak seperti salmon, tuna, sardin, makerel dan kod mempunyai jumlah DHA yang tinggi dan ianya akan diturunkan kepada bayi. 

 Penyelidik juga mendapati bahawa DHA dan AA yang berada pada keseimbangan yang betul bersama-sama dengan bahan kimia otak yang lain mungkin dapat menentukan kebijaksanaan, keseluruhan minda malah kesihatan kardiovaskular seseorang di masa depan. 

Pakar sekarang mencadangkan 300mg DHA sehari sebagai Pengambilan Mencukupi (AI) untuk ibu mengandung dan yang sedang meyusu badan.

Kebanyakan dari kita mengambil diet yang kaya dengan asid lemak omega-6 (dijumpai di dalam biji benih, bijian dan kekacang) dan rendah dengan asid lemak omega-3.

Seperti yang saya terangkan tadi, omega-3 tidak dijumpai dengan banyakknya di dalam makanan. Untuk tingkatkan pengambilan asid lemak omega-3, gunalah minyak kacang soya dan kanola, yang merupakan sumber terbaik bagi ALA.

Juga ambillah 'minyak ikan' sekurang-kurangnya 2-3 kali seminggu untuk mendapatkan DHA di dalam diet ibu2. Namun, lemak dan minyak patut diambil sedikit sahaja, iaitu lebih kurang satu sudu makan sehari.

Dan hadkan juga pengambilan makanan bergoreng dan berminyak seperti kentang goreng, ayam goreng atau pisang goreng. Bukanlah kata dah ambil minyak ikan kita boleh makan sesuka hati. Tidak ye.

Bagi ibu hamil yang mempunyai masalah berat badan yang serius, perlulah kawal pengambilan makanan & makanlah mengikut kuantiti ynag dicadangkan dari kumpulan makanan khas untuk ibu hamil.

Berat Badan Tidak Bertambah tapi Berat Bayi Ada Penambahan.


Menurut obgyn (Doktor Kebidanan), jika berat badan ibu tidak bertambah ataupun mula menurun,  itu menunjukkan tanda-tanda hampir bersalin.

Baby akan sentiasa dapatkan nutrien & lemak dari ibu untuk keperluan dirinya, samaada si ibu makan ataupun tidak. Pendek kate baby tolong bakar lemak ibu untuk keperluannya sendiri. 

Dengan kata lain, walaupun berat badan baby bertambah, tidak beri kesan penambahan berat badan pada ibu kerana pembakaran lemak tadi. Bagus kan Omegaguard ni ^_^

Kita tak boleh berdiet sangat ketika mengandung, mana boleh kita turunkan berat badan ketika hamil tapi kita boleh kawal kenaikan berat badan tersebut. 

Ada setengah ibu yang mengambil omegaguard akan mula notice that selera makan berkurangan sejak mula consume omegaguard, lebih kerap haus, ingin minum air sejuk & makan buah-buahan sahaja. 

Jadi, ibu-ibu WAJIB TIDAK SKIP mana-mana suplemen yang disediakan atau ada amalkan suplemen yang lain demi kebaikan baby & ibu sendiri.

Ketika hamil anak ketiga, saya amalkan suplemen Shaklee. Jadi saya memang tak ambil suplemen yang dibekalkan oleh klinik, suplemen Shaklee lebih dari memadai.

Mari kita lihat kebaikan lain yang ibu2 dapat dari Omegaguard Shaklee.


  • Penting bagi perkembangan dan fungsi otak & keupayaan retina bayi (mengoptimakan pengelihatan untuk proses berfikir & melihat). 
  • Menapis segala virus dan bacteria daripada badan ibu dan bayi.
  • Utk sistem imun badan, membaik pulih sel, sistem pencernaan,mengawal suhu badan ibu dan bayi.
  • Mengurangkan risiko alahan pada bayi (SGT PENTING UTK IBU2 YG ADA KETURUNAN ALAHAN, ASTHMA, ECZEMA, RESDUNG, SINUS)
  • Mengurangkan risiko ibu obess dan mengawal paras gula dalam darah.
  • Perkembangan otak bayi adalah antara yang paling awal terbentuk ketika dalam kandungan. ibu perlu bersedia memberikan yang terbaik sejak bayi dalam kandungan lagi. Bayi yang menerima minyak ikan akan dirangsang perkembangan otaknya dengan lebih awal
  • Memang ada kajian dijalankan ke atas ibu- ibu hamil yang mengambil jumlah minyak ikan yang berbeza, dan mendapati IQ anak- anak yang dilahirkan juga berbeza apabila mereka berusia 4 tahun. ibu yang ambil lebih banyak minyak ikan, melahirkan anak- anak yang lebih cerdas dan pintar. 
Tiada yang lebih baik dengan memberikan keutamaan bagi anak yang bakal dilahirkan untuk perkembangan & pertumbuhan yang sihat sejak dari dalam kandungan lagi.

Ibu2 yang sedang mengalami masalah berat badan tika ini, jangan tunggu lagi untuk mendapatkan kebaikan yang istimewa dari OMEGAGUARG SHAKLEE ini. Nak order terus? Mudah saje.

Ibu2 digalakkan untuk mengamalkan Set Hamil Shaklee untuk membekalkan nutrisi yang terbaik & secukupnye buat ibu & bayi sendiri.

Nak lebih mudah...order sahaja di sini,

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5b16eb4fe129666677e683ee4594ae38
Kalau nak enjoy pembelian dengan harga lagi murah & menjimatkan pun boleh..



Sekirenye anda ade sebarang pertanyaan @ konsultasi berkenaan vitamin Shaklee yang bersesuaian dengan masalah kesihatan anda, Jangan teragak2 untuk menghubungi saya.

Pm sy di FB Rosemawatie
@ boleh hubungi - msg/whatsapp saya di 0197731060.   

Dengan membuat pembelian melalui Vitaminorganik @ fan page House Of Vitamin
anda layak menerima: 
☑ Sesuatu yang istimewa.
☑ Konsultasi secara percuma & berterusan after service.
☑ Jadual Pengambilan Vitamin yang betul.
☑ Jemputan ke group tertutup Shaklee
☑ Diskaun hebat berbaloi2.

You Might Also Like

2 comments

  1. anak saya suka sangat dgn omega guard ni..Alhamdulillah sejak ambil omega ni dia kurang demam..

    Rahsia Pengantin Baru Cantik Berseri

    ReplyDelete
  2. Benar tu Puan Maziah Jamaludin..kalau selseme batuk tu, cepat je hilang kahaknye kan..syukur dipertemukan dengan Shaklee ni..takde bahan terlarang yg boleh bahayakn tubuh badan ^_^

    ReplyDelete