Kesan NEGATIF Turun Berat Badan Dalam Tempoh Singkat

Bila kita perhatikan hari ni ramai golongan yang lebih suka memilih untuk turunkan berat badan secara drastik untuk hasil yang cepat berbanding turun berat badan secara berperingkat. 

Kurus dalam masa yang singkat adalah BAHAYA pada kesihatan dan boleh mendatangkan kesan sampingan sekirenye kita menggunakan produk yang menggandungi bahan kimia @ bahan-bahan tertentu yang bantu turunkan berat badan dengan cepat.

Akan tetapi, sekirenye berat badan turun dengan cepat melalui diet-diet tertentu seperti DIET KABOHIDRAT disampingan menggunakan produk yang bebas bahan kimia atau bahan yang boleh bahayakan tubuh badan.

************************************************************************************

Bagi ibu2 yang baru lepas bersalin, nak buat 'penyelenggaraan badan' ketika pantang inilah masanya..jangan dikejar2 nak kurus cepat..tak sesuai untuk tumbesaran bayi..kerana anda memerlukan diet sihat yang secukup nye untuk disalurkan melalui penyusuan..
Jom tengok rahsia Puan Salwa ni turun 20kg lepas bersalin dengan bantuan baby Israa' nya..


Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

**************************************************************************************

 Ia tidak akan memudaratkan kesihatan TETAPI pengekalan berat badan tak akan berpanjangan sekirenye kita tak dapat jadikan amalan cara pemakanan & hidup yang sihat sebagai tabiat pemakanan kita setiap hari. Rugilah ye..dah habis banyak duit beli produk untuk kurus tapi usaha yang singkat hanya tinggal hasil yang sementara & sia-sia.





Dengan itu adalah lebih baik kita dapat kurangkan berat badan secara berperingkat dan lakukannya dalam tempoh  yang panjang. Selain itu, disusuli dengan senaman dan pengawalan kalori. Pastikan pengambilan air harian juga mencukupi.


Berikut antara kesan NEGATIF jika berat badan turun MENDADAK


Diet secara mendadak memang tidak di galakkan oleh banyak pihak, kerana:
✔  Fatigue: mengurangkan tubuh kita dari nutrisi-nutrisi penting yg akan menyebabkan badan kita lemah dan tidak bermaya. Tubuh kita akan mengalama hibernasi, kerana ia cuba menyimpan tenaga tetapi tidak mencukupi. Malah, kita sebenarnya membakar kurang lemak dari yang kita jangka.

✔  Kecederaan: sama seperti atlit yang kepenatan, tahap kepenatan ini akan menyebabkan tubuh kita lebih tercenderung untuk cedera; lebih-lebih lagi bila melakukan aktiviti fizikalori ketika diet yang yang mendadak.

✔  Diet mendadak tidak kekal: Masalah utama diet mendadak ini adalah, ia tidak dapat diamalkan untuk jangka masa yang panjang dan ia amat menyakitkan serta menyusahkan. Ramai yang bersusah payah untuk 12 minggu dan selepas itu, kembali ke cara pemakanan yang dahulu dan menambahkan kembali berat yang telah dihilangkan. Ini dinamakan diet yo-yo.

✔  Mudah sakit: Kita semua sedar, apabila tubuh kita kekurangan nutrisi-nutrisi penting, pertahanan tubuh kita akan menjadi lemah untuk melawan virus.

✔  Kehilangan otot: Kita memang akan kehilangan lemak, tetapi, tanpa sedari, kita juga akan kehilangan otot.

Credit Info from KevinZahri

Sekirenye kita boleh berdisiplin setelah berjaya menurunkan berat badan dalam masa yang singkat dengan produk sliming yang selamat & dapat maintainkan tabiat makanan yang sihat, melakukan senaman & sebagainya..

alhamdulillah..tahniah & itu adalah satu kejayaan yang hebat buatk kita kerana berjaya mendidik diri untuk amalkan cara hidup yang sihat.

Sekirenye cik/puan/en masih tercari @ mahu menurunkan berat badan secara berperingkat & santai dengan pengambilan SET SLIMING dari Shaklee..boleh Pm sy di FB Rosemawatie @ hubungi saya melalui msg di 0197731060.

You Might Also Like

0 comments