Cara Atasi Trauma Sakit Sembelit Ketika Berpantang Elak Luka Jahitan Terbuka Semula

Sakit tuuuu...kalau sembelit mase berpantang..ibu yang laluinye jelaa tau macam mana perit, seksa, Ya Rabbi....tambah pulak kalau ada lukeeeee..

Macam kisah Pn Khadeeja Hasmad ni..sampai tak mahu berpantang dah..seerik2!..tapi sesuatu buat die yakin dia akan bahagia & gembire je bile bakal berpantang lagi nanti..moh tonton ape yang die ubah fikiran tu..


Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.

Itulah die ye...kalau dah sembelit..confirm betapa lama laa kita dalam bilik temenung tu..kalau toilet duduk mahu kebas kaki..lenguh. Kalau toilet duduk tu tahanlaa lagi..tapi kalau dah sampai nak sejam dok meneran pun seksa jugak kan.

Kalau samapai nak kene meneran tu memang kene waspada laa..jangan luka jahit terbuka balik dah laa..lagi seksa laa kene jahit balik. 




Aduuh dapat bayangkan macam mana keadaannye tu.

Dunia pantang bukan dunia yang menyeronokkan kalau kita lalui kesakitan sembelit & luka bersalin yang lambat baik. Sampai ada ibu yang tak nak mengandung dah tak tahan nak lalui tempoh berpantang macam ni lagi.

Macam Pn Khadeeja, alhamdulillah dia jumpa penyelesaiannye..kalau ibu2 yang masih tak tahu tu macam mana...hah sudaah..tak mengandung dah rasa. Habis.. takut laa ibu tu, nak berpantang dalam keadaan macam tu..

Berkesan & Selamat

Ye betul..sakit tu penghapus dosa. Pahala besar orang perempuan ni tahan sakit bersalin kan..tapi kalau dah ada cara yang selamat, yang mudah, yang memang baik untuk badan & berkesan..why not kita cube.

Tambah plak takde kesan sampingan pada ibu & anak untuk jangka masa panjang pun. Saya sendiri lalui pengalaman berpantang yang tak macam orang berpantang.

Memang tak bersweater pun, tak berstokin, malam je pakai..tempoh berpantang saya sendiri pun tak letih, tetamu yang datang lawat saya pun admit saya tak rupa orang berpantang kate mereka.

Cara atasi sembelit & cergas sepanjang tempoh berpantang


Ringkas caranye sediakan semue ni,

ESP - selain bekalkan kite tenaga, ia bantu penurunan berat badan & penghasilan susu badan. Kulit pun cantik tau..boleh hilangkan stretch mark.

Vitalea - menampung nutrisi yang kurang dari diet ibu berpantang. Pilihan makanan kita limit kan..kalau kita tak ambil nutrisi yang secukupnye kita tak dapat salurkan khasiat yang sepatutnye pada bayi kita.

Zink - Yang ni selain bantu mempercepatkan luka sembuh & untuk tujuan darah nifas, ia utk cegah rambut gugur.

Ostematrix - Lembutkan najis..jadi tak laa meneran sampai terbuka jahitan luka tu. Dah satu hal plak nak kene jahit balik..lagi ngeri kan. Baik utk tulang kita & boleh cegah sakit kepala. (migrain)

Alfafa - Ye..bantu buang angin2 dalam badan..yang boleh buat sengal2 badan tu kan..ia juga merpakan detok untuk keseluruhan badan. Salah satu vitamin yang ada dalam Set Kurus Shaklee yakni ESP+Alfafa+Lechitin.

Klik SET BERPANTANG ASAS SHAKLEE untuk kebaikkan lebih , mungkin ibu2 hamil yang sedang berada di trimester pertama nak mencuba SET HAMIL SHAKLEE.

So ibu2 hamil semue...pasti semue ibu hamil tak mahu lalui keadaan berpantang yang menyakitkan kan..

Kite tempoh bepantanglaa waktu yang terbaik untuk berehat, manjakan diri, cantikkan diri semula, bukan lalui keadaan yg boleh buat kite trauma nak tambah anak lagi ^_^

Untuk sebarang pertanyaan vitamin Shaklee, hubungi saya sms/whatsapp 0197731060





You Might Also Like

0 comments