Vitamin Untuk Badan Letih Dan Lesu

  • Thursday, January 02, 2014
  • By Rose MH
  • 1 Comments

Ramai yang masih takut-takut nak makan suplemen & ade yang beranggapan tak perlu pun, makan buah makan sayur seme tu dah cukup..by right kite perlukan suplemen untuk cukupkan keperluan nutrisi seharian kite, lack of nutrition boleh jadi punce pelbagai masalah kesihatan & penyakit2 berbahaya, antaranye yang biase adalah badan mudah letih & lesu, cepat mengantuk, mudah hilang tumpuan & mudah lupa. Kalau kite ni keje di pejabat & ada masalah kesihatan macam tu, dah tentu boleh bagi kesan pada prestasi kerja bukan? Bagi suri rumah pula, pastinye keadaan masalah sebegini boleh ganggu kerja seharian dirumah.

Sekirenye cik puan/encik memang yang mengamalkan keperluan nutrisi yang cukup setiap hari & bersenam..tahniah cik puan/encik tak perlukan suplemen. Bagi yang mengamalkan cara hidup yang sebalik nye..& ingin mengamalkan pengmbilan suplemen, tahniah juga cik puan/encik telah buat keputusan yang bijak. Set Asas Shaklee boleh membantu cik puan/encik dalam masalah kesihatan seperti di atas & banyak lagi manfaat yang kita boleh perolehi daripadanya..


Mari kita tengok apakah faktor-faktor lain yang mempengaruhi badan mudah letih & lesu:

1. Pengambilan diet makanan yang tidak seimbang. Iaitu tidak mengandungi 
    karbohidrat, protein, sayur-sayuran seperti dalam pyramid makanan. 
2. Kurang minum air kosong, lebihkan minum minuman manis memang tidak bagus 
    untuk kesihatan badan terutamanya untuk perjalanan darah dalam badan kita.
3. Pembentukkan sel darah merah yang kurang. Dalam sistem badan kita akan 
    sentiasa beroperasi 24 jam, 7minggu, 30hari, 365 hari. Bayangkan lah 
    tiada rehat kan. So sel-sel darah merah dalam perlu sentiasa diganti dengan 
    pembentukkan yang sel darah yang baru. Ini salah satu gejala membuatkan 
    kita sentiasa pening, letih dan lesu.
4. Sentiasa dehidrasi. Badan yang sentiasa berpeluh dan banyak nutrisi hilang 
    bersamanya. Dan ia perlu sentiasa dibantu dengan bantuan supplement 
    dan banyakkan minum air.
5. Sentiasa dalam keadaan tertekan. Badan kita akan mudah lemah dan tak 
    bertenaga dengan tekanan yang perlu ditanggung oleh otak dan badan kita. 
6. Kegemukan . Kegemukan juga menjadi pun kite cepat letih & lesu.
7. Pekerjaan yang memenatkan. Perkerjaan yang banyak ataupun memerlukan lebihan tenaga dari badan menjadikan kite mudah letih & lesu,tambah pula kita tidak berehat dengan secukupnya.
8. Insomnia mempunyai masalah sukar untuk tidur malam.
9. Pengambilan ubat-ubatan. Pengambilan ubatan yang mengandungi dadah jadikan kota cepat mengantuk & lemah & memaksa kita untuk berehat.
10. Pengambilan makanan segera dan makanan rapu yang berlebihan. Makan segere hanya mengenyangkan kita untuk sementara waktu sahaja & ia tidak memenuhi keperluan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh kita. 
  
Vitamin Shaklee menyediakan SET ASAS SHAKLEE untuk masalah badan cepat letih & lesu ini?



Kebaikan  Set Asas Shaklee

1.  Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
2.  Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
3.  Menguatkan sistem imun anda
4.  Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat.


Vitalea Iron Formula
 

Merupakan multivitamin semulajadi yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh kita sebagai pelengkap nutrisi harian. Penyediaan makanan yang tidak sihat, diet tidak seimbang, sayur-sayuran dan buah-buahan yang tercemar dengan pesticides,menyukarkan tubuh kita memperolehi bekalan nutrient yang sepatutnya. Ini akan menyebabkan prestasi tubuh kita merosot sedikit demi sedikit tanpa disedari. Cara terbaik untuk memastikan tubuh kita dilengkapi dengan nutrient yang diperlukan ialah melalui pengambilan multivitamin dan mineral setiap hari, kerana ia dapat menampung mana-mana kekurangan vitamin dalam badan.

Sustained Release Vita-C 500MG

 
Satu tablet vitamin C bersamaan dengan 7 biji setengah oren asli.Vitamin C Shaklee didatangkan dengan fungsi sustained release,di mana ia akan dilepaskan secara berperingkat mengikut masa demi memastikan vitamin C tersebut kekal dalam badan,kerana vitamin C merupakan vitamin larut air dan mudah musnah.Sangat penting untuk pembentukkan kolagen,sistem imun badan,bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.

B-Complex
 

Mengandungi 8 kumpulan vitamin B untuk memenuhi keperluan tubuh.Bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) di samping memberi ketenangan pada tubuh.Di sebabkan itu, vitamin B merupakan vitamin paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan.Ia mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma,tenaga dan kesihatan otak serta membantu kulit wajah kelihatan berseri dan tidak kusam.

 Itulah antara manfaat yang kita boleh dapat dari Set Asas Shaklee ni ye, apepun
makanan seimbang, aktiviti fizikal, amalan rohani, akhlak yang baik… adalah antara pilar-pilar dalam kesihatan yang unggul. Tidak boleh sama sekali meninggalkan asas-asas kesihatan yang baik ni. Tak boleh gantikan makanan seimbang dengan vitamin. Tak boleh gantikan senaman dengan vitamin. Apa lagi gantikan ibadah2 dengan vitamin. Tapi untuk bantu cukupkan keperluan tu kite perlukan vitamin menampung kekurangan nutrisi harian kita.

Nak hilangkan masalah letih lesu yang dah lama menjadi masalah utama anda??

Untuk keterangan lanjut, cik puan & encik boleh terus hubungi saya melalui FB dengan PM inbox Rosemawatie @ lebih mudah msg 0197731060.

Dengan membuat pembelian melalui Vitaminorganik @ fan page House Of Vitamin anda layak menerima:   
☑ Sesuatu yang istimewa.
☑ Konsultasi secara percuma & berterusan after service.
☑ Jadual Pengambilan Vitamin yang betul.  
☑ Jemputan ke group tertutup Shaklee
☑ Diskaun hebat berbaloi2.




 

You Might Also Like

1 comments


  1. Artikel yang menarik. Selain itu, badan juga boleh berasa lesu disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon yang dirembeskan oleh kelenjar adrenal. Tubuh berasa lesu yang disebabkan oleh faktor ini jarang kita dengari namun ia merupakan antara faktor utama kepada gejala keletihan badan. Untuk menghidarinya, pengambilan vitamin seperti CoQ10 dan B Complex sangat digalakkan. 

    ReplyDelete