Cara Berkesan Rawat Jerawat Sampai Muka Cerah, Halus, Gebu & Bebas Parut

"Mencegah lebih baik daripada mengubati" tapi pencegahan yang macam mana untuk kita lakukan dalam menjaga kecantikan kulit wajah kita!? 

Ye pencegahan dari dalam..yang mana dengan mengamalkan pemakanan yang seimbang, pengambilan air yang memcukupi & melakukan senaman.

Mudah bunyinye kan..tapi sukar untuk kita lakukan, majoriti amalan masyarakat kite adalah sebaliknya.

janganlaa sampai tahap macam ni.

Apa kene mengene amalan kehidupan kita dengan JERAWAT?? Ni nak cite..

Pengambilan makanan yang seimbang amatlah penting dalam penjagaan kesihatan kulit. 

Sebab tak semue vitamin yang diperlukan oleh tubuh kita ada pada makanan seharian kita & tak semua produk kecantikan boleh membantu masalah jerawat kita.

Tengok aje kakak dalam video ni, 7 tahun merana kerana JERAWAT yang tak mahu hilang2 walaupun dah guna macam2 produk, tapi sekarang kulit gebu, halus, cerah & memang bersih takde jerawat dah..


Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Mari kite kenal dengan Vitamin yang boleh membantu mencegah khususnye untuk masalah no 1 kulit rakyat Malaysia ni yakni JERAWAT dari bersinggah sana di kulit muka kita.

VITAMIN C SHAKLEE





➭ Mempertingkatkan sistem imun & membantu menyekat bakteria penyebab akne.


Vitamin C berguna dalam mencegah jerawat atas dua sebab utama: ia berfungsi sebagai antioksidan dan ia menyumbang kepada sintesis kolagen.

➭ Ia juga membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak berbahaya.

Salah satu punca jerawat adalah kerosakan kepada kulit akibat daripad aktiviti radikal bebas.

➭ Apabila radikal bebas dibiarkan pada kulit, mereka memecahkan protein dan asid lemak yang membentuk kulit dan mengganggu pH normal kulit. Kesan-kesan ini terkumpul dan boleh mengubah sifat kulit.

Gangguan radikal bebas yang merosakkan kelenjar sebum boleh meningkatkan pengeluaran sebum dan mendedahkan kulit kepada jangkitan bakteria.

➭ Untuk mengelakkan tindak balas rantai ini yang membawa kepada jerawat, vitamin C boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit.

Ini membolehkan kulit yang dilindungi dan menghalang pembentukan luka jerawat.


VITAMIN E SHAKLEE




➭ Merupakan antioksidan yang terbaik yang mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu menyerap vitamin E pade tubuh dengan lebih optimum.

Ia mampu melindungi & membaiki kulit supaya cantik. Antioksidan ni dapat neutralkan kesan-kesan oksida akibat radikal bebas.

➭ Radikal bebas pula molekul yang merosakkan kolagen & menyebabkan kulit kering, garis-garis halus & kedutan.

Badan kite tak mampu untuk hasilkan vitamin E sendiri jadi kite kena ambilnye melalui pemakanan yang sihat.

➭ Dengan pengambilan Vitamin E yang mencukupi setiap hari mampu mengurangkan sunburn akibat terlalu terdedah kepada sinaran matahari.

Tapi bukan dengan mengambil vitamin E ni kita boleh selamat dari terbakar dek matahari ye.

At least dengan mengamalkannye tak lah risau sangat kulit terbakar tahap kritikal , sekurang-kurangnye kita dah ade pencegahan tersebut kat dalam tubuh kita bagi mengurangkannya.


GLA SHAKLEE
➭ Perubahan hormon estrogen & progesteron dalam tubuh wanita khususnye ketika haid, pregnant, berkahwin & bersalin turut mempengaruhi pembentukan terjadinya jerawat.

➭ Gla Shaklee berperanan mengawal dan mengatur semula hormon tubuh, jadi ia mampu merencat hormon pada kulit yang boleh menyebabkan akne dan jerawat.

➭ Membantu mencairkan sebum yang berminyak & mengurangkan rongga yang tersumbat yang juga menjadi punca kepada terjadinya jerawat.

➭ GLA membantu mengekalkan kestabilan dan bendalir semulajadi serta mencegah kehilangannya.

➭ Memastikan kulit sentiasa lembap dan berfungsi memperbaiki sempadan bendalir kulit.


B COMPLEX SHAKLEE

➭ Stress adalah salah satu punca kepada masalah serius kulit berjerawat. Bagaimana B Complex boleh membantu??

Ia meredakan keresahan & kerisauan terutama ketika sengugut..selalunye bila time period je keluar sebijik sebijik jerawat kitekan..

➭ B complex juga mampu melawan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus redakan sakit kepala, tekanan, kemurungan & insomnia.

ESP SHAKLEE 


➭ Kajian American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007 menunjukkan KAITAN antara MAKANAN YANG RENDAH INDEKS GLISEMIK dan pembaikan MASALAH JERAWAT.

➭ Kajian mendapati dalam tempoh 12 minggu, jerawat berjaya dikurangkan dengan lebih baik di kalangan kumpulan peserta yang mengambil makanan dengan kandungan glisemik gula yang rendah berbanding kumpulan yang mengambil makanan yang tinggi dengan karbohidrat.

➭ Secara umumnya, selain makanan berkarbohidrat ringkas yang tinggi, pengambilan makanan tinggi lemak tepu, makanan berminyak dan bergoreng, bergula akan memberi impak yang lebih ketara kepada masalah jerawat.

➭ Jadi ESP membantu masalah KULIT BERJERAWAT danlain-lainnya..sebab INDEKS GLISEMIK YANG RENDAH dalam ESP ini bagus untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah..

Nak tahu punca jerawat & tanda-tanda penyakit yang kite boleh ketahui dari jerawat klik sini untuk info pasti tahu berkenaannya.
Setiap kelebihan vitamin-vitamin di atas bukan hanya mengkhususkan kepada masalah JERAWAT semata-mata.

Malah kita boleh dapat lebih dari itu. Kawan2 boleh hubungi saya untuk dapatkan cadangan & nasihat bagi vitamin yang bersesuaian, contoh mungkin ada masalah jerawat dalam masa yang sama badan kerap letih & lesu..

kita ada kombinasi vitamin tertentu khas untuk masalah-masalah tertentu. Ada kekangan kewangan..jangan runsing.

Kawan2 boleh mendapatkan vitamin-vitamin ini dengan harga yang sangat berpatutan & pastinye yang paling penting khidmat2 istimewa disediakan.


Boleh terus pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi sy melalui sms/watsap di 0197731060.











You Might Also Like

2 comments

  1. Jerawat memang musuh utama wanita! Kombinasi ESP dan Vitamin E memang mantop untuk menghalang jerawat dan parut jerawat...
    JOM SINGGAH SINI

    ReplyDelete
    Replies
    1. JAtuh cinta dengan ESP, memang kelainan bila bermasker dengan vitamin E pulak..saya memang tak berpisah dah dgn Shaklee ni ^_^

      Delete