Impian Jadi Master Shaklee Malaysia

  • Wednesday, January 08, 2014
  • By Rose MH
  • 0 Comments

Setiap manusia diberikan kebolehan berimaginasi, setiap imaginasi dilahirkan sebagai impian. Impianlah yang  mendorong kita untuk lakukan sesuatu yang kita mahukan, tapi untuk mencapainya kita perlukan tindakan, usaha yang berterusan & ia disertai dengan keyakinan pada Allah SWT seperti ade disebut dalam Al-quran "Berdoalah kepada Ku nescaya akan Ku perkenankan kepadamu".

Pasti setiap dari kita memang ada impian. Impian yang kita impikan setiap masa dan saat dalam kehidupan kita. Tapi ada yang tak berani berimpian mungkin disebabkan ketidakupayaan mereka ataupun tiada impian langsung dek kerana telah berpuas hati dengan apa yang ada pada mereka.

Dulu saya tak pernah bermimpi untuk jadi sesorang yang boleh memberikan manfaat pada orang lain, nak ada kerjaya yang luar biasa  dengan rezeki yang luar biasa hanya sebagai surirumah yang biasa-biasa. Saya hanya tau untuk cakap nak berjaya dalam hidup tapi tak ada mision & vision apa untuk berjaya. Alhamdulillah sejak bersama Shaklee..Impian saya jelas terlihat & terarah. Impian saya pada tahun ini untuk menjadi Master Coordinator 2014.


Untuk menjadi seorang Master Coordinator bukanlah mudah. Saya perlu melalui proses perubahan yang amat besar. Dari segi rank nye saya perlu capai rank SUPERVISOR terlebih dahulu & mendaki rank-rank yang seterusnye melalui syarat-syarat yang ditetapkan. Siapa saya hari ini bagaikan langit & bumi, jauh berbeze dengan yang dulu, Alhamdulillah saya tidak silap untuk memilih berniaga dengan Shaklee di bawah seorang insan yang telah dijadikan pengantaraan oleh Allah untuk mendekatiNya melalui perniagaan ini. Setiap yang Allah tentukan tu kite pasti ada hikmah disebaliknya & jadikannye push factor untuk berjaya sebab itu penting untuk kita menjaga hubungan kita dengan Allah.

"Sesiapa yang diberi petunjuk oleh Allah (dengan sebab persediaannya) maka dia lah yang beroleh petunjuk; dan sesiapa yang disesatkan oleh Allah (dengan sebab keingkarannya) maka merekalah orang-orang yang rugi." Surah Al-A’raf ayat 178.

Berkat doa saya setiap hari untuk berubah kerana penat dengan hidup yang tiada hala tuju & syukur diberikan hidayah oleh Allah, saya meniti perjalan dalam Shaklee untuk menjadi Master Shaklee dengan permulaan perubahan rohani yang cukup besar. Ye, hubungan saya & DIA.



Bila kita boleh berimpian, pastinye kita berkebolehan untuk mencapainya tak kira siapa pun kita & apapun keadaan kita, & macam mana sekali pun kemampuan kita, kita sebenarnye boleh buat bila ada kemahuan yang membuak-buak disertakan dengan usaha & amalan rohani yang mantap.

Alhamdulillah untuk menjadi di antara mereka yang luar biasa saya diberi jalan mudah untuk melaksanakan perniagaan ini, tinggal lagi macam mana cara saya mencorak perjalanan yang mudah ini sahaja. Ye berbisnes dengan Shaklee sangat mudah. Saya tak perlu keluarkan modal yang besar, untuk berniaga klik sini untuk cara jadi ahli shaklee. Saya hanya perlu buat jualan, pembelian adalah melalui online, pengurusan penghantaran pula di urus oleh Shaklee sendiri & step seterusnye saya hanya perlu laksanakan STEP FOLLOW UP sahaja. Saya bukan sahaje dapat keuntungan dari jualan runcit  & juga dari bonus yang Shaklee sediakan mengikut kadar jualan yang ditetapkan, Shaklee juga menyediakan insentif-insentif tertentu untuk pengedar-pengedar juga. Bukan tu je ada lagi, saya ade team sokongan yang kuat yang sentiasa memberikan tunjuk ajar, ilmu marketing yang tinggi & dorongan yang hebat buat kami semue.. Kalau nak cerita lanjut memang panjang..inshaAllah akan ada dalam entry2 yang lain soon. ^_^

See..mudahkan? hanya bekerja dari rumah tapi tiada suatu perjalanan kejayaan itu mudah dalam sekelip mata, kerana kita akan melalui fasa-fasa mendidik hati. 

Nak didik hati bukan satu perkara yang mudah tapi inilah part yang bakal kita tempuhi untuk berjaya, walaupun perjalanan saya tu boleh dikatekan tak lah jauh mana sebenarnye sebab tak ada yang tak mustahil kalau dengan pertolonganNya, tapi saya perlu lalui banyak keadaan & dugaan untuk mendidik hati saya untuk sentiasa berrsikap positif & bersangka baik dengan Allah, untuk sentiasa berharap & tak mudah putus harapan. Allah tak suka umatNya yang mudah putus harapan @ bersenang-senang dengan satu perkara yang dah selesai, kerana disebalik satu perkara yang dah selesai sebenarnye banyak lagi perkara2 lain yang lebih bermanfaat yang perlu kita selesaikan, Selain itu, didik hati untuk sentiasa bersyukur & mencapai ketenangan hati melalui zikrullah. 

Dulu mudah sangat beralasan, tapi mula rasa nikmat & perubahan dari mendidik hati untuk berhenti beri alasan.! 

Saya sayang bisnes saya..ini adalah bisnes saya bukan bisnes upline saya bukan bisnes sesiapa. Hasil dari perniagaan ini bukanlah untuk diri saya & keluarga semata-mata, tapi untuk memenuhi salah satu impian saya dalam Shaklee yakni membantu mereka yang lebih memerlukan, kerana rezeki saya yang akan datang adalah rezeki mereka juga. Hati saya mudah tersentuh bila mengenangkan penderitaan yang dilalui oleh mereka2 yang hidup susah,anak-anak yang terbuang & didera. Warga tua yang ditinggalkan, orang yang gelangdangan itu baru dalam negara kita belum lagi yang kat luar sana..Jadi inilah juga penguat semangat saya untuk mencapai Impian ini. Saya yakin kejayaan itu milik saya.

Akhir kata dari saya, tak terluah rasa di hati ni macam mana saya nak lahirkan sesuatu yang mungkin mustahil pade orang lain, tapi saya pasti. DIA akan bantu saya untuk mencapai sesuatu kejayaan yang tak pernah saya fikirkan sebelum kenal Shaklee. Mari sama-sama mengejar impian yang sama bersama saya dengan Shaklee....Salam penuh semangat kejayaan dari saya. Assalammualaikum wrt.

You Might Also Like

0 comments