Bleaching Treatment Kulit Cerah Sementara

Teringat mase sebelum nak kahwin dulu (that time tak kenal Shaklee lagi ye)..dulu saya ni kulit mendung sikit.
Nak cerah punye pasal saya ke spa untuk buat bleaching treatment. Saya punye bleaching sampai kening jadi perang, bukan di muka sahaja..siap beli produk bleaching tu sekali untuk satu badan..
Yup, mmg result dia memuaskan, kawan-kawan pun perasan perubahan kulit wajah saya dan sejujurnya masa tu   terasa yakin yang luar biasa tapi sayang ia hanye bsifat sementara..tak sampai sebulan pun kulit back to normal skin tone & masalah kulit muke tetap ade. Mandangkan bleaching treatment mase tu agak mahal..sekarang dah murah dah..tapi tak worth it sebenarnye..dulu kurang pengetahuan tentang pentingnye untuk buat pertimbangan dan selidik dulu kalau nak beli produk kecantikan, sebab duit yang kita keluar tu lebih baik kita beli sesuatu yang bermanfaat untuk kesihatan dalaman juga kecantikan luaran..bukan luaran semate-mate.
Memang melakukan bleaching skin resultnye serte merta. Tapi dari pembacaan saya, kerap melakukan bleaching boleh menyebabkan kanser kulit.  Penggunaan produk yang berasaskan bahan-bahan  seperti peroksida, ammonia dan zat-zat kimia lainnya yaitu hydroquinone, kojic acid, dan asid azelaic, yang digunakan untuk mengurangkan dan menghilangkan zat pigmentasi pada kulit. Pigmen ini bertujuan untuk menghasilkan warna kulit. Pigmen ini sendiri dihasilkan oleh zat melanin. 
Jadi, teliti terlebih dahulu produk yang mengandungi bahan kimia yang berkonsepkan bleaching, sekirenye bahan tersebut adalah dari bahan semulajadi & tidak beri kesan negatif untuk jangka pendek & panjang .then carry on.
Sekarang kulit saya cerah tu tak laa sangat, tapi kulit agak berubah tonenye sejak perubahan hormon mase pregnant ank pertame. Setelah bersalin beberapa bulan selepas itu kulit kembali seperti biasa, cuma taklah gelap macam dulu, saya memang pengguna setia safi balqis, selepas bersalin anak kedua saya cuba pula Pure Marine Collagen, ia juga bagus untuk kesihatan, cuma penyediaan agak leceh & sukar untuk dapatkan PMC yang berkualiti.
Sejak kembali amalkan pengambilan suplemen Shaklee seperti Vitamin C, B complex & Esp Shaklee..saya tak pasti sejak bila berhenti beli cream safi.
Yang pastinye, kulit terasa bersih, alhamduillah..jerawat pun baru sekali je tumbuh itu pun baru-baru ni sahaja. Memang susah nak jumpa dengan mr & mrs pimple nih. Terasa kulit halus dan agah cerah. Kalau saya keluar memang tak bermake up, ini memudahkan saya sekirenye berada di luar & nak bersolat pun tak susah nak remove foundation @ make up segala. Badan juga cergas, & bertenaga menguruskan hal rumah & anak-anak, ketika menulis entry ni saya sedang hamil 34minggu saya mengamalkan SET HAMIL SHAKLEE..syukur sangat-sangat bertemu dengan produk yang buat saya tak toleh dengan produk kecantikkan lain..inshaAllah rezeki lebih saya nak amalkan pengambilan VivixShaklee Collagen Powder. 
Sekirenye cik/puan berminat untuk mencube Produk Kecantikkan Shaklee ? boleh hubungi saya di 0197731060 @ watsapp 01592043778..saya menyediakan Set kecantikan untuk pengambilan selama 1 bulan dengan harga yang sangat mampu beli. Jgn tunggu untuk mencuba.hubungi saya segera ^_^

You Might Also Like

0 comments